20 samochodów siedmiu różnych producentów pojawi się na starcie kolejnej edycji Pucharu Świata GT w Makau.
Aby uchronić się przed nadmierną ilością incydentów i związanych z nimi neutralizacjami, zaostrzono kategoryzację kierowców. W tym roku impreza na ulicach Makau przeznaczona jest tylko dla profesjonalnych zawodników.
Zaledwie czwórka kierowców z ubiegłorocznej edycji pozostała w tych samych samochodach lub zespołach, z kolei piątka – wliczając ubiegłorocznego zwycięzcę – przesiadła się do nowych maszyn.
Walka o puchar świata zostanie rozstrzygnięta w wyścigu o dystansie 112 km (18 okrążeń), a przystąpią do niej kierowcy 13 narodowości, w 13 zespołach reprezentujących siedmiu producentów – Audi, BMW, Ferrari, Hondę, Lamborghini, Mercedesa-Benza i Porsche.
Dwukrotny mistrz wyścigu F3 w Makau Felix Rosenqvist zasiądzie za kierownicą jedynego Ferrari w stawce, wystawianego przez amerykański zespół Scuderia Corsa. Szwed będzie się starał dołączyć do Edoardo Mortary, który jest obecnie jedynym kierowcą, który wygrywał w Makau za kierownicą aut F3 oraz GT.
Mortara przesiądzie się w tym roku z Audi do Mercedesa. Jego partnerem w zespole trójramiennej gwiazdy będzie dwukrotny zwycięzca wyścigu F3 Daniel Juncadella.
Kolejnym zawodnikiem ze zwycięstwem w F3 na swoim koncie jest Lucas di Grassi, który będzie się ścigać w Audi zespołu HCB-Rutronik-Racing.
Jednym z nielicznych, którzy będą drugi rok z rzędu reprezentować tego samego producenta, jest Maro Engel z Mercedesa. Jego partnerem w zespole Gruppe M Racing będzie Raffaele Marciello. Mirko Bortolotti pozostanie natomiast z zespołem FFF Racing, prowadząc jedyne Lamborghini w stawce.
Swój debiut w Pucharze Świata GT zaliczy Robin Frijns, który zastąpi ubiegłorocznego zwycięzcę Laurensa Vanthoora w Audi zespołu Team WRT. Vanthoor przeniósł się przed tym sezonem do Porsche, które będzie reprezentować wraz z ekipą Craft Bamboo Racing. Jego partnerem będzie związany od wielu lat z zespołem Darryl O’Young.
Zespoły zmienili również Renger Van der Zande – który przeniósł się z Mercedesa do Hondy – oraz Hiroko Yoshimoto, który zamienił Ferrari na Porsche, gdzie zostanie zespołowym kolegą Romaina Dumasa.
Występ w Pucharze Świata GT poważnie potraktowało w tym roku BMW. Niemiecki producent wystawi cztery egzemplarze modelu M6 GT3 – dwa od zespołu Team AAI poprowadzą Chaz Mostert i Marco Wittmann, Augusto Farfus będzie bronić barw Schnitzer Motorsport, a Tom Blomqvist poprowadzi auto od Rowe Racing, będące jednocześnie najnowszym Art Carem w rodzinie BMW.
Tegoroczny Puchar Świata GT odbędzie się 19 listopada.
Nr | Kierowca | Zespół | Samochód | |||
1 | Robin Frijns | Audi Sport Team WRT | Audi R8 LMS | |||
2 | Nico Müller | Audi Sport Team WRT | Audi R8 LMS | |||
5 | Mirko Bortolotti | FFF Racing Team by ACM | Lamborghini Huracán GT3 | |||
7 | Romain Dumas | HubAuto Racing | Porsche 911 GT3 R | |||
11 | Lucas di Grassi | HCB-Rutronik-Racing | Audi R8 LMS | |||
12 | Fabian Plentz | HCB-Rutronik-Racing | Audi R8 LMS | |||
18 | Augusto Farfus | BMW Team Schnitzer | BMW M6 GT3 | |||
27 | Markus Pommer | Aust Motorsport | Audi R8 LMS | |||
48 | Edoardo Mortara | Mercedes-AMG Team Driving Academy | Mercedes-AMG GT3 | |||
50 | Daniel Juncadella | Mercedes-AMG Team Driving Academy | Mercedes-AMG GT3 | |||
63 | Felix Rosenqvist | Scuderia Corsa | Ferrari 488 GT3 | |||
77 | Hiroki Yoshimoto | HubAuto Racing | Porsche 911 GT3 R | |||
84 | Renger Van der Zande | Honda Motor | Honda NSX GT3 | |||
90 | Chaz Mostert | FIST Team AAI | BMW M6 GT3 | |||
91 | Marco Wittmann | FIST Team AAI | BMW M6 GT3 | |||
99 | Tom Blomqvist | Rowe Racing | BMW M6 GT3 | |||
888 | Raffaele Marciello | Mercedes-AMG Team GruppeM Racing | Mercedes-AMG GT3 | |||
911 | Laurens Vanthoor | Craft-Bamboo Racing | Porsche 911 GT3 R | |||
991 | Darryl O'Young | Craft-Bamboo Racing | Porsche 911 GT3 R | |||
999 | Maro Engel | Mercedes-AMG Team GruppeM Racing | Mercedes-AMG GT3 |
Źródło: fia.com
Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.