Pierwszy trening dla Verstappena przed Grand Prix Hiszpanii

Max Verstappen uzyskał najlepszy czas okrążenia w pierwszym treningu na torze Barcelona- Catalunya. Za Holendrem znaleźli się Sergio Perez i Esteban Ocon.

Na Grand Prix Hiszpanii przywiozło dwa dodatkowe zestawy twardych opon, które wejdą do oficjalnego użycia od Grand Prix Wielkiej Brytanii na Silverstone. Zastosowano w nich nowy materiał, ale cała specyfikacja jest identyczna z poprzednią wersją. Oprócz tego tor Barcelona-Catalunya powrócił do starego układu, gdzie w ostatnim sektorze została usunięta szykana, a kierowcy z dużo większą prędkością mogą pokonywać dwa ostatnie zakręty. Sama nitka toru skróciła się o 18 metrów i od tego weekendu na nowo będą ustalane rekordy okrążeń.

Początek pierwszej sesji rozpoczął się od wyjazdu kierowców od wspomnianych oponach prototypowych, aby lepiej poznać ich charakterystykę. Oprócz tego Fernando Alonso korzystając z faktu, że obiekt Catalunya jest skrojony pod testowanie różnych rozwiązań, wyjechał na tor z kratownicą czujników, która sprawdza przepływ powietrza za przednimi kołami. Podobne rozwiązanie zastosowano w samochodzie Nycka de Vriesa.

Drobne problemy z dobijaniem w ostatnim zakręcie zgłaszał George Russell. Również w samochodzie Lewisa Hamiltona dało się zauważyć, że jego W14 podskakuje na wyjściu przed główną prostą. Pierwsze minuty zespoły zdecydowanie poświęciły na sprawdzanie nowości przywiezionych na tor i testy opon, co odzwierciedlały wyniki.

Po kwadransie na czele co prawda znajdował się duet Red Bulla, ale margines, z jaki kierowcy pokonywali tor pod Barceloną, był wyraźny. Pozycję lidera zajmował Max Verstappen z wynikiem 1:15.945 na pośrednich oponach, a niecałe pół sekundy za nim znajdował się Sergio Perez. Trzeci kierowca w osobie Nico Hulkenberga tracił do lidera 1,5 sekundy na oponach miękkich.

Z upływem czasu coraz więcej kierowców zaczęło przechodzić na pośrednie opony i podkręcać powoli tempo. Carlos Sainz Jr na pierwszym swoim mierzonym okrążeniu bez nadmiernego naciskania przesunął się na trzecią lokatę, a na czwartą Logan Sargeant. Na podskakiwanie w 10. zakręcie uskarżał się Verstappen. Holender wyczuwał ten dyskomfort podczas hamowania, a także w ostatnim zakręcie. Ten sam problem miał Lando Norris, który wprost poinformował zespół, że w ostatnim zakręcie ma zjawisko morświnowania.

Po pół godziny kierowcy Red Bulla zdecydowali się na zmianę opon i wyjechanie na najbardziej miękkiej mieszance. Pierwszy użytek z niej zrobił Perez, który bez problemu wskoczył na pierwsze miejsce, a chwilę później o 0,7 sekundy szybciej pojechał Verstappen i z wynikiem 1:14.606 objął prowadzenie. Na pozycjach 3 i 4 zameldowali się za to zawodnicy Alfa Romeo. Guanyu Zhou o 0,072 sekundy szybciej, niż Valtteri Bottas pokonał nitkę toru.

Na kwadrans przed końcem na oponach miękkich na tor wyjechał duet Ferrari. W pierwszej kolejności swoją próbę rozpoczął Sainz. Samochód w rękach Hiszpana spisywał się dość nerwowo, co nie pozwoliło kierowcy z numerem 55 przejechać czystego okrążenia, ale to wystarczyło na wskoczenie na trzecie miejsce ze stratą 1,1 sekundy do lidera. Porównywalne tempo miał Charles Leclerc, który o 0,032 pojechał szybciej od swojego kolegi. Niezłe tempo zaprezentował za to de Vries, który uplasował się za plecami dwójki kierowców z Milton Keynes i tracąc mniej, niż 0,9 sekundy do najlepszego wyniku.

Dobrą formę z Monako do Hiszpanii przeniósł zespół Alpine. Esteban Ocon po założeniu miękkich opon nieznacznie poprawił czas trzeciego w tabeli kierowcy AlphaTauri, a jego zespołowy partner Pierre Gasly przesunął się na piątą lokatę.

Końcowe minuty nie przyniosły zmian w czołówce. Jedynie Fernando Alonso na ostatnim okrążeniu zdołał przesunąć się na szóstą lokatę. Chwilę napięcia miał za to Gasly i Sargeant, którzy nie zrozumieli się w nawrocie za drugim sektorem i doszło między nimi do lekkiego kontaktu.

 

PNrKierowcaZespół RezultatOkr.
11
Max Verstappen
Oracle Red Bull Racing1:14,60632
211
Sergio Pérez
Oracle Red Bull Racing+ 0,76832
331
Esteban Ocon
BWT Alpine F1 Team+ 0,81228
421
Nyck de Vries
Scuderia AlphaTauri+ 0,89827
510
Pierre Gasly
BWT Alpine F1 Team+ 0,93927
614
Fernando Alonso
Aston Martin Aramco Cognizant F1 Team+ 0,94124
720
Kevin Magnussen
MoneyGram Haas F1 Team+ 1,08322
816
Charles Leclerc
Scuderia Ferrari+ 1,08828
955
Carlos Sainz Jr
Scuderia Ferrari+ 1,12027
1063
George Russell
Mercedes-AMG Petronas F1 Team+ 1,14732
114
Lando Norris
McLaren F1 Team+ 1,17725
1244
Lewis Hamilton
Mercedes-AMG Petronas F1 Team+ 1,23929
1324
Zhou Guanyu
Alfa Romeo F1 Team Stake+ 1,30024
1422
Yuki Tsunoda
Scuderia AlphaTauri+ 1,30927
1518
Lance Stroll
Aston Martin Aramco Cognizant F1 Team+ 1,33325
1677
Valtteri Bottas
Alfa Romeo F1 Team Stake+ 1,37224
1781
Oscar Piastri
McLaren F1 Team+ 1,74726
1827
Nico Hülkenberg
MoneyGram Haas F1 Team+ 1,85528
192
Logan Sargeant
Williams Racing+ 1,90030
2023
Alexander Albon
Williams Racing+ 2,02428

Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.

Postaw mi kawę na buycoffee.to
Pokaż komentarze