Thomas: Paliwo E10 to największa zmiana w erze silników hybrydowych

Szef działu silnikowego Mercedesa Hywel Thomas uważa, że nowa mieszanka paliwa stosowana od tego roku będzie największą zmianą w jednostkach hybrydowych od momentu wprowadzenia ich do F1 w sezonie 2014.

Od tegorocznej kampanii wszystkie zespoły ze stawki Formuły 1 będą korzystać z mieszanki paliwa oznaczonej, jako E10. Mieszanka ta charakteryzuje się wykorzystaniem biokomponentów (etanolu), celem zredukowania szkodliwych substancji do środowiska. Zmiana ta spowoduje również spadek mocy silnika, co stanowi nie lada wyzwanie dla inżynierów, aby odzyskać utracony potencjał.

Co więcej – rozwój silnika od sezonu 2022 zostanie zamrożony do 2026 roku, a pewne modyfikacje będzie można stosować jedynie w obszarze uzyskania lepszej niezawodności. Na dodatek cel, jakim jest osiągnięcie zerowej emisji dwutlenku węgla netto w Formule 1 w sezonie 2030, sprawia, że to zmiany pod karoserią samochodów wydają się istotniejsze dla inżynierów, niż te, które zobaczymy wkrótce gołym okiem: „Kiedy większość ludzi mówi o przepisach z 2022 roku, mają na myśli zupełnie nowy samochód i jaki będzie wpływ tego nowego samochodu, ale jest kilka zmian po stronie silnika, które są dość ważne” – powiedział Thomas. „Zmiana paliwa w tym roku na E10 jest prawdopodobnie największą zmianą przepisów, jaką mieliśmy od 2014 roku. To było spore przedsięwzięcie, aby upewnić się, że naprawdę opracowaliśmy to paliwo.

Samochód na sezon 2022 bardzo się różni. Wiemy, że aerodynamika jest inna i samochód będzie się zachowywał nieco inaczej. Spostrzeżenia kierowców również będą inne podczas pokonywania zakrętów w porównaniu z poprzednimi latami”.

Od potwierdzenia zmian, które pierwotnie miały wejść w sezonie 2021, zespoły inżynierów wykonały tytaniczną pracę, aby jak najlepiej dostosować się do nowych przepisów, wykorzystując maksymalnie swoje zasoby: „Mamy symulacje, wykonaliśmy wszystkie obliczenia, zmodyfikowaliśmy silnik, a także sposób, w jaki on działa, abyśmy byli przygotowani i mogli odpowiednia zareagować, gdy kierowca zwiększy moc, być może w nieco w inny sposób i w innym czasie”.

„W całej erze hybrydowej paliwo zawierało biokomponenty. Mieliśmy wymóg posiadania 5,75% objętości biokomponentów. Zmiana w tym roku polega na tym, że odsetek wzrósł, wzrósł do 10%. Oprócz tego, zamiast być otwartym na różne biokomponenty, musieliśmy użyć etanolu. Zmiana zawartości bio na etanol oznacza, że ​​silnik będzie reagował nieco inaczej na paliwo. Są niektóre obszary wydajności, z których jesteśmy naprawdę bardzo zadowoleni, ale szczerze mówiąc są też takie, z których jesteśmy mniej zadowoleni”

Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.

Postaw mi kawę na buycoffee.to
Pokaż komentarze