Verstappen wskazał błąd, który kosztował go pole position w GP USA

Max Verstappen przyznał, że błąd na pierwszym okrążeniu w Q3 ostatecznie pozbawił go pole position podczas kwalifikacji do GP Stanów Zjednoczonych.

Lider mistrzostw został pokonany w Austin przez Lando Norrisa, który wykręcił znakomite okrążenie, wyprzedzając Verstappena o 0,031 sekundy podczas ich pierwszych przejazdów w Q3. Holender wydawał się być na dobrej drodze, by poprawić czas Norrisa na ostatniej próbie, jednak kwalifikacje zostały przedwcześnie zakończone z powodu wypadku George'a Russella oraz wywieszenia w związku z tym czerwonej flagi.

Verstappen wyjaśnił, że stracił sporo czasu w zakręcie 19, gdy musiał odpuścić, po tym, jak nie trafił w szczyt zakrętu na swoim pierwszym okrążeniu.

„Miałem dobre tempo, ale już na pierwszym okrążeniu w Q3 popełniłem błąd w zakręcie 19. Nie wiem, co tam się stało” – powiedział Verstappen. „Prawdopodobnie za późno skręciłem i próbowałem wjechać ze zbyt dużą prędkością. Gdy już się spóźniasz, to jedziesz szeroko, więc musiałem zredukować bieg. Straciłem tam sporo czasu, co wystarczyłoby na pole position. Wiedziałem, że na drugim okrążeniu mogę się poprawić, ale nie udało mi się tego ukończyć. Ale tak bywa – kwalifikacje nie zawsze są pod kontrolą”.

Holender, który wcześniej w sobotę wygrał sprint na COTA, powiększając przewagę nad Norrisem w klasyfikacji do 54 punktów, dodał: „Ogólnie rzecz biorąc, ten weekend jest dla nas bardziej pozytywny. W końcu mogliśmy walczyć o pole position, czego dawno nie mieliśmy. Czuję się dziś całkiem dobrze. Wprowadziliśmy kilka zmian w samochodzie i mam nadzieję, że to pomoże również w wyścigu”.

Mimo że Verstappen zakończył swoją passę bez zwycięstwa, nie wygrał wyścigu w niedzielę od czerwcowego Grand Prix Hiszpanii. Red Bull jednak zaprezentował się konkurencyjnie w Austin, debiutując z nowym pakietem ulepszeń.

Zapytany o poprawki w samochodzie od ostatniego wyścigu w Singapurze, Verstappen odpowiedział: „Sprawiliśmy, że bolid jest bardziej stabilny, co pozwala lepiej atakować zakręty, a to też pomaga w zarządzaniu oponami. Myślę, że to była główna poprawa”.

Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.

Postaw mi kawę na buycoffee.to
Pokaż komentarze