Kolejna runda Porsche Sixt Carrera Cup Deutschland – z dwoma wyścigami na niemieckim torze Sachsenring – za nami. W sobotę, dzięki znakomitej postawie, swoje pierwsze zwycięstwo w pucharze odniósł Theo Oeverhaus. 19-letni kierowca zespołu Bonk Motorsport wystartował z pole position i pojechał doskonały wyścig – momentami oddalał się od czołowych rywali o prawie 6 sekund. W niedzielę Janne Stiak (Team75 Bernhard) został najmłodszym zwycięzcą w historii niemieckiej edycji Porsche Carrera Cup – w chwili wygranej miał 17 lat, 5 miesięcy i 9 dni. Na czele klasyfikacji pozostaje Larry ten Voorde, który swoim Porsche 911 GT3 Cup o mocy 375 kW (510 KM) zajął, odpowiednio, trzecie i drugie miejsce.
Wyścig nr 11
„Wyścig przebiegł dokładnie tak, jak zaplanowałem”
– powiedział z uśmiechem Theo Oeverhaus, jeden z siedmiu kierowców z puli talentów Porsche Sixt Carrera Cup Deutschland. „Udało mi się obronić prowadzenie tuż po starcie, a potem utrzymałem wszystko pod kontrolą”
.
Swój najlepszy wynik w sezonie osiągnął drugi na mecie Huub van Eijndhoven. „Mój samochód był idealnie przygotowany do szybkiego okrążenia kwalifikacyjnego”
– powiedział Niderlandczyk, który startował z drugiego pola. „Ale w wyścigu musiałem naprawdę powalczyć, to była ciężka robota”
. Trzeci był Janne Stiak z Team75 Bernhard, który później został zdyskwalifikowany: podczas powyścigowej kontroli okazało się, że jego samochód miał masę poniżej minimalnej.
W rezultacie trzecie miejsce zajął Larry ten Voorde, który powiększył przewagę w klasyfikacji. „To zabawne: Janne był przede mną, a Flynt Schuring za mną – a jestem trenerem obu tych zawodników”
– zaśmiał się Niderlandczyk, który tydzień wcześniej zdobył swój trzeci tytuł w międzynarodowym pucharze Porsche Mobil 1 Supercup.
Flynt Schuring, kolega Larry'ego z zespołu Proton Huber Competition, zapewnił sobie zwycięstwo w klasyfikacji debiutantów. „Na starcie stoczyłem niezły pojedynek z Harrym Kingiem, który został w tyle z powodu kary; w przeciwnym razie prawdopodobnie bym go nie wyprzedził”
– przyznał 18-letni Niderlandczyk.
Wśród zawodników ProAm wygrał Sören Spreng, który zajął imponujące dziewiąte miejsce w «generalce» i powiększył swoją przewagę w tabeli. „Miałem pewne problemy w kwalifikacjach, więc na starcie byłem dopiero 21”
– przyznał niemiecki kierowca z GP Elite. „Ale wyścig przebiegł idealnie. Nadrobiłem jedenaście miejsc, to nie zdarza się często”.
W sobotę gościnnie na torze pojawili się dodatkowi kierowcy z puli talentów Porsche Sports Cup Deutschland. Pięciu młodych zawodników, którzy otrzymują specjalne wsparcie od Porsche Deutschland, miało okazję poznać realia kolejnego poziomu piramidy pucharów markowych Porsche oraz procedury panujące podczas wyścigowego weekendu DTM i wziąć udział w sesji szkoleniowej. „Kierowcy i zespoły Porsche Sixt Carrera Cup Deutschland byli wobec nas bardzo otwarci. Wiele się nauczyliśmy, co z pewnością pomoże nam w kolejnych wyścigach”
– skomentował Luciano Scheider, który w Porsche Sports Cup Deutschland jeździ 718 Cayman GT4 Clubsport.
Wyścig nr 12
Janne Stiak w sobotę został zdyskwalifikowany, ale w niedzielę miał powody do świętowania – przez cały wyścig nie oddał prowadzenia i odniósł imponujące zwycięstwo przed wypełnionymi po brzegi trybunami. Zachował spokój podczas dwóch restartów po fazach samochodu bezpieczeństwa i nie dał się wyprzedzić trzykrotnemu mistrzowi Carrera Cup Deutschland, Larry'emu ten Voordemu. „Obaj dobrze się znamy. Wiedziałem, że (z jego strony) nie będzie żadnych sztuczek”
– powiedział Stiak, oddając szacunek swojemu mentorowi.
Ten Voorde był więcej niż zadowolony ze swojego drugiego miejsca, ponieważ Brytyjczyk Harry King – jego najbliższy rywal w walce o tytuł – nie ukończył wyścigu. W rezultacie 27-letni Niderlandczyk na cztery wyścigi przed końcem sezonu zrobił kolejny duży krok w kierunku zdobycia czwartego tytułu, zwiększając swoją przewagę w tabeli do 51 punktów. „Jestem naprawdę dumny z Jannego, pojechał dziś bezbłędny wyścig”
– powiedział ten Voorde, chwaląc nowego rekordzistę Carrera Cup Deutschland.
Również Huub van Eijndhoven wykazał się stalowymi nerwami. Niderlandzki zawodnik stanął na starcie w ostatniej chwili – jego ekipa serwisowa musiała uporać się z problemem z układem paliwowym. „Nie martwiłem się, bo moi mechanicy są najlepsi. Wiedziałem, że sobie z tym poradzą”
– skomentował van Eijndhoven. „W czasie wyścigu mój wóz spisywał się idealnie. Na ostatnich okrążeniach musiałem robić wszystko, co mogłem, aby odeprzeć ataki Theo Oeverhausa, który był dzisiaj szybszy ode mnie. Ale i to mi się udało”
. Oeverhaus, kierowca z puli talentów (zespół Bonk Motorsport), wystartował z szóstej pozycji i zajął czwarte miejsce, a w klasyfikacji generalnej pozostaje na trzeciej pozycji.
Zwycięstwo w klasyfikacji debiutantów po raz pierwszy odniósł Senna van Soelen z zespołu Target Competition. „Zaraz po starcie zdołałem zyskać kilka pozycji, a do tego zaliczyłem kilka fajnych manewrów wyprzedzania”
– powiedział zachwycony kierowca.
W klasyfikacji ProAm na najwyższym stopniu podium ponownie stanął Sören Spreng (GP Elite). „Niestety mój start nie poszedł zgodnie z planem i straciłem kilka pozycji. Na szczęście udało mi się je odzyskać”
– podsumował niemiecki kierowca.
Po groźnie wyglądającym incydencie na prostej start-meta wyścig został przerwany, a na tor wyjechał samochód bezpieczeństwa. Karol Kręt (Bonk Motorsport) zdołał wydostać się z kokpitu swojego 911 o własnych siłach. Został zabrany do szpitala na rutynowe badanie i niebawem wypisany.
„Uwzględniając Theo Oeverhausa i Jannego Stiaka, od 1990 roku wyścigi Carrera Cup Deutschland wygrywało łącznie 50 różnych kierowców. Jestem dumny z tego, że obaj zawodnicy są członkami naszej puli talentów. Naprawdę zasłużyli na wsparcie Porsche Deutschland. Niedzielny, stosunkowo niegroźny wypadek udowodnił, jak wysoki standard bezpieczeństwa zapewnia Porsche 911 GT3 Cup”
– skomentował Thorsten Rückert, menedżer projektu Porsche Sixt Carrera Cup Deutschland.
Kolejna runda Porsche Sixt Carrera Cup Deutschland odbędzie się na torze Red Bull Ring w Austrii w dniach od 27 do 29 września 2024 roku.
Wynik wyścigu nr 11, Porsche Sixt Carrera Cup Deutschland, Sachsenring (Niemcy)
1. Theo Oeverhaus (Niemcy/Bonk Motorsport), 23 okrążenia
2. Huub van Eijndhoven (Niderlandy/Uniserver by Team GP Elite), +2,994 s
3. Larry ten Voorde (Niderlandy/Proton Huber Competition), +5,006 s
4. Flynt Schuring (Niderlandy/Proton Huber Competition), +5,758 s
5. Ariel Levi (Izrael/Uniserver by GP Elite), +6,008 s
6. Senna van Soelen (Niderlandy/Target Competition), +6,747 s
9. Karol Kręt (Polska/Bonk Motorsport), +34,818
Wynik wyścigu nr 12, Porsche Sixt Carrera Cup Deutschland, Sachsenring (Niemcy)
1. Janne Stiak (Niemcy/Team75 Bernhard), 20 okrążeń
2. Larry ten Voorde (Niderlandy/Proton Huber Competition), +1,000 s
3. Huub van Eijndhoven (Niderlandy/Uniserver by GP Elite), +6,916 s
4. Theo Oeverhaus (Niemcy/Bonk Motorsport), +7,169 s
5. Ariel Levi (Izrael/Uniserver by GP Elite), +7,665 s
6. Alexander Tauscher (Niemcy/Proton Huber Competition), +9,205 s
Klasyfikacja kierowców (po 12 z 16 wyścigów)
1. Larry ten Voorde (Niderlandy, Proton Huber Competition): 229 punktów
2. Harry King (Wielka Brytania, Allied-Racing): 178 punktów
3. Theo Oeverhaus (Niemcy/Bonk Motorsport): 157 punktów
21. Karol Kręt (Polska/Bonk Motorsport): 9 punktów
Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.