- Porsche Supercup
- Informacja prasowa

Już w ten weekend, podczas Grand Prix Emilii-Romanii na włoskiej Imoli (od 16 do 18 maja), wystartuje 33. sezon Porsche Mobil 1 Supercup. Międzynarodowy puchar markowy z udziałem 911 GT3 Cup o mocy około 375 kW (510 KM) ponownie będzie odbywać się w ramach programu wsparcia Formuły 1, a jego tegoroczny kalendarz obejmuje osiem wyścigów. Na cały sezon zarejestrowało się 23 kierowców z 10 krajów, w tym dwaj Juniorzy Porsche: Theo Oeverhaus z Niemiec oraz Alessandro Ghiretti z Francji.
- Wyścigi GT
- Informacja prasowa

Po inauguracji sezonu na Imoli w północnych Włoszech puchar Porsche Sixt Carrera Cup Deutschland „odwiedza” kolejny tor Formuły 1: trzeci i czwarty wyścig sezonu 2025 odbędzie się na Circuit de Spa-Francorchamps. W piątek i sobotę, w ramach programu wsparcia dla belgijskiej rundy Długodystansowych Mistrzostw Świata FIA (WEC), pucharowe 911 GT3 Cup wystartują w dwóch 30-minutowych sprintach.
Kultowy tor, położony w trójkącie między miastami Spa, Stavelot i Malmedy, nie bez powodu jest nazywany „ardeńskim rollercoasterem” – zawdzięcza to zmianom wysokości i kombinacjom szybkich łuków. „
To dla mnie zdecydowanie najważniejszy moment sezonu” – mówi Robert de Haan, który nie może doczekać się już występu na Spa. 18-letni Niderlandczyk z niemieckiego zespołu Proton Huber Competition po dwóch zwycięstwach na Imoli zmierza do Belgii jako lider mistrzostw. „
Długie proste gwarantują emocjonujące pojedynki z wykorzystaniem strumienia aerodynamicznego i oferują dobre okazje do wyprzedzania. No i oczywiście Eau Rouge – jeden z najtrudniejszych, a zarazem najfajniejszych zakrętów w całym roku”.
Robert de Haan nieźle zna Circuit de Spa-Francorchamps – podobnie jak jego główni rywale w mistrzostwach kierowców. Należy do nich Francuz Marvin Klein z tej samej ekipy, obecnie drugi w klasyfikacji, który w zeszłym sezonie wygrał tutaj wyścig międzynarodowego pucharu Porsche Mobil 1 Supercup.
Z kolei Junior Porsche Theo Oeverhaus podczas ostatniej rundy niemieckiego Carrera Cup na Spa dwa lata temu zajął szóste i siódme miejsce. „
To jeden z najbardziej kultowych i wymagających torów na świecie” – opowiada Niemiec z zachwytem. „
Połączenie szybkich zakrętów, zmian wysokości i legendarnych fragmentów takich jak Eau Rouge sprawia, że każde okrążenie jest absolutnym przeżyciem”. Oeverhaus, który jeździ dla Bonk Motorsport, jest obecnie trzeci w klasyfikacji.
Matheus Ferreira aktualnie prowadzi w tabeli debiutantów. Brazylijczyk, który ściga się dla włoskiego zespołu Target, jest również najwyżej sklasyfikowanym kierowcą z puli talentów Carrera Cup. Do programu rozwoju juniorów Porsche Deutschland należy także Emely de Heus (ID Racing) z Niderlandów, pierwsza kobieta startująca w pucharze. W klasyfikacji ProAm prowadzi Michael Essmann – niemiecki biznesmen rywalizujący 911 GT3 Cup dla Team75 Bernhard, ekipy ambasadora marki Porsche i zwycięzcy Le Mans Timo Bernharda.
W trzecim i czwartym wyścigu tegorocznego sezonu do 28 stałych zawodników dołączą dwaj kierowcy gościnni. Jednym z nich jest Mikel Azcona, były zwycięzca europejskich i światowych mistrzostw samochodów turystycznych (ETCC i WTCC). Ścigając się w barwach zespołu Hadeca Racing, Hiszpan udowodnił swój talent już na Imoli. W zaledwie drugim starcie tylnonapędowym Porsche 911 GT3 Cup o mocy około 375 kW (510 KM) ten specjalista od przedniego napędu zajął dziewiąte miejsce.„
Circuit de Spa-Francorchamps jest najdłuższym z ośmiu torów w tegorocznym kalendarzu Porsche Sixt Carrera Cup Deutschland. Miks długich prostych i szybkich zakrętów to dla kierowców szczególne wyzwanie, a temperaturę rywalizacji często dodatkowo podnosi nieprzewidywalna pogoda. Ponieważ ścigamy się jako wsparcie dla Długodystansowych Mistrzostw Świata FIA (WEC), spodziewam się pokaźnej liczby widzów” – powiedział Thorsten Rückert, menedżer projektu Porsche Sixt Carrera Cup Deutschland.
Jazda na paliwie syntetycznym
Aby ograniczyć emisję CO2 w motorsporcie, podczas wszystkich ośmiu wyścigowych weekendów sezonu 2025 samochody startujące w pucharze Porsche Sixt Carrera Cup Deutschland korzystają z syntetycznego paliwa DTM Pro Climate. Po raz pierwszy używa go również ADAC w seriach DTM, ADAC GT Masters i GT4 Germany.
Tor wyścigowy: Circuit de Spa-Francorchamps (Belgia)
Tor Circuit de Spa-Francorchamps od 1925 roku z przerwami gości Grand Prix Belgii. Po ostatniej renowacji w 2007 roku z pierwotnej długości blisko 15 kilometrów został skrócony o około połowę. Obecna wersja mierzy 7,004 km i ma kilka światowej sławy zakrętów, w tym kombinację zjazdów i podjazdów Eau Rouge o około 15-procentowym nachyleniu.
Po raz ostatni niemiecki puchar Carrera Cup odbył się na Spa-Francorchamps w 2023 roku. Zwycięstwa w wyścigach świętowali wtedy Harry King (Allied-Racing) i Loek Hartog (GP Elite). Zarówno Brytyjczyk, jak i Niderlandczyk nie startują już w pucharze.
- Wyścigi GT
- Informacja prasowa

W sezonie 2025 niezwykle cenione Porsche 911 GT3 R nie ustaje w pogoni za zwycięstwami na całym świecie, ale za kulisami dojrzewa już jego następca. W nadchodzący weekend program rozwoju nowej wyścigowej maszyny dla prywatnych klientów, bazującej na aktualnym samochodzie GT3, wejdzie w kolejny etap – tym razem realizowany w warunkach torowej rywalizacji. Kluczowy przejazd testowy odbędzie się w dniach 19-20 kwietnia na belgijskim torze Spa-Francorchamps, we współpracy z zespołem Herberth Motorsport.
- Wyścigi GT
- Informacja prasowa

Zespoły i kierowcy Porsche Sixt Carrera Cup Deutschland rozgrzewali się przed nowym sezonem podczas dwudniowych oficjalnych testów na włoskiej Imoli. Kalendarz na 2025 rok ponownie obejmuje osiem rund w pięciu krajach – każda z dwoma wyścigami. Na początek pucharowe 911 GT3 Cup będą rywalizować w ramach programu wsparcia dwóch wydarzeń Długodystansowych Mistrzostw Świata FIA WEC: w kwietniu na Imoli oraz w maju na Spa-Francorchamps. Oprócz lokalizacji Grand Prix Emilii-Romanii i Belgii niemiecki puchar markowy Porsche odwiedzi dwa inne obecne tory wyścigowe Formuły 1: Zandvoort na holenderskim wybrzeżu Morza Północnego oraz Red Bull Ring w Austrii, gdzie odbędą się dwie z sześciu rund łączonych z rundami DTM.
Redakcja
Tomasz Kubiak
Daniel Wawiórka
Roksana Ćwik
Dariusz Szymczak
Jędrzej Bocian
Mikołaj Suchocki
Zuzanna Kurek
Adrian Kleć
Julia Trusewicz
Bartosz Przyborowski
Kamil Niewiński
Mateusz Mrówczyński
Kamil Stukus
Mateusz Smorawski
Julia Pszowska
Paweł Rychlik
Jan Olczak