Szef programu wyścigów klienckich Audi Chris Reinke uważa, że Puchar Świata GT powinien nadal być organizowany na torze ulicznym w Makau, pomimo chaosu organizacyjnego i karamboli, jakie zdominowały ostatnie dwie edycje.
W sezonie 2015 kierowcy pokonali zaledwie dwa okrążenia wyścigowe, a zdobywcą pucharu został Laurens Vanthoor, pomimo że nie dojechał on do mety, a zakończył rywalizację na dachu. W minionym listopadzie nagłówki zdominował natomiast karambol w wyścigu kwalifikacyjnym, który wyeliminował niemal połowę stawki.
Reinke przeciwstawił się fali krytyki wobec wydarzenia, twierdząc że producenci i zespoły powinny rozumieć ryzyko związane z jednorazowym wyścigiem wysokiego szczebla.
„Mam jasny pogląd na to”
– powiedział. „To unikalne wydarzenie, które nie jest częścią żadnego cyklu i służy tym samym za najlepszy wyścig GT3. Według nas, Makau to odpowiednie na to miejsce, a samo wydarzenie jest niesamowite”
.
„Jadąc do Makau, wszyscy wiedzą jakie jest ryzyko – my z pewnością jesteśmy go świadomi w chwili, gdy umieszczamy swoje zgłoszenie i wszyscy powinni myśleć tak samo. To miejsce jest z tego znane i stanowi wyzwanie, które można podjąć, ale i również z niego zrezygnować”
.
Źródło: sportscar365.com
Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.