Siedmiu producentów w Pucharze Świata GT

20 samochodów siedmiu różnych producentów pojawi się na starcie kolejnej edycji Pucharu Świata GT w Makau.

Aby uchronić się przed nadmierną ilością incydentów i związanych z nimi neutralizacjami, zaostrzono kategoryzację kierowców. W tym roku impreza na ulicach Makau przeznaczona jest tylko dla profesjonalnych zawodników.

Zaledwie czwórka kierowców z ubiegłorocznej edycji pozostała w tych samych samochodach lub zespołach, z kolei piątka – wliczając ubiegłorocznego zwycięzcę – przesiadła się do nowych maszyn.

Walka o puchar świata zostanie rozstrzygnięta w wyścigu o dystansie 112 km (18 okrążeń), a przystąpią do niej kierowcy 13 narodowości, w 13 zespołach reprezentujących siedmiu producentów – Audi, BMW, Ferrari, Hondę, Lamborghini, Mercedesa-Benza i Porsche.

Dwukrotny mistrz wyścigu F3 w Makau Felix Rosenqvist zasiądzie za kierownicą jedynego Ferrari w stawce, wystawianego przez amerykański zespół Scuderia Corsa. Szwed będzie się starał dołączyć do Edoardo Mortary, który jest obecnie jedynym kierowcą, który wygrywał w Makau za kierownicą aut F3 oraz GT.

Mortara przesiądzie się w tym roku z Audi do Mercedesa. Jego partnerem w zespole trójramiennej gwiazdy będzie dwukrotny zwycięzca wyścigu F3 Daniel Juncadella.

Kolejnym zawodnikiem ze zwycięstwem w F3 na swoim koncie jest Lucas di Grassi, który będzie się ścigać w Audi zespołu HCB-Rutronik-Racing.

Jednym z nielicznych, którzy będą drugi rok z rzędu reprezentować tego samego producenta, jest Maro Engel z Mercedesa. Jego partnerem w zespole Gruppe M Racing będzie Raffaele Marciello. Mirko Bortolotti pozostanie natomiast z zespołem FFF Racing, prowadząc jedyne Lamborghini w stawce.

Swój debiut w Pucharze Świata GT zaliczy Robin Frijns, który zastąpi ubiegłorocznego zwycięzcę Laurensa Vanthoora w Audi zespołu Team WRT. Vanthoor przeniósł się przed tym sezonem do Porsche, które będzie reprezentować wraz z ekipą Craft Bamboo Racing. Jego partnerem będzie związany od wielu lat z zespołem Darryl O’Young.

Zespoły zmienili również Renger Van der Zande – który przeniósł się z Mercedesa do Hondy – oraz Hiroko Yoshimoto, który zamienił Ferrari na Porsche, gdzie zostanie zespołowym kolegą Romaina Dumasa.

Występ w Pucharze Świata GT poważnie potraktowało w tym roku BMW. Niemiecki producent wystawi cztery egzemplarze modelu M6 GT3 – dwa od zespołu Team AAI poprowadzą Chaz Mostert i Marco Wittmann, Augusto Farfus będzie bronić barw Schnitzer Motorsport, a Tom Blomqvist poprowadzi auto od Rowe Racing, będące jednocześnie najnowszym Art Carem w rodzinie BMW.

Tegoroczny Puchar Świata GT odbędzie się 19 listopada.

Nr Kierowca Zespół Samochód
1 Robin Frijns Audi Sport Team WRT Audi R8 LMS
2 Nico Müller Audi Sport Team WRT Audi R8 LMS
5 Mirko Bortolotti FFF Racing Team by ACM Lamborghini Huracán GT3
7 Romain Dumas HubAuto Racing Porsche 911 GT3 R
11 Lucas di Grassi HCB-Rutronik-Racing Audi R8 LMS
12 Fabian Plentz HCB-Rutronik-Racing Audi R8 LMS
18 Augusto Farfus BMW Team Schnitzer BMW M6 GT3
27 Markus Pommer Aust Motorsport Audi R8 LMS
48 Edoardo Mortara Mercedes-AMG Team Driving Academy Mercedes-AMG GT3
50 Daniel Juncadella Mercedes-AMG Team Driving Academy Mercedes-AMG GT3
63 Felix Rosenqvist Scuderia Corsa Ferrari 488 GT3
77 Hiroki Yoshimoto HubAuto Racing Porsche 911 GT3 R
84 Renger Van der Zande Honda Motor Honda NSX GT3
90 Chaz Mostert FIST Team AAI BMW M6 GT3
91 Marco Wittmann FIST Team AAI BMW M6 GT3
99 Tom Blomqvist Rowe Racing BMW M6 GT3
888 Raffaele Marciello Mercedes-AMG Team GruppeM Racing Mercedes-AMG GT3
911 Laurens Vanthoor Craft-Bamboo Racing Porsche 911 GT3 R
991 Darryl O'Young Craft-Bamboo Racing Porsche 911 GT3 R
999 Maro Engel Mercedes-AMG Team GruppeM Racing Mercedes-AMG GT3

Źródło: fia.com

Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.

Postaw mi kawę na buycoffee.to
Pokaż komentarze