Pierwszy trening w Barcelonie dla Norrisa

Lando Norris uzyskał najlepszy czas w pierwszym treningu przed Grand Prix Hiszpanii. Kierowca McLarena był minimalnie szybszy od Maxa Verstappena i Carlosa Sainza Jr., który w odróżnieniu od dwójki liderów swoje kółko przejechał na twardszym zestawie opon.

Warunki w pierwszym treningu przed Grand Prix Hiszpanii był wręcz znakomite. Temperatura powietrza wynosiła 27 stopni Celsjusza, natomiast piękne barcelońskie słońce nagrzało asfalt do 46. kresek. Lepszej zachęty do jazd po torze Barcelona-Catalunya kierowcy nie mogli sobie wymarzyć i tuż po zgaszeniu światła na końcu alei serwisowej stawka wyjechała na tor, korzystając z twardych i pośrednich opon Pirelli oznaczonych symbolami C1 i C2.

Szczególnie zespoły Ferrari, Red Bull i RB miały zaplanowany intensywny program ze względu na nowe pakiety poprawek. Pierwsza sesja testowa to również kolejny sprawdzian za kierownicą Olivera Bearmana, który drugi raz w tym sezonie zasiadł za kierownicą Hassa, zastępując tym samym w FP1 Nico Hülkenberga.

Już na początku problemy z tylnym skrzydłem miał Yuki Tsunoda. W samochodzie Japończyka po aktywacji systemu DRS górny płat w nienaturalny sposób rezonował z nadmierną częstotliwością, co nie wpłynęło jednak na jego aktywność na torze.

Większe kłopoty przez radio zgłaszał za to jeden z ulubieńców publiczności Carlos Sainz Jr. Hiszpan poinformował swoją stroną garażu o braku mocy w samochodzie. Po instrukcjach swojego inżyniera i przestawieniu trybu pracy jednostki napędowej kierowca Ferrari odzyskał wigor i kontynuował program testowy na tyle dobrze, że znalazł się na drugim miejscu w tabeli z czasami. Liderem na ten moment był George Russell z czasem 1:15.868, a Sainz tracił do niego jedynie 0,031 sekundy.

Tempo zaczął podkręcać Max Verstappen. Kierowca Red Bulla na mieszance C1 przejechał rundę katalońskiego obiektu z 1:15,424.

Moment w zakręcie nr 12 miał Charles Leclerc, który na wyjściu stracił kontrolę na tyłem samochodu, który zahaczył o żwirową pułapkę. Monakijczyk ledwo opanował swoją maszynę, po czym zakomunikował, że auto prowadzi się tragicznie.

Podobny problem w tym samym miejscu co Leclerc miał Lando Norris, jednak zawodnik McLarena w bardziej spokojny sposób poinformował, że w tym miejscu jest mało przyczepności.

W połowie sesji na pośrednią mieszankę przesiadł się Russell. Brytyjczyk zdecydowanie poprawił czas lidera, notując 1:14.753, ale jeszcze szybciej pojechał Sainz, który uzyskał czas o 0,181 sekundy lepszy. Odpowiedzi na tempo Ferrari nie znalazł Sergio Pérez, mimo że korzystał z opon miękkich. Tego samego nie uczynił Lewis Hamilton, choć Brytyjczyk w drugim sektorze popełnił błąd, który kosztował go potencjalnie najlepsze okrążenie.

Sainza na prowadzeniu w tabeli zmienił za to Verstappen, który podobnie jak Pérez korzystał z miękkich opon C3. Trzykrotny mistrz świata F1 zanotował wynik 1:14,252, co było wynikiem o ponad 0,3 sekundy lepszym od Madrytczyka.

Jeszcze lepsze wrażenie na miękkich Pirelli sprawiał Norris. Zwycięzca GP Miami o 0,024 sekundy poprawił osiągnięcie swojego kolegi z Red Bulla i to on znalazł się na szczycie tabeli.

Nieco wagi ze swojego samochodu zrzucił Fernando Alonso. Hiszpan po przejeździe krawężnika w zakręcie nr 9 stracił część włókna węglowego w okolicach podłogi i ten element wywołał chwilową czerwoną flagę ze względu na to, że znajdował się tuż obok linii wyścigowej.

Kolejny moment napotkał Leclerc, który w trzecim sektorze napotkał na swojej drodze wolno jadącego Lance’a Strolla. Monakijczyk w ironiczny sposób skomentował „wyczyn” Kanadyjczyka, uważając, że zawsze w takim momentach pojawia się zawodnik z numerem 18. Pierwsza sesja treningowa przed GP Hiszpanii zdecydowanie nie była najlepszą w tym roku dla lidera Ferrari, który poinformował o dziwnym zachowaniu sprzęgła.

W ostatnich minutach kierowcy wyraźnie odpuścili walkę o najlepsze czasy, sprawdzając różne ustawienia i tryby, tym samym w tabeli wyników nie zaszły istotne zmiany.

PNrKierowcaZespół RezultatOkr.
14
Lando Norris
McLaren F1 Team1:14,22827
21
Max Verstappen
Oracle Red Bull Racing+ 0,02427
355
Carlos Sainz Jr
Scuderia Ferrari+ 0,34431
463
George Russell
Mercedes-AMG Petronas F1 Team+ 0,38631
511
Sergio Pérez
Oracle Red Bull Racing+ 0,46428
681
Oscar Piastri
McLaren F1 Team+ 0,63929
744
Lewis Hamilton
Mercedes-AMG Petronas F1 Team+ 0,68328
831
Esteban Ocon
BWT Alpine F1 Team+ 0,85830
914
Fernando Alonso
Aston Martin Aramco F1 Team+ 0,99426
1023
Alexander Albon
Williams Racing+ 1,18925
1116
Charles Leclerc
Scuderia Ferrari+ 1,20626
1277
Valtteri Bottas
Stake F1 Team Kick Sauber+ 1,24424
1310
Pierre Gasly
BWT Alpine F1 Team+ 1,25621
1418
Lance Stroll
Aston Martin Aramco F1 Team+ 1,28428
153
Daniel Ricciardo
Visa Cash App RB F1 Team+ 1,35230
1624
Zhou Guanyu
Stake F1 Team Kick Sauber+ 1,38824
1720
Kevin Magnussen
MoneyGram Haas F1 Team+ 1,41630
182
Logan Sargeant
Williams Racing+ 1,52425
1950
Oliver Bearman
MoneyGram Haas F1 Team+ 1,63729
2022
Yuki Tsunoda
Visa Cash App RB F1 Team+ 1,68821

Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.

Postaw mi kawę na buycoffee.to
Pokaż komentarze