Lider klasyfikacji kierowców, Oscar Piastri, zakończył piątkowy trening w Miami na pierwszym miejscu. Drugi był Charles Leclerc, a trzeci Max Verstappen.
Podczas weekendu sprinterskiego kierowcy nie mają zbyt wiele czasu na przygotowania – do dyspozycji jest tylko jedna sesja treningowa, dlatego zawodnicy od razu ruszyli na tor, by jak najlepiej wykorzystać dostępny czas.
Już na początku treningu doszło do nietypowej sytuacji – w kokpicie Lando Norrisa pozostawiono klucz oraz latarkę, co natychmiast zwróciło uwagę sędziów. Rozpoczęli oni analizę incydentu, nie wiadomo jednak jeszcze, jaki będzie werdykt.
Z problemami mierzyli się także inni zawodnicy. Yuki Tsunoda narzekał na zbyt wysoko ustawiony fotel, natomiast George Russell zgłaszał trudności z prowadzeniem swojego bolidu. Podczas sesji nie brakowało klasycznych obrazków zblokowanych kół – taka sytuacja przydarzyła się m.in. Jackowi Doohanowi.
Na czele stawki dochodziło do częstych zmian liderów – głównie walczyli o to Max Verstappen, świeżo upieczony ojciec, oraz George Russell. Po 15 minutach sesji to Brytyjczyk znajdował się na prowadzeniu.
W kolejnych minutach Russell utrzymał prowadzenie, choć sesja nie przebiegała bez przygód. W szykanie doszło do niebezpiecznego momentu, po którym Russell zameldował przez radio: „To był wielki moment”. Russell jednak nie był jedynym kierowcą, który miał problemy w tym fragmencie toru, do jego grona dołączył m.in. Esteban Ocon.
Na pozytywną uwagę zasługiwał Andrea Kimi Antonelli – młody Włoch, będący zespołowym partnerem Russella, zajmował drugie miejsce w połowie treningu. Trzeci był Carlos Sainz.
Około 25 minut przed końcem sesji doszło do kolejnego incydentu – Esteban Ocon o mały włos nie zderzył się z Lando Norrisem, co ponownie wzbudziło zainteresowanie sędziów. Niedługo potem Norris znalazł się zaledwie sześć centymetrów od ściany na wyjściu z szykany.
This one was definitely SUPER close to the wall for Lando Norris 🤏
— Formula 1 (@F1) May 2, 2025
😮💨😮💨#F1 #MiamiGP pic.twitter.com/NL3O7rJHBm
Po 45 minutach sytuacja na czele tabeli czasów wciąż pozostawała bez zmian – Mercedes zajmował dwa pierwsze miejsca, a Carlos Sainz utrzymywał się na trzeciej pozycji. Co ciekawe, do tego momentu żaden z kierowców nie zdecydował się jeszcze na szybki przejazd na miękkiej mieszance opon.
Wkrótce jednak rozpoczęła się seria szybkich okrążeń właśnie na miękkim ogumieniu. Najpierw to Carlos Sainz z czasem 1:27,678 wysunął się na prowadzenie. Chwilę później na drugie miejsce wskoczył jego zespołowy partner – Alex Albon.
Kolejnym zawodnikiem, który objął prowadzenie, był Max Verstappen. Holender uzyskał czas 1:27,558, również na miękkich oponach. Jego liderowanie nie trwało jednak długo – najpierw szybszy od niego okazał się Charles Leclerc, a następnie Oscar Piastri. Kierowca McLarena pojechał aż o 0,356 sekundy szybciej niż Leclerc i o 0,430 sekundy szybciej niż Verstappen, potwierdzając świetne tempo na najmiększym ogumieniu.
Swój szybki przejazd rozpoczął również Lando Norris, jednak nie zdołał go ukończyć. W zakręcie numer 12 doszło do incydentu – Oliver Bearman stracił panowanie nad bolidem i uderzył prawym tylnym kołem w bandę, zatrzymując się na torze. Sytuacja ta zmusiła sędziów do przerwania sesji i pokrzyżowała plany kilku kierowców, w tym właśnie Norrisa.
Red flag 🚩
— Formula 1 (@F1) May 2, 2025
Ollie Bearman is in the wall after losing the rear of the car at Turn 12#F1 #MiamiGP pic.twitter.com/8MAPjlRp8b
Sesja nie została już wznowiona. Piastri zakończył ją na szczycie przed Leclerckiem i Verstappenem. Teraz kierowcy będą oczekiwać na kwalifikacje do sprintu, te ruszają jeszcze dziś, o godzinie 22:30 czasu polskiego.
P | Nr | Kierowca | Zespół | Rezultat | Okr. | |||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 81 | Oscar Piastri | McLaren F1 Team | 1:27,128 | 22 | |||
2 | 16 | Charles Leclerc | Scuderia Ferrari HP | + 0,356 | 22 | |||
3 | 1 | Max Verstappen | Oracle Red Bull Racing | + 0,430 | 20 | |||
4 | 55 | Carlos Sainz Jr | Atlassian Williams Racing | + 0,550 | 23 | |||
5 | 23 | Alexander Albon | Atlassian Williams Racing | + 0,827 | 25 | |||
6 | 6 | Isack Hadjar | Visa Cash App Racing Bulls F1 Team | + 0,840 | 23 | |||
7 | 63 | George Russell | Mercedes-AMG Petronas F1 Team | + 0,930 | 26 | |||
8 | 22 | Yuki Tsunoda | Oracle Red Bull Racing | + 1,027 | 21 | |||
9 | 12 | Andrea Kimi Antonelli | Mercedes-AMG Petronas F1 Team | + 1,099 | 28 | |||
10 | 14 | Fernando Alonso | Aston Martin Aramco F1 Team | + 1,115 | 24 | |||
11 | 30 | Liam Lawson | Visa Cash App Racing Bulls F1 Team | + 1,246 | 21 | |||
12 | 4 | Lando Norris | McLaren F1 Team | + 1,263 | 21 | |||
13 | 44 | Lewis Hamilton | Scuderia Ferrari HP | + 1,428 | 20 | |||
14 | 27 | Nico Hülkenberg | Stake F1 Team Kick Sauber | + 1,445 | 13 | |||
15 | 5 | Gabriel Bortoleto | Stake F1 Team Kick Sauber | + 1,643 | 19 | |||
16 | 87 | Oliver Bearman | MoneyGram Haas F1 Team | + 1,868 | 22 | |||
17 | 10 | Pierre Gasly | BWT Alpine F1 Team | + 1,956 | 22 | |||
18 | 31 | Esteban Ocon | MoneyGram Haas F1 Team | + 2,051 | 19 | |||
19 | 7 | Jack Doohan | BWT Alpine F1 Team | + 2,229 | 22 | |||
20 | 18 | Lance Stroll | Aston Martin Aramco F1 Team | + 2,234 | 21 |
Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.