Triumf Corvette, gospodarze na czele GTS

Załoga Corvette nr 4 od V8 Racing wygrała pierwszy wyścig serii GT Open na torze Algarve. W kategorii GTS triumfowali, goszczący w tej serii Portugalczycy z ekipy Team Novadriver

Dużo emocji, i to już na okrążeniu formującym – tak można określić sobotnie, 70-minutowe starcie pojazdów walczących w serii GT Open. Wskutek bojowych nastrojów na prostej start-meta, sędziowie zarządzili żółtą flagę, by kierowcy powstrzymali się ze swoimi widocznymi na pierwszy rzut oka zapędami – nawet jednak gdy na kolejnym okrążeniu start przebiegł nieco spokojniej, już po chwili na torze musiał pojawić się samochód bezpieczeństwa. Na szczęście, później takich sytuacji już nie było, a emocje miały miejsce głównie podczas wielu ciekawych pojedynków – z których zwycięsko ostatecznie wyszli kierowcy Corvette i Audi. O ile jednak załoga nr 4 przejęła prowadzenie podczas rutynowych zmian, w trakcie rywalizacji tylko utrzymując swoje wysokie pozycje – portugalscy gospodarze z Audi nr 81 musieli już o czołową lokatę GTS walczyć bezpośrednio na torze. Sukces w sobotę odnieśli także kierowcy rosyjskiej załogi Esta Motosports oraz niemieckiego Seyffarth, który dodatkowo będzie jutro startował z czoła stawki swojej kategorii.

Tuż po „powtórnym” starcie, z dwóch stron Luca Filippiego w Ferrari nr 3 próbowali wyprzedzić Miguel Ramos w Corvette nr 4 i Alex Talkanitsa Jr w Ferrari nr 1 – Filippiemu udało się jednak utrzymać prowadzenie. Chwilę później, zastanawiająco zakręt nr 6 ściął Marco Seefried w Porsche ekipy Rinaldi – i z impetem uderzył w Ferrari Francesco Castellacciego, obydwa pojazdy eliminując z rywalizacji. Wymuszony tym faktem samochód bezpieczeństwa, na torze pozostawał do 12. minuty wyścigu – wtedy, czwarty po nieudanym ataku na lidera Ramos próbował odzyskać trzecią pozycję od Cesara Campaniço z Audi nr 81 od Novadriver – a za nim, o kolejne miejsca walczyć mieli Alessandro Pier Guidi z Ferrari nr 67 od Esta, Daniel Zampieri z nr 53 od Kessel oraz Diederich Sijthoff w Corvette nr 7. O dalsze pozycje walczył natomiast Dimitris Deverikos w Porsche od Autorlando, wyprzedzając Matteo Berettę z Ferrari nr 55 od AF Corse – a obaj oni wyszli przed Luisa Razię z McLarena nr 66 od Bhai Tech, który po chwili spadł na miejsce jedenaste.

Rywalizacja trwała także w drugiej dziesiątce stawki – tam dwunastego Manuela Gião w Audi nr 80 atakował Stefano Constantini z Ferrari nr 60 od Ombra – a do przodu parł Miguel Toril w Mercedesie nr 61 od Seyffarth. Na czele natomiast, nieco oddalił się Filippi – za to Ramos, 17 minut po starcie powrócił na miejsce trzecie. Pokonany Campaniço, po chwili musiał już bronić pozycji lidera GTS przed Pier Guidim – przerwał to jednak kolejny wyjazd na tor samochodu bezpieczeństwa, tym razem by usunąć z niego zepsutego Moslera ekipy Blue Jumeirah. Gdy 24 minuty po starcie wyścig ponownie wznowiono, zbliżenie się do Sijthoffa wykorzystał Deverikos, przejmując od niego miejsce siódme – a Ramos podjął próbę wyprzedzenia Talkanisty. Temu jednak ta próba się nie udała, przez co Ramos postanowił jako jeden z pierwszych zjechać na rutynową zmianę po otwarciu alei serwisowej – Sijthoff natomiast musiał bronić się przed atakami Matteo Beretty. Włoch podczas ataku popełnił jednak błąd, przez który stracił jedną pozycję – a gdy po chwili sam został zaatakowany przez Wolfa Nathana w Corvette nr 8, kontakt między ich pojazdami przedwcześnie zakończył wyścig dla załogi nr 55.

Kiedy niektórzy kierowcy zaliczali swoje rutynowe zmiany – na torze Pier Guidi zaliczył skuteczny atak na Campaniço, odbierając mu prowadzenie w kategorii GTS. Po chwili obie te ekipy zjechały do boksów – za niemal do końca, swoje zjazdy opóźniali liderzy z Ferrari nr 3 i nr 1. Jak się jednak okazało, był to ich błąd – po zmianach, załogi te zamieniły się miejscami – ale co ważniejsze, spadli oni za Nicky’ego Pastorelliego z Corvette nr 4. Liderem wyścigu został jednak nie on, a niespodziewanie zmiennik Pier Guidiego, Aleksiej Basow – za to nadal piąty był Carlos Viera w Audi nr 81. 25 minut przed końcem wyścigu, Basow stracił jednak prowadzenie na rzecz Pastorelliego – a Vieira kilkakrotnie zaatakował Talkanitsę Seniora. Talkanitsa obronił się przed atakami Portugalczyka, by po chwilę sam spróbować zaatakować Andrea Monterminiego z Ferrari nr 3 – kilkuminutowy pojedynek między dwoma pojazdami Super GT zakończył się jednak bez zmian pozycji. Za czołową piątką widniała natomiast zmiennik Daniela Zampieriego, Johnny Laursen w Ferrari nr 53, który musiał bronić się przed atakami Isaaca Tutumlu z Porsche nr 57 i Chrisa Van Der Drifta z McLarena nr 66.

Laursen owe dwa pojedynki przegrał – a po chwili spadł również za Diederika Sijthoffa. Kierowca Corvette nr 7 otrzymał jednak karę 10-sekundowego postoju w boksach za zbyt krótki postój podczas rutynowych zmian (Holender zmiennika nie miał, przez co jego pit-stop trwał krócej, niż konkurencji). 20 minut przed końcem wyścigu, Montermini wyprzedził natomiast Basowa, rozpoczynając pościg za prowadzącym Pastorellim – a pościg za Basowem przypuścił Vieira, gdy w końcu udało mu się pokonać Talkanitsę. W tym drugim przypadku, do pojedynku o prowadzenie w kategorii GTS doszło po 10 minutach – i wtedy dość łatwo Portugalczyk wyprzedził Rosjanina, wychodząc na trzecie miejsce w całej stawce. W tym okresie, do czołowej dziesiątki dołączył Jan Seyffarth w Mercedesie nr 61, który przez kolejne minuty awansował o trzy pozycje – a 5 minut przed końcem wyścigu wyszedł na pozycję trzecią w GTS, wyprzedzając Isaaca Tutumlu. Do mety, zwycięstwo dowiózł natomiast Pastorelli, o niecałe 10 sekund pokonując Monterminiego – a Vieria do lidera stracił ostatecznie 37 sekund.

W wyścigu nie uczestniczyły załogi AF Corse nr 21 i Drivex nr 5 – w przypadku Ferrari, w drugiej części kwalifikacji awarii uległ napęd – w Porsche podczas okrążenia formującego uszkodzeniu uległo zawieszenie

Poz Nr Kierowcy Klasa Balast Zespół Samochód Strata
1 4
Miguel Ramos
Nicky Pastorelli
SGT   V8 Racing 36 okr.
2 3
Andrea Montermini
Luca Filippi
SGT 30 kg Scuderia Villorba Corse +9,982
3 81
César Campaniço
Carlos Vieira
GTS   Team Novadriver +36,594
4 67
Aleksiej Basow
Alessandro Pier Guidi
GTS   Esta Motorsport +41,753
5 1
Alaksandr Talkanitsa Jr
Alaksandr Talkanitsa Sr
SGT 10 kg
AF Corse
AT Racing
+42,344
6 61
Miguel Toril
Jan Seyffarth
GTS 10 kg Seyffarth Motorsport +45,988
7 57
Isaac Tutumlu
Dimitris Deverikos
GTS   Autorlando Sport +50,819
8 60
Stefano Costantini
Alvaro Barba
GTS   Ombra Racing +55,487
9 66
Chris Van Der Drift
Luiz Razia
GTS   Bhai Tech Racing +55,992
10 63
Pol Rosell
Roman Mawlanow
GTS  

SMP Racing
Russian Bears

+57,611

11 65
Rafael Hideo Suzuki
Giorgio Pantano
GTS   Bhai Tech Racing +1:04,882
12 51
Lorenzo Bontempelli
Nicola De Marco
GTS 5 kg Kessel Racing +1:05,513
13 77
Marco Zanuttini
Stefano Gattuso
GTS   Kessel Racing +1:13,891
14 7

Diederik Sijthoff

SGT 10 kg  V8 Racing +1:24,816
15 64
Kirył Ładygin
Wiaczesław Malejew
GTS   SMP Racing
Russian Bears
+1 okr.
16 80
Manuel Gião
Lourenço Beirão da Veiga
GTS   Team Novadriver +1 okr.
(+0,965)
17 52
Stephen Earle
Freddy Kremer
GTS   Kessel Racing +1 okr.
(+51,074)
18 12
Danny Werkman
Jacky Camp
SGT   V8 Racing +1 okr.
(+1:08,365)
19 8
Rick Abresch
Wolf Nathan
SGT   V8 Racing +1 okr.
(+1:48,163)
20 54
Claudio Sdanewitsch
Michele Rugolo
GTS   AF Corse +5 okr.
21 59
Mario Cordoni
Joël Camathias
GTS   Ombra Racing +6 okr.
22 53
Johnny Laursen
Daniel Zampieri
GTS   Kessel Racing +12 okr.
23 82
Luis Villalba
Francesc Gutiérrez
GTS   Luis Villalba +17 okr.
24 55
Matteo Beretta
Michael Lyons
GTS   AF Corse +22 okr.
25 18

Rafael Unzurrunzaga

GTS   Blue Juremiah Team +29 okr.
NSK 68
Thomas Flohr
Francesco Castelacci
GTS   Kessel Racing +35 okr.
NSK 69
Marco Seefried
Wadim Kogaj
GTS   Rinaldi Racing +35 okr.
NW 5
Archie Hamilton
Niccolò Schirò
SGT   Drivex  
NW 21
Duncan Cameron
Matt Griffin
SGT   AF Corse  

Najszybsze okrążenie: Luca Filippi (Ferrari 458 Italia GTC nr 3, Scuderia Villorba) - 1:44,875

Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.

Postaw mi kawę na buycoffee.to
Pokaż komentarze