Augusto Farfus odniósł zwycięstwa w obu wyścigach weekendu Pucharu Świata GT, które odbyły się w miniony weekend na ulicach Makau. Brazylijczyk startował za kierownicą BMW zespołu Schnitzer Motorsport i zapewnił ostatni triumf odchodzącemu na emeryturę szefowi ekipy Charly’emu Lammowi.
Kwalifikacje
Już podczas piątkowych kwalifikacji wydawało się, że Farfus będzie dyktować tempo całej stawce, lecz jego najlepsze osiągnięcie o ponad pół sekundy poprawił Raffaele Marciello w Mercedesie, który uzyskał wynik 2:16,800. Farfus zakwalifikował się na drugim miejscu, przed Maro Engelem oraz ubiegłorocznym zwycięzcą Edoardo Mortarą – ta dwójka również reprezentowała barwy Mercedesa. Kolejne miejsca zajęli kierowcy Porsche Earl Bamber i Laurens Vanthoor, za którymi uplasowali się reprezentanci Audi Robin Frijns, Christopher Haase i Dries Vanthoor.
Wyścig kwalifikacyjny
W sobotę kierowcy ustawili się w takiej kolejności na starcie wyścigu kwalifikacyjnego. Marciello nie utrzymał długo swojej pierwszej lokaty, bowiem już na dojeździe do zakrętu Mandarin zrównał się z nim Farfus, który wykończył manewr wyprzedzenia w zakręcie Lisboa i od tego momentu nie oglądał się już za siebie, odnosząc zwycięstwo z przewagą niemal czterech sekund.
Presję na Marciello do samego końca wywierali jego koledzy z Mercedesa Engel i Mortara, lecz żaden z nich nie zaryzykował wyprzedzania na ciasnym ulicznym torze. Do przodu nie dał rady się przebić również Bamber, który na pierwszym okrążeniu zrównał się z Mortarą, lecz zakończyło się to kontaktem, po którym Bamber odbił się w stronę swojego zespołowego kolegi Vanthoora i posłał go na bandę. Poza odpadnięciem byłego zwycięzcy, kolejność pozostała bez zmian, a dalsze lokaty zajęli Frijns, Haase i Dries Vanthoor.
Wyścig główny
Kolejność na mecie wyścigu kwalifikacyjnego decydowała o polach startowych do niedzielnego wyścigu głównego. Farfus wystartował zatem z pole position i kontrolował rywalizację od początku do końca.
Goniący go Marciello zmarnował swoją szansę na zwycięstwo w zakręcie Lisboa, kiedy to zahamował zbyt późno i nie zmieścił się na torze, spadając tym samym na koniec stawki. Jego zespołowi koledzy Engel i Mortara przejęli inicjatywę i wywierali presję na Farfusie, który nie popełnił jednak żadnego błędu. Za dwójką Mercedesa na metę przyjechał Bamber, który przerwał kontakt z barierą na początku wyścigu i pokonał najlepszego kierowcę Audi Frijnsa, za którym uplasowali się Frijns Haase i Mathieu Jaminet, a pierwszą dziesiątkę uzupełnili Dries Vanthoor, Marciello i Alexandre Imperatori.
P | Nr | Kierowca | Zespół | Rezultat | ||
1 | 42 | Augusto Farfus | BMW Team Schnitzer | 18 okr. | ||
2 | 888 | Maro Engel | Mercedes-AMG Team GruppeM Racing | + 0,981 | ||
3 | 1 | Edoardo Mortara | Mercedes-AMG Team GruppeM Racing | + 1,823 | ||
4 | 912 | Earl Bamber | Manthey Racing | + 3,283 | ||
5 | 66 | Robin Frijns | Audi sport Team WRT | + 4,549 | ||
6 | 28 | Christopher Haase | Audi Sport Team Rutronik | + 6,588 | ||
7 | 991 | Mathieu Jaminet | Craft-Bamboo Racing | + 20,504 | ||
8 | 88 | Dries Vanthoor | Audi Sport Team WRT | + 21,449 | ||
9 | 999 | Raffaele Marciello | Mercedes-AMG Team GruppeM Racing | + 23,009 | ||
10 | 18 | Alexandre Imperatori | KCMG | + 31,147 | ||
11 | 77 | Adderly Fong | Zun Motorsport Crew | + 41,960 | ||
12 | 35 | Oliver Jarvis | KCMG | + 43,391 | ||
13 | 23 | Tsugio Matsuda | KCMG | + 1:03,531 | ||
14 | 55 | Darryl O'Young | Craft-Bamboo Racing | + 1:08,268 |
Źródło: fia.com, fia.com, fia.com
Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.