Pierwszy trening do GP Emilii-Romanii minął pod znakiem dominacji Scuderii Ferrari. Pierwsze miejsce zajął Charles Lerclerc z czasem 1:29,402 sekundy. Drugi był Carlos Sainz Jr, a za kierowcami Ferrari, na trzecim miejscu, znalazł się Max Verstappen
Tor Imola przywitał wszystkich kierowców rzęsistym deszczem. Temperatura powietrza wynosiła zaledwie 14℃, a tempera toru 11℃. Trening Formuły 2 miał mieć miejsce kilka godzin wcześniej, ale z powodu warunków powodowych został przeniesiony na późniejszą godzinę. Widmo podobnej groźby czyhało tak samego nad pierwszym treningiem Formuły 1, bo choć w ciągu dnia pogoda miała się polepszyć, to w trakcie sesji treningowej było deszczowo. Każdy kibic na trybunach starał się osłaniać przez zmoknięciem w jakiś sposób.
Valtteri Bottas is first out on track, soon joined by the Haas duo of Schumacher and Magnussen #ImolaGP #F1 pic.twitter.com/5B18wTP7vq
— Formula 1 (@F1) April 22, 2022
Kiedy zielone światła wystartowały, z garażów nie wyjechał nikt. Część kierowców czekała w kokpitach swoich bolidów, a pozostali czekali na zewnątrz. Pierwszym kierowcą, który wyjechał po kilku minutach, był Valtteri Bottas z Alfy Romeo. Zaraz po nim wyjechali na torze pojawili się kierowcy Haasa, Mick Schumacher i Kevin Magnussen. Mick miał mały kłopot z wyjazdem ze swojego garażu, gdyż niedostatecznie skręcił kierownicą, ale dał radę.
Nearly Mick, nearly! 😅
— Formula 1 (@F1) April 22, 2022
A tight squeeze and steering lock prevents Schumacher from exiting the garage
A quick re-do and a better angle sees him make a hasty exit 🙌#ImolaGP #F1 pic.twitter.com/x3XP7XnLa8
Deszczowe i trudne warunki nie pozwalały na kręcenie szybkich okrążeń. Pierwsze próby mieściły się w czasie 1:43 i wolniej. Ryzykowanie uszkodzenia swojego samochodu w trakcie takiego treningu, zwłaszcza że kilka godzin później będą mieć miejsce kwalifikacje, byłoby strasznie nierozsądne. Mimo to kierowcy podróżowali poza tor, a każdy miał problemy z przyczepnością i trakcją. Charles Leclerc zaliczył dwa niegroźne obroty, Nicolas Latifi wyjechał na żwir, a Alexander Albon i Carlos Sainz Jr prześlizgnęli się po trawie.
It's tricky out there!
— Formula 1 (@F1) April 22, 2022
Both Williams drivers find themselves off track before swiftly recovering #ImolaGP #F1 pic.twitter.com/OFpCovHrxc
Po piętnastu minutach liderem został Max Verstappen z czasem 1:37,247. Drugi był Charles Leclerc, który do holendra tracił pół sekundy. Pierwszą trójkę zamykał Valtteri Bottas. Z każdym okrążeniem czasy się poprawiały, a kierowcy nabierali pewności siebie. Niedługo później dotychczasowy lider poprawił swój czas o ponad sekundę. Nie zdążył się nim nacieszyć, kiedy to stracił prowadzenie, na rzecz Charlesa Leclerca, którego później zastąpił Sergio Pérez z czasem 1:35,476.
Na tym etapie treningu wartym odnotowania była bardzo dobra forma kierowców AlphaTauri, którzy zajmowali miejsca tuż za czołową trójką. Nikt z całej stawki do tej pory nie odważył się wyjechać na oponach przejściowych, każdy korzystał z opon deszczowych. Zwiększona przyczepność i trochę lepsze warunki sprawiły, że to się zmieniło w połowie treningu. Pierwszy czas na oponach przejściowych ustanowił Sebastian Vettel, ale stracił aż 3,5 sekundy do pierwszego miejsca.
Mimo słabego czasu Vettela coraz więcej kierowców decydowało się na pośrednią mieszankę. Dzięki temu na drugie miejsce wskoczył Lando Norris, tracąc tylko 0,026 s. do Sergio Péreza. Szybsze opony oznaczały coraz więcej przygód. Tym razem po żwirze surfowali Lance Stroll i Kevin Magnussen. Kolejne dwa obroty zaliczył Charles Leclerc, co daje łączny wynik czterech piruetów. Na szesnaście minut przed końcem sesji liderem został Monakijczyk od obrotów, który wykręcił czas 1:32,512. Zaraz za nim był jego kolega ze Scuderii Ferrari Carlos Sainz, a trzecim kierowcą został Max Verstappen. Jednak to nie potrwało długo, gdyż warunki zmieniały się cały czas na plus. Carlos Sainz Jr pobił w następnym okrążeniu Charlesa Leclerca o ponad półtorej sekundy, ale Charles Leclerc nie pozostał mu dłużny odzyskując prowadzenie.
Pięć minut przed końcem treningu dyrekcja wyścigu wywiesiła czerwoną flagę. Jej prowodyrem był Lando Norris, który zakopał się w żwirze. Wydawało się, że to koniec dla młodego Brytyjczyka i bolid Mclarena będzie musiał być wyciągany przez ekipę porządkowych. Jednak Lando dał radę wyjechać ze żwiru i wrócić do garażu. Czerwona flaga, która szybko się pojawiła, zniknęła dopiero po trzech minutach, pozwalając zaledwie na pokonanie jednego pomiarowego okrążenia.
🚩 RED FLAG 🚩
— Formula 1 (@F1) April 22, 2022
Lando Norris finds himself beached in the gravel at Turn 12 ❌
Luckily the McLaren driver is able to drive out and return to the pits #ImolaGP #F1 pic.twitter.com/Ua7YLtXmYr
Pierwszy trening do GP Emilii-Romanii minął pod znakiem dominacji Scuderii Ferrari. Max Verstappen w samej końcówce mógł się zaledwie zbliżyć do Charlesa Leclerca i Carlosa Sainza Jr., a pozostała stawka pozostała daleko w tyle. Świetnie zaprezentowali się kierowcy Haasa, który zajęli piąte i szóste miejsce. Kierowcy Mercedesa okazali się strasznie nijacy i niewidoczny. George Russell zajął dziesiąte miejsce, a Lewis Hamilton, siedmiokrotny mistrz świata, dopiero 18.
Już po zakończeniu sesji, do bariery w zakręcie Aqua Minerali dojechał Valtteri Bottas.
Bottas is in the barrier! 😮
— Formula 1 (@F1) April 22, 2022
Driver is OK, however he is unable to drive back to the pits #ImolaGP #F1 pic.twitter.com/BdqZJ2tahT
P | Nr | Kierowca | Zespół | Rezultat | Okr. | |||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 16 | Charles Leclerc | Scuderia Ferrari | 1:29,402 | 24 | |||
2 | 55 | Carlos Sainz Jr | Scuderia Ferrari | + 0,877 | 25 | |||
3 | 1 | Max Verstappen | Oracle Red Bull Racing | + 1,465 | 21 | |||
4 | 20 | Kevin Magnussen | Haas F1 Team | + 3,037 | 23 | |||
5 | 47 | Mick Schumacher | Haas F1 Team | + 3,586 | 23 | |||
6 | 11 | Sergio Pérez | Oracle Red Bull Racing | + 3,610 | 17 | |||
7 | 14 | Fernando Alonso | BWT Alpine F1 Team | + 3,758 | 13 | |||
8 | 5 | Sebastian Vettel | Aston Martin Aramco Cognizant F1 Team | + 3,963 | 22 | |||
9 | 22 | Yuki Tsunoda | Scuderia AlphaTauri | + 4,209 | 18 | |||
10 | 63 | George Russell | Mercedes-AMG Petronas F1 Team | + 4,860 | 21 | |||
11 | 77 | Valtteri Bottas | Alfa Romeo F1 Team Orlen | + 5,213 | 19 | |||
12 | 10 | Pierre Gasly | Scuderia AlphaTauri | + 5,702 | 19 | |||
13 | 31 | Esteban Ocon | BWT Alpine F1 Team | + 6,018 | 14 | |||
14 | 4 | Lando Norris | McLaren F1 Team | + 6,100 | 12 | |||
15 | 3 | Daniel Ricciardo | McLaren F1 Team | + 6,223 | 15 | |||
16 | 18 | Lance Stroll | Aston Martin Aramco Cognizant F1 Team | + 6,631 | 23 | |||
17 | 23 | Alexander Albon | Williams Racing | + 7,059 | 17 | |||
18 | 44 | Lewis Hamilton | Mercedes-AMG Petronas F1 Team | + 7,062 | 17 | |||
19 | 24 | Zhou Guanyu | Alfa Romeo F1 Team Orlen | + 8,048 | 22 | |||
20 | 6 | Nicholas Latifi | Williams Racing | + 10,296 | 15 |
Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.