George Russell uzyskał najlepszy czas okrążenia podczas pierwszej sesji treningowej przed wyścigiem Formuły 1 o Grand Prix Miami. Brytyjczyk dokonał tego mimo konieczności wymiany przekładni kierowniczej w trakcie treningu. Z drugim czasem zameldował się jego zespołowy kolega z Mercedesa, Lewis Hamilton, a trzeci był Charles Leclerc.
Po zapaleniu się zielonego światła, na torze znaleźli się praktycznie wszyscy. Jedyny, który pozostał w garażu był to Alex Albon z Williamsa. Problemy z wibracjami na początku sesji zgłosił George Russell, który zjechał do swojego garażu. Brytyjczyk przyznał, że nie ważne jak długo potrwa zmiana na lepsze, mechanicy mają coś zmienić w jego samochodzie. Wkrótce Russell faktycznie wrócił do boksów, gdzie mechanicy niemieckiej stajni zabrali się do niezbędnej pracy. Później okazało się, że konieczna była wymiana przekładni kierowniczej, a według zespołu testowy komponent zamontowany przed początkiem FP1 był zbyt ciężki, więc konieczny był powrót do standardowej specyfikacji.
Mercedes cambia la caja de dirección de Russell
— Albert Fabrega (@AlbertFabrega) May 5, 2023
Mercedes changing Rusell steering rack#f1 #MiamiGP pic.twitter.com/60u9aPnMpQ
Po dziesięciu minutach od rozpoczęcia sesji w tabeli z wynikami mieliśmy piętnaście czasów. Na czele znajdował się Max Verstappen z czasem 1:34,054. Drugi był Hamilton ze stratą 0,473 sek., a trzeci Sergio Perez ze stratą 0,477 sek.
W międzyczasie na torze pojawiła się żółta flaga w pierwszym sektorze. Jej sprawcą był Nyck de Vries, który obrócił się w dwunastym/trzynastym zakręcie i dotknął tyłem swojego AlphaTauri w ścianę i tym samym zakończył pierwszy trening na torze w Miami. Wiele problemów stwarzał kierowcom pierwszy zakręt, gdzie wyjechali między innymi Perez czy Verstappen. Po dwudziestu minutach od rozpoczęcia sesji na czele nadal znajdował się Verstappen, przed Leclerkiem i trzecim Fernando Alonso.
Pierwszym kierowcą na miękkiej mieszance był Nico Hülkenberg. Niemiec poprawił swoje szesnaste miejsce i awansował na pierwszą pozycję z czasem 1:31,392s. Na trzecie miejsce awansował Magnussen, który tracił do swojego kolegi z ekipy 0,461s. Jednak wszyscy czekali na Verstappena. Holender uzyskał rekord drugiego i trzeciego sektora i poprawił czas prowadzącego Niemca o 0,338s. Kierowca Red Bulla podczas swojego okrążenia popełnił błąd, a mimo to był w stanie poprawić — i to znacznie — swój rezultat.
Drugi z kierowców Czerwonych Byków również wyjechał na miękkiej mieszance, ale nie był w stanie przebić czasu kierowcy Haasa i zajął trzecią pozycję ze stratą 0,527. Na dwadzieścia pięć minut przed końcem sesji na torze pojawiła się czerwona flaga. Jej sprawcą był Hülkenberg, który stracił panowanie nad swoim Haasem w trzecim zakręcie i rozbił swój samochód, uszkadzając prawe przednie zawieszenie.
🚩 RED FLAG 🚩
— Formula 1 (@F1) May 5, 2023
Hulkenberg loses the car at Turn 3 and he hits the wall#MiamiGP #F1 pic.twitter.com/NJM3f8vmNP
Sesja została wznowiona na 18 minut przed końcem treningu. Mini ściganie urządzili sobie Verstappen oraz Lewis Hamilton. Brytyjczyk przez prawie całe okrążenie znajdował się za tylnym skrzydłem Red Bulla, testując, jak blisko może jechać swojego rywala. W międzyczasie Holender rozpoczął swoje mierzone okrążenie i po rekordzie w pierwszym sektorze poprawił swój rezultat na 1:30,549s.
🚦 GREEN FLAG 🚦
— Formula 1 (@F1) May 5, 2023
We are back under way in FP1! #MiamiGP #F1 pic.twitter.com/YFN8BH3ejo
Na 8 minut przed końcem na torze pojawiła się żółta flaga. Jej sprawcą był Alex Albon, który obrócił swojego Williamsa. Na pięć minut przed końcem treningu — po rekordzie w pierwszym sektorze — na drugie miejsce awansował Leclerc. Monakijczyk tracił wówczas 0,253s do prowadzącego Verstappena.
Co ciekawe czasów na miękkiej mieszance nie uzyskali obaj kierowcy Mercedesa. Zawodnicy Srebrnych Strzał dokonali tego dopiero pod koniec treningu. Lewis Hamilton awansował z dziewiętnastej pozycji na czoło stawki z czasem 1:30,337s. Jednak siedmiokrotny mistrz świata nie cieszył się zbyt długo z prowadzenia. Na drugie miejsce zepchnął go Russell, który poprawił czas swojego kolegi o 0,212s. Trzeci był Leclerc ze stratą 0,324s. Czwarty był Perez, piąty Carlos Sainz Jr, szósty Pierre Gasly, siódmy Fernando Alonso, ósmy Lance Stroll, dziewiąty Nico Hulkenberg, a czołową dziesiątkę uzupełnił Esteban Ocon.
P | Nr | Kierowca | Zespół | Rezultat | Okr. | |||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 63 | George Russell | Mercedes-AMG Petronas F1 Team | 1:30,125 | 18 | |||
2 | 44 | Lewis Hamilton | Mercedes-AMG Petronas F1 Team | + 0,212 | 24 | |||
3 | 16 | Charles Leclerc | Scuderia Ferrari | + 0,324 | 23 | |||
4 | 1 | Max Verstappen | Oracle Red Bull Racing | + 0,424 | 22 | |||
5 | 55 | Carlos Sainz Jr | Scuderia Ferrari | + 0,599 | 23 | |||
6 | 10 | Pierre Gasly | BWT Alpine F1 Team | + 0,979 | 20 | |||
7 | 14 | Fernando Alonso | Aston Martin Aramco Cognizant F1 Team | + 1,106 | 24 | |||
8 | 18 | Lance Stroll | Aston Martin Aramco Cognizant F1 Team | + 1,212 | 24 | |||
9 | 27 | Nico Hülkenberg | MoneyGram Haas F1 Team | + 1,267 | 14 | |||
10 | 31 | Esteban Ocon | BWT Alpine F1 Team | + 1,417 | 27 | |||
11 | 11 | Sergio Pérez | Oracle Red Bull Racing | + 1,441 | 22 | |||
12 | 81 | Oscar Piastri | McLaren F1 Team | + 1,685 | 24 | |||
13 | 20 | Kevin Magnussen | MoneyGram Haas F1 Team | + 1,728 | 25 | |||
14 | 77 | Valtteri Bottas | Alfa Romeo F1 Team Stake | + 1,777 | 24 | |||
15 | 23 | Alexander Albon | Williams Racing | + 1,778 | 25 | |||
16 | 4 | Lando Norris | McLaren F1 Team | + 1,872 | 23 | |||
17 | 24 | Zhou Guanyu | Alfa Romeo F1 Team Stake | + 2,009 | 22 | |||
18 | 22 | Yuki Tsunoda | Scuderia AlphaTauri | + 2,044 | 28 | |||
19 | 2 | Logan Sargeant | Williams Racing | + 2,494 | 27 | |||
20 | 21 | Nyck de Vries | Scuderia AlphaTauri | + 4,512 | 10 |
Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.