Christian Horner powiedział, że Honda jest chętna na współpracę z Red Bullem w kwestii dostarczania silników do Formuły 1, jednak umowa jest blokowana przez szefa McLarena, Rona Dennisa.
Bernie Ecclestone ujawnił podczas Grand Prix Stanów Zjednoczonych, że CEO McLarena, Ron Dennis nie chce, by Honda dostarczała jednostki napędowe Red Bullowi, wykorzystując przysługujące mu prawo weta przyznanego przez Hondę w wyniku scalenia dwóch firm. Dla stajni z Milton Keynes, która zamierza zakończyć współpracę z Renault wraz z końcem tegorocznego sezonu, otrzymanie jednostek Hondy wymaga uzyskania zgody zarówno ze strony japońskiego producenta, jak też McLarena.
„Nie rozmawiałem z nikim innym z McLarena, za wyjątkiem Rona Dennisa, który ma głos w tej sprawie i wyraził się dosyć jasno. Honda jest chętna na współpracę, jednak ich status, wynikający z umowy między nimi a McLarenem, nie pozwala na to. Między sobą muszą zdecydować, co chcą z tym zrobić”
– powiedział Christian Horner.
Podczas gdy Dennis ma prawo weta, zgodnie z tym, co powiedział Ecclestone, Honda podpisała również porozumienie z FIA i FOM, w którym jest warunek, że ponowne wejście do Formuły 1 oznacza, że japoński producent w pierwszym sezonie dostarczałby jednostki jednej ekipie, w drugim – dwóm zespołom, a w trzecim aż trzem.
Zapytany o sytuację związaną z Hondą a FIA i FOM, Horner odpowiedział: „To jest dyskusja między tymi stronami. Nic na ten temat mi nie wiadomo. Proszę się ich zapytać. Nie będziemy się angażować. Bernie i Jean Todt w jasny sposób określili swoje stanowiska dotyczące tej sytuacji, więc liczymy na nich, by coś z tym zrobili”
.
Ferrari niedawno zablokowało propozycję odgórnego narzucenia maksymalnej ceny, jaką producent może wymagać od zespołów-klientów za jednostki napędowe, ustalonej na 12 milionów euro. Horner zasugerował w rozmowach z Dennisem, że Red Bull byłby skłonny zapłacić znacznie więcej.
„Oczywiście nie zamierzam ujawniać treści poufnych rozmów, ale powiedzmy, że żądana cela nie była zgodna z celem Jeana Todta”
.
Zasugerowany tym, że teraz jedyną opcją Red Bulla wydaje się być współpraca z Renault, Horner odpowiedział: „Nie ma zbyt wielu rozwiązań. Mogą być jednak gdzieś indziej. Zobaczymy”
.
Źródło: autosport.com
Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.