Szef Mercedesa Toto Wolff powiedział, że znaczący spadek wydajności bolidu podczas GP Belgii w porównaniu z poprzednimi weekendami wyścigowymi pokazuje, że ekipa cierpi na problem z korelacją danych między symulatorem a rzeczywistością.
Na Spa-Francorchamps Mercedes na tle głównych rywali zakwalifikował się słabo, tracąc aż 1,8 sekundy do Maxa Verstappena. Co prawda Lewis Hamilton oraz George Russell przystąpili do wyścigu z czwartego i piątego pola, jednak był to efekt kar dla rywali, ponieważ w czasówce uzyskali odpowiednio siódmy i ósmy rezultat. Sam Hamilton odpadł z rywalizacji na skutek kolizji z Fernando Alonso na pierwszym okrążeniu, zaś Russell wywalczył czwarte miejsce, próbując dogonić w końcówce Carlosa Sainza Jr.
Wolff stwierdził, że problemy spowodowane brakiem zrozumienia tegorocznej konstrukcji znacząco utrudniają dalszy rozwój W13. Jednocześnie nie potrafił wskazać, która część bolidu wymaga największego skupienia ze strony ekipy, ale zasugerował, że równie dobrze może być tylko jedna przyczyna, która hamuje zespół.
„W chwili obecnej coś robimy nie tak. Brak korelacji w różnych obszarach powoduje, że nie osiągamy wyników. Być może jest teraz jedna rzecz, która przysłania wszystko i dlatego nie robimy, bo musielibyśmy sprawdzić naprawdę każdą część samochodu”
– powiedział Wolff. „Czy może to być spowodowane niezrozumieniem opon, podczas gdy cała reszta jest w porządku? A może to aerodynamika coś zakłóca, bądź też balans mechaniczny? Myślę, że jest to trudne do rozłożenia. Wszystko sprowadza się do tego, że jeśli nigdy nie przegrywasz, to się uczysz”
.
Szef Mercedesa przyznał jednak, że największą bolączką jest tempo na pojedynczym okrążeniu, podczas gdy dłuższy dystans wygląda znacznie lepiej na tle rywali.
„Zostaliśmy pokonani przez bolidy Alpine, [Alex] Albon wyglądał na mocnego, blisko znajdowali się również Valtteri [Bottas] oraz Lando [Norris]. Potem jednak w wyścigu byliśmy w stanie jechać o trzy sekundy szybciej. Jest to duży znak zapytania, o co w tym wszystkim chodzi. To nie jest miejsce, w którym powinniśmy być. Mamy strukturę oraz wiedzę, aby zrozumieć bolid, ale nie z tym konkretnym”
.
Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.