Cztery lata po premierze modelu Mercedesa-AMG GT3, niemiecka marka zaprezentowała udoskonaloną konstrukcję, która pojawi się na torze w rękach zespołów klienckich od sezonu 2020.

To trzeci samochód GT3, który wyjdzie z fabryki działu sportowego Mercedesa-AMG w Affalterbach, po niezwykle udanym SLS AMG GT3 oraz aktualnym modelu GT3, który został zaprezentowany w 2015 roku. Mercedes-AMG może pochwalić się ponad 130 sprzedanymi egzemplarzami oraz zwycięstwami w prestiżowych wyścigach na całym świecie.

Nowy samochód ma być przede wszystkim bardziej wytrzymały, a to przełoży się na niższe koszty użytkowania – kluczowe komponenty takie jak silnik, chłodnica, przednia oś i układ kierowniczy zostały lepiej zabudowane, aby zmniejszyć prawdopodobieństwo uszkodzeń w wyniku niewielkich kolizji. Moc nadal będzie wytwarzać 6,3-litrowy wolnossący silnik V8, który będzie wymagał przebudowy rzadziej niż dotychczas.

Inżynierowie Mercedesa-AMG skorzystali z okazji, aby uczynić nowy samochód łatwiejszym i szybszym w obsłudze – m.in. poprzez modyfikację splittera oraz tylnego skrzydła w sposób pozwalający na szybszą zmianę ustawień, przeniesienie filtra powietrza w bardziej dostępne miejsce oraz zmniejszenie ilości połączeń śrubami. Komputer pokładowy otrzymał także funkcję mierzenia przebiegu poszczególnych komponentów, zatem zespoły nie będą już musiały ręcznie dokumentować historii używanych części.

Jeśli chodzi o osiągi, producent chwali się nowym systemem «drop start», który uruchomi silnik automatycznie w momencie opuszczenia samochodu po zakończonym pit-stopie, pozwalając oszczędzić ułamki sekund przy każdym serwisie w alei serwisowej. Oprogramowanie ABS oraz kontroli trakcji zostało natomiast dostosowane do potrzeb stosowanych obecnie opon.

Zmodyfikowany kształt samochodu został już sprawdzony w tunelu aerodynamicznym, a gotowe auto rozpocznie niedługo program testów przed pierwszymi dostawami do zespołów klienckich, które zaplanowano na koniec tego roku. Nowy samochód zostanie sprawdzony również w warunkach rywalizacji, wystawiony do kilku wyścigów przez zespół HWA Racelab.

Kompletnego Mercedesa-AMG GT3 będzie można kupić za 399 tysięcy Euro bez podatku, natomiast posiadacze obecnego modelu będą mogli pakiet części aktualizujący ich auta do najnowszej specyfikacji.

Źródło: Z wykorzystaniem informacji prasowej Mercedes-AMG Motorsport

Galeria:

Redakcja

Tomasz Kubiak
Filip Cygan
Wojtek Paprota
Daniel Wawiórka
Roksana Ćwik
Maja Kozłowska
Kamil Topczewski
Olga Białczak
Dariusz Szymczak
Mikołaj Suchocki

Informacje

Redaguj z nami
Polityka prywatności
Gdzie oglądać wyścigi?
Kalendarz
Klasyfikacje
Wyniki

Partnerzy

rally and race