Norris najszybszy w ostatnim treningu na Albert Park, wypadki Astona Martina

Lando Norris uzyskał najlepszy czas okrążenia podczas trzeciej, ostatniej sesji treningowej przed niedzielnym wyścigiem o Grand Prix Australii. Był on szybszy od Charlesa Leclerca i Sergio Péreza. Ponowne problemy dotknęły z kolei Sebastiana Vettela, który rozbił swój samochód i nie przejechał ani jednego mierzonego okrążenia. Dodatkowej pracy dla tego zespołu dołożył także Lance Stroll, który uderzył w bariery w końcówce treningu.

Sobota przywitała kierowców dobrą, aczkolwiek dość pochmurną pogodą, zaś ryzyko opadów deszczu oceniono tuż przed rozpoczęciem sesji na 20%. Jako pierwszy z garażu wyjechał jedyny tegoroczny debiutant w stawce, zawodnik Alfy Romeo Guanyu Zhou. Mimo to Chińczyk, podobnie jak jego zespołowy kolega Valtteri Bottas, a także m. in. duet McLarena – Daniel Ricciardo i Norris – zdecydowali się wówczas na przejechanie wyłącznie okrążenia instalacyjnego.

Dopiero po upływie 10 minut w tabeli z czasami jako pierwszy wpisał się Norris, który nitkę toru Melbourne Grand Prix Circuit przejechał w czasie 1:21,247, korzystając z miękkich opon C5. Szybko jednak ten rezultat został pobity przez kierowców Red Bulla: Max Verstappen poprawił ten wynik na 1:21,178, pokonując Norrisa różnicą 0,069 sekundy, zaś jeszcze szybciej pojechał Pérez, który wykręcił 1:21,024. Obaj kierowcy ekipy z Milton Keynes zdecydowali się wówczas na pośrednich oponach C3. Do tego momentu na tor wyjechało tylko 14. kierowców.

10 minut później dwóch kierowców popełniło błąd. Najpierw żółtą flagę wywołał Lewis Hamilton z powodu szerokiego wyjazdu i zahaczenia o barierę, lecz był on w stanie powrócić na tor bez większych uszkodzeń. Następnie przerwanie treningu nastąpiło na skutek wypadku Vettela, który będąc na swoim pierwszym szybkim okrążeniu rozbił swojego Astona Martina na wyjeździe z szybkiej sekcji lewy-prawy w zakrętach 9 i 10, przedwcześnie kończąc udział w sesji. W przeciwieństwie do piątku, Niemiec tym razem został przewieziony skuterem do padoku przy pomocy porządkowego. Po pierwszym treningu w jego bolidzie doszło do problemów z jednostką napędową, zaś tuż po zakończeniu FP1 Vettel postanowił samodzielnie wrócić do alei serwisowej za pomocą skutera. Za to przewinienie otrzymał on 5000 euro kary.

Do tego czasu najlepszy czas uzyskał Fernando Alonso z Alpine, który zszedł na 1:20,119. Z drugim czasem meldował się Carlos Sainz Jr ze stratą 0,271 sekundy, a czołową trójkę uzupełniał Ricciardo (+ 0,280 sek).

Sesję wznowiono 10 minut później, a czołówka stawki ponownie zabrała się za to, aby poprawić swoje czasy. Jednym z nich był Verstappen, który był na szybkim kółku, lecz obrócił się na wyjściu z przedostatniego zakrętu po najechaniu na trawę. Aktualny mistrz świata nadal znajdował się na oponach pośrednich.

Tymczasem jako pierwszy poniżej bariery 1:20 zszedł Alonso, który pozostał na pierwszym miejscu z czasem 1:19,906, a następnie na 1:19,660. Jeszcze szybciej pojechał Pérez, który tym razem na miękkich oponach był w stanie uzyskać 1:19,458, pokonując Alonso różnicą 0,202 sek. Po przebywaniu na dole zestawienia przez dłuższy czas, Hamilton uzyskał rekordowy czas pierwszego sektora, lecz słaby trzeci sektor i niestabilność w zakrętach 9 i 10 spowodowała, że Brytyjczyk odnotował tylko ósmy czas i stracił prawie sekundę do Péreza. Mniejsze problemy miał jego zespołowy kolega z Mercedesa, George Russell, który był wolniejszy od lidera o 0,650 sekundy i uplasował się na szóstej lokacie. Z kolei na szybkie kółko zdecydował się Sainz, który przesunął się na szczyt zestawienia z czasem 1:19,419.

Na 10 minut przed końcem bardzo dobrym okrążeniem popisał się Norris, który uzyskał 1:19,117. Prawdopodobnie jest to zapowiedź poprawy formy McLarena, który miał dość spore problemy różnej maści w pierwszych dwóch wyścigach sezonu, które nie pozwalały kierowcom na walkę w ścisłej czołówce. Dokładając do tego, z piątym wynikiem w tabeli zameldował się także Ricciardo, tracąc nieco ponad pół sekundy do zespołowego kolegi.

Kierowcy nie mieli okazji do przejechania szybkich okrążeń w samej końcówce. Na 4 minuty przed końcem Stroll wyjechał szeroko w zakręcie 11 i uderzył w bariery, uszkadzając przednie lewe koło. Oznaczało to całą masę pracy dla mechaników Astona Martina, który w ten sposób musiał naprawić bolidy obu swoich kierowców przed kwalifikacjami.

Norris pozostał w ten sposób na czele do przedwczesnego zakończenia treningu, choć tuż przed czerwoną flagą jego inżynier wyścigowy zgłosił, aby Brytyjczyk natychmiast zwolnił z powodu pewnych problemów, potencjalnie z jednostką napędową Mercedesa. Drugi czas uzyskał Leclerc, a trzecia lokata przypadła Pérezowi. Czwarte miejsce w tabeli zajął Alonso, piąty był Sainz, szóstą pozycję odnotował Ricciardo, a czołową dziesiątkę uzupełnili Verstappen, Hamilton, Valtteri Bottas oraz Yuki Tsunoda.

Kwalifikacje do Grand Prix Australii rozpoczną się o godzinie 8:00 czasu polskiego.

PNrKierowcaZespół RezultatOkr.
14
Lando Norris
McLaren F1 Team1:19,11712
216
Charles Leclerc
Scuderia Ferrari+ 0,13215
311
Sergio Pérez
Oracle Red Bull Racing+ 0,14817
414
Fernando Alonso
BWT Alpine F1 Team+ 0,15815
555
Carlos Sainz Jr
Scuderia Ferrari+ 0,30217
63
Daniel Ricciardo
McLaren F1 Team+ 0,57614
71
Max Verstappen
Oracle Red Bull Racing+ 0,69216
844
Lewis Hamilton
Mercedes-AMG Petronas F1 Team+ 0,77913
977
Valtteri Bottas
Alfa Romeo F1 Team Orlen+ 0,89117
1022
Yuki Tsunoda
Scuderia AlphaTauri+ 0,95412
1163
George Russell
Mercedes-AMG Petronas F1 Team+ 0,97916
1210
Pierre Gasly
Scuderia AlphaTauri+ 1,01614
1331
Esteban Ocon
BWT Alpine F1 Team+ 1,08814
1447
Mick Schumacher
Haas F1 Team+ 1,57517
1524
Zhou Guanyu
Alfa Romeo F1 Team Orlen+ 1,71916
1623
Alexander Albon
Williams Racing+ 1,84116
1720
Kevin Magnussen
Haas F1 Team+ 1,90814
186
Nicholas Latifi
Williams Racing+ 1,93314
1918
Lance Stroll
Aston Martin Aramco Cognizant F1 Team+ 2,51911
205
Sebastian Vettel
Aston Martin Aramco Cognizant F1 Team5

Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.

Postaw mi kawę na buycoffee.to
Pokaż komentarze