Samochód bezpieczeństwa skrytykowany na Silverstone

Kierowcy po wyścigu o Grand Prix Wielkiej Brytanii mieli mieszane odczucia co do konieczności startu wyścigu za samochodem bezpieczeństwa. Pewne jest jednak to, że z takiej decyzji dyrekcji wyścigu nie byli zachwyceni kibice.

W ostatnich latach w Formule 1 utrwalił się trend polegający na tym, że w przypadku mokrego początku rywalizacji zamiast normalnego startu kierowcy ruszają do wyścigu za samochodem bezpieczeństwa. Jest to efekt wprowadzenia wzmożonych środków ostrożności między innymi po wypadku Julesa Bianchiego, a część z kierowców jest zdania, że tego typu działania są jak najbardziej prawidłowe.

Nico Rosberg zapytany, czy Charlie Whiting podjął właściwą decyzję, odpowiedział: „Tak, na pewno. Miejscami były praktycznie rzeki, więc pozwolenie nam na zorientowanie się w sytuacji było ważne”.

Max Verstappen uważa jednak, że safety car pozostał na torze zbyt długo. „Byłem gotowy do wyścigu już po dwóch okrążeniach” – przyznał Holender.

Lewis Hamilton zgodził się ze zdobywcą drugiego miejsca w GP Wielkiej Brytanii, mówiąc, że normalny start też mógł zostać bez przeszkód przeprowadzony.

„Oczywiście w niektórych miejscach były duże kałuże, co sprawiało dodatkową trudność, ale o to chodzi przecież w sportach motorowych. Na pewno jechaliśmy za samochodem bezpieczeństwa zbyt długo. W 2008 roku, kiedy startowaliśmy normalnie, było więcej wody na torze, więc dlatego o tym mówię” – stwierdził aktualny mistrz świata.

Światowe media również były krytyczne wobec niedzielnej decyzji Charliego Whitinga. W The Sun można było przeczytać, że to był „najnudniejszy start wyścigu w historii”.

Szef Red Bulla Christian Horner dodał: „Decyzja o starcie za samochodem bezpieczeństwa była w pełni uzasadniona ze względu na ilość stojącej wody. Moim zdaniem pozostał on na torze jednak zbyt długo”.

Z tymi słowami zgodził się między innymi Carlos Sainz Jr: „Samochód bezpieczeństwa był potrzebny na początku, ponieważ nic nie widzieliśmy, ale po dwóch okrążeniach, kiedy mogliśmy poznać warunki na torze, jego obecność nie była już potrzebna”.

Źródło: onestopstrategy.com

Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.

Postaw mi kawę na buycoffee.to
Pokaż komentarze