Załoga Corvette nr 4 od V8 Racing wygrała pierwszy wyścig serii GT Open na torze Algarve. W kategorii GTS triumfowali, goszczący w tej serii Portugalczycy z ekipy Team Novadriver
Dużo emocji, i to już na okrążeniu formującym – tak można określić sobotnie, 70-minutowe starcie pojazdów walczących w serii GT Open. Wskutek bojowych nastrojów na prostej start-meta, sędziowie zarządzili żółtą flagę, by kierowcy powstrzymali się ze swoimi widocznymi na pierwszy rzut oka zapędami – nawet jednak gdy na kolejnym okrążeniu start przebiegł nieco spokojniej, już po chwili na torze musiał pojawić się samochód bezpieczeństwa. Na szczęście, później takich sytuacji już nie było, a emocje miały miejsce głównie podczas wielu ciekawych pojedynków – z których zwycięsko ostatecznie wyszli kierowcy Corvette i Audi. O ile jednak załoga nr 4 przejęła prowadzenie podczas rutynowych zmian, w trakcie rywalizacji tylko utrzymując swoje wysokie pozycje – portugalscy gospodarze z Audi nr 81 musieli już o czołową lokatę GTS walczyć bezpośrednio na torze. Sukces w sobotę odnieśli także kierowcy rosyjskiej załogi Esta Motosports oraz niemieckiego Seyffarth, który dodatkowo będzie jutro startował z czoła stawki swojej kategorii.
Tuż po „powtórnym” starcie, z dwóch stron Luca Filippiego w Ferrari nr 3 próbowali wyprzedzić Miguel Ramos w Corvette nr 4 i Alex Talkanitsa Jr w Ferrari nr 1 – Filippiemu udało się jednak utrzymać prowadzenie. Chwilę później, zastanawiająco zakręt nr 6 ściął Marco Seefried w Porsche ekipy Rinaldi – i z impetem uderzył w Ferrari Francesco Castellacciego, obydwa pojazdy eliminując z rywalizacji. Wymuszony tym faktem samochód bezpieczeństwa, na torze pozostawał do 12. minuty wyścigu – wtedy, czwarty po nieudanym ataku na lidera Ramos próbował odzyskać trzecią pozycję od Cesara Campaniço z Audi nr 81 od Novadriver – a za nim, o kolejne miejsca walczyć mieli Alessandro Pier Guidi z Ferrari nr 67 od Esta, Daniel Zampieri z nr 53 od Kessel oraz Diederich Sijthoff w Corvette nr 7. O dalsze pozycje walczył natomiast Dimitris Deverikos w Porsche od Autorlando, wyprzedzając Matteo Berettę z Ferrari nr 55 od AF Corse – a obaj oni wyszli przed Luisa Razię z McLarena nr 66 od Bhai Tech, który po chwili spadł na miejsce jedenaste.
Rywalizacja trwała także w drugiej dziesiątce stawki – tam dwunastego Manuela Gião w Audi nr 80 atakował Stefano Constantini z Ferrari nr 60 od Ombra – a do przodu parł Miguel Toril w Mercedesie nr 61 od Seyffarth. Na czele natomiast, nieco oddalił się Filippi – za to Ramos, 17 minut po starcie powrócił na miejsce trzecie. Pokonany Campaniço, po chwili musiał już bronić pozycji lidera GTS przed Pier Guidim – przerwał to jednak kolejny wyjazd na tor samochodu bezpieczeństwa, tym razem by usunąć z niego zepsutego Moslera ekipy Blue Jumeirah. Gdy 24 minuty po starcie wyścig ponownie wznowiono, zbliżenie się do Sijthoffa wykorzystał Deverikos, przejmując od niego miejsce siódme – a Ramos podjął próbę wyprzedzenia Talkanisty. Temu jednak ta próba się nie udała, przez co Ramos postanowił jako jeden z pierwszych zjechać na rutynową zmianę po otwarciu alei serwisowej – Sijthoff natomiast musiał bronić się przed atakami Matteo Beretty. Włoch podczas ataku popełnił jednak błąd, przez który stracił jedną pozycję – a gdy po chwili sam został zaatakowany przez Wolfa Nathana w Corvette nr 8, kontakt między ich pojazdami przedwcześnie zakończył wyścig dla załogi nr 55.
Kiedy niektórzy kierowcy zaliczali swoje rutynowe zmiany – na torze Pier Guidi zaliczył skuteczny atak na Campaniço, odbierając mu prowadzenie w kategorii GTS. Po chwili obie te ekipy zjechały do boksów – za niemal do końca, swoje zjazdy opóźniali liderzy z Ferrari nr 3 i nr 1. Jak się jednak okazało, był to ich błąd – po zmianach, załogi te zamieniły się miejscami – ale co ważniejsze, spadli oni za Nicky’ego Pastorelliego z Corvette nr 4. Liderem wyścigu został jednak nie on, a niespodziewanie zmiennik Pier Guidiego, Aleksiej Basow – za to nadal piąty był Carlos Viera w Audi nr 81. 25 minut przed końcem wyścigu, Basow stracił jednak prowadzenie na rzecz Pastorelliego – a Vieira kilkakrotnie zaatakował Talkanitsę Seniora. Talkanitsa obronił się przed atakami Portugalczyka, by po chwilę sam spróbować zaatakować Andrea Monterminiego z Ferrari nr 3 – kilkuminutowy pojedynek między dwoma pojazdami Super GT zakończył się jednak bez zmian pozycji. Za czołową piątką widniała natomiast zmiennik Daniela Zampieriego, Johnny Laursen w Ferrari nr 53, który musiał bronić się przed atakami Isaaca Tutumlu z Porsche nr 57 i Chrisa Van Der Drifta z McLarena nr 66.
Laursen owe dwa pojedynki przegrał – a po chwili spadł również za Diederika Sijthoffa. Kierowca Corvette nr 7 otrzymał jednak karę 10-sekundowego postoju w boksach za zbyt krótki postój podczas rutynowych zmian (Holender zmiennika nie miał, przez co jego pit-stop trwał krócej, niż konkurencji). 20 minut przed końcem wyścigu, Montermini wyprzedził natomiast Basowa, rozpoczynając pościg za prowadzącym Pastorellim – a pościg za Basowem przypuścił Vieira, gdy w końcu udało mu się pokonać Talkanitsę. W tym drugim przypadku, do pojedynku o prowadzenie w kategorii GTS doszło po 10 minutach – i wtedy dość łatwo Portugalczyk wyprzedził Rosjanina, wychodząc na trzecie miejsce w całej stawce. W tym okresie, do czołowej dziesiątki dołączył Jan Seyffarth w Mercedesie nr 61, który przez kolejne minuty awansował o trzy pozycje – a 5 minut przed końcem wyścigu wyszedł na pozycję trzecią w GTS, wyprzedzając Isaaca Tutumlu. Do mety, zwycięstwo dowiózł natomiast Pastorelli, o niecałe 10 sekund pokonując Monterminiego – a Vieria do lidera stracił ostatecznie 37 sekund.
W wyścigu nie uczestniczyły załogi AF Corse nr 21 i Drivex nr 5 – w przypadku Ferrari, w drugiej części kwalifikacji awarii uległ napęd – w Porsche podczas okrążenia formującego uszkodzeniu uległo zawieszenie
Poz | Nr | Kierowcy | Klasa | Balast | Zespół | Samochód | Strata | ||
1 | 4 | Miguel Ramos Nicky Pastorelli |
SGT | V8 Racing | 36 okr. | ||||
2 | 3 | Andrea Montermini Luca Filippi |
SGT | 30 kg | Scuderia Villorba Corse | +9,982 | |||
3 | 81 | César Campaniço Carlos Vieira |
GTS | Team Novadriver | +36,594 | ||||
4 | 67 | Aleksiej Basow Alessandro Pier Guidi |
GTS | Esta Motorsport | +41,753 | ||||
5 | 1 | Alaksandr Talkanitsa Jr Alaksandr Talkanitsa Sr |
SGT | 10 kg | AF Corse AT Racing |
+42,344 | |||
6 | 61 | Miguel Toril Jan Seyffarth |
GTS | 10 kg | Seyffarth Motorsport | +45,988 | |||
7 | 57 | Isaac Tutumlu Dimitris Deverikos |
GTS | Autorlando Sport | +50,819 | ||||
8 | 60 | Stefano Costantini Alvaro Barba |
GTS | Ombra Racing | +55,487 | ||||
9 | 66 | Chris Van Der Drift Luiz Razia |
GTS | Bhai Tech Racing | +55,992 | ||||
10 | 63 | Pol Rosell Roman Mawlanow |
GTS |
SMP Racing |
+57,611 |
||||
11 | 65 | Rafael Hideo Suzuki Giorgio Pantano |
GTS | Bhai Tech Racing | +1:04,882 | ||||
12 | 51 | Lorenzo Bontempelli Nicola De Marco |
GTS | 5 kg | Kessel Racing | +1:05,513 | |||
13 | 77 | Marco Zanuttini Stefano Gattuso |
GTS | Kessel Racing | +1:13,891 | ||||
14 | 7 | Diederik Sijthoff |
SGT | 10 kg | V8 Racing | +1:24,816 | |||
15 | 64 | Kirył Ładygin Wiaczesław Malejew |
GTS | SMP Racing Russian Bears |
+1 okr. | ||||
16 | 80 | Manuel Gião Lourenço Beirão da Veiga |
GTS | Team Novadriver | +1 okr. (+0,965) |
||||
17 | 52 | Stephen Earle Freddy Kremer |
GTS | Kessel Racing | +1 okr. (+51,074) |
||||
18 | 12 | Danny Werkman Jacky Camp |
SGT | V8 Racing | +1 okr. (+1:08,365) |
||||
19 | 8 | Rick Abresch Wolf Nathan |
SGT | V8 Racing | +1 okr. (+1:48,163) |
||||
20 | 54 | Claudio Sdanewitsch Michele Rugolo |
GTS | AF Corse | +5 okr. | ||||
21 | 59 | Mario Cordoni Joël Camathias |
GTS | Ombra Racing | +6 okr. | ||||
22 | 53 | Johnny Laursen Daniel Zampieri |
GTS | Kessel Racing | +12 okr. | ||||
23 | 82 | Luis Villalba Francesc Gutiérrez |
GTS | Luis Villalba | +17 okr. | ||||
24 | 55 | Matteo Beretta Michael Lyons |
GTS | AF Corse | +22 okr. | ||||
25 | 18 | Rafael Unzurrunzaga |
GTS | Blue Juremiah Team | +29 okr. | ||||
NSK | 68 | Thomas Flohr Francesco Castelacci |
GTS | Kessel Racing | +35 okr. | ||||
NSK | 69 | Marco Seefried Wadim Kogaj |
GTS | Rinaldi Racing | +35 okr. | ||||
NW | 5 | Archie Hamilton Niccolò Schirò |
SGT | Drivex | |||||
NW | 21 | Duncan Cameron Matt Griffin |
SGT | AF Corse |
Najszybsze okrążenie: Luca Filippi (Ferrari 458 Italia GTC nr 3, Scuderia Villorba) - 1:44,875
Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.