Zwycięstwo BMW, groźny wypadek Rasta

Załoga BMW nr 19 od Team Schubert wygrała drugi wyścig serii ADAC GT Masters na torze Spa-Francorchamps. Tuż po starcie doszło tam do wypadku, w którym ucierpiał kierowca Audi, René Rast.

O ile w sobotę, deszcz zrobił ekipom psikusa dopiero w połowie wyścigu – tym razem tor był mokry już od początku, i już od startu kierowcy musieli sobie radzić z dużo gorszymi warunkami. Konsekwencje tego zobaczyliśmy, niestety, bardzo szybko – niestety, bo nie wyglądająca znów na tak groźną kolizja Dirka Müllera z René Rastem, dla tego drugiego zakończyła się potrzebą przewiezienia do szpitala. Ze wstępnych informacji wynika, że Niemiec nie doznał poważniejszych obrażeń – na torze natomiast, samochód bezpieczeństwa widniał niemal do początku okresu zmian. W praktyce więc, dopiero wtedy oraz przez pozostałe 25 minut, załogi mogły rywalizować o czołowe lokaty – zwycięzcą tej rywalizacji okazała się kobieta, Claudia Hürtgen, która w BMW nr 19 od Team Schubert dojechała do prowadzącego Maximiliana Buhka w Mercedesie nr 10, i na 8 minut przed końcem wyścigu odebrała mu pozycję lidera. Sytuację wykorzystali także kierowcy BMW nr 46 od Vita4One, dzięki czemu znaleźli się oni w czołówce – za to znów nienajlepiej wypadli, byli już, liderzy klasyfikacji generalnej.

Kolizja BMW z Audi była konsekwencją sporego przemieszania na starcie, kiedy to kilku kierowców ratowało się szerokim wyjazdem z pierwszego zakrętu toru Spa. Jednym z nich był właśnie Dirk Müller – ten, wracając do stawki już na zakrętach Rouge, uderzył w Audi nr 27 Rasta, oba pojazdy kierując na barierę na końcu zakrętów. Tam, Müller opuścił pojazd o własnych siłach – gorzej było natomiast z Rastem, który wciąż znajdował się w Audi, i którego z pojazdu wyciągnęli dopiero technicy, od razu kierując go do obecnej już tam karetki. Ze wstępnych informacji wynikało, że Rast skarżył się na bóle w plecach i karku, i to one miały mu przeszkodzić w samodzielnym opuszczeniu samochodu – inni kierowcy podążali natomiast przez kolejne 20 minut za samochodem bezpieczeństwa, by rzeczywistą rywalizację rozpocząć 2 minuty przed otwarciem alei serwisowych.

W połowie wyścigu, na zmiany zjechała jednocześnie większość kierowców – a najszybciej wróciły na tor pojazdy, które na starcie wyprzedziły rozpoczynającego wyścig z pole position Forda. Na czoło wyszedł Max Buhk przed Claudią Hürtgen – za nimi natomiast, o trzecie miejsce walczyli Robert Renauer w Porsche nr 8 od Hertbert z Simonem Knapem z BMW nr 12 DB Motorsports. Jadący w Fordzie Nico Verdonck, wkrótce stracił kolejne pozycje i na 20 minut przed końcem wyścigu był już dziesiąty – a przed nim, na piąte miejsce awansował Andreas Simonsen w Mercedesie nr 11 od Polarweiss, wyprzedzając Christiana Engelhardta z Porsche nr 4 od Schütz. Kolejni w stawce byli: Martin Matzke w BMW nr 46 od Vita4One, Christer Jöns w Audi nr 28 od Abt i Philip Geipel w Audi nr 16 od YACO – a Knap w końcu uporał się z Renauerem, wychodząc na miejsce trzecie.

Chwilę później, Matzke skutecznie zaatakował Engelharta – a Renauer musiał już bronić się przed napierającym Simonsenem. Verdoncka wyprzedził natomiast Frank Schmickler w Lamborghini nr 21 od Rhino Leipert – wkrótce wychodząc także przed Geipela. Najwięcej uwagi przykuwała jednak Claudia Hürtgen – jadąc na kolejnych okrążeniach nawet o sekundę szybciej od prowadzącego Buhka, szybko się do niego zbliżała – i na 10 minut przed końcem wyścigu, była już w stanie odebrać mu pozycję lidera. To stało się 2 minuty później – a nieco wcześniej, Simonsen wyprzedził Renauera. Pod koniec wyścigu, siódmego Engelhardta starał się wyprzedzić Christer Jöns – a Verdonck powrócić do czołowej dziesiątki przed Geipela. W pierwszym przypadku, Jönsowi udało się to około 4 minuty przed końcem wyścigu, kiedy to rozpoczął atak na końcu prostej start-meta, a zakończył na Les Combes – Verdonck natomiast odzyskał dziesiąte miejsce chwilę później, tuż przed metą wyprzedzając także Franka Schmicklera. Wyścig wygrała Claudia Hürtgen przed Buhkiem, Knapem i Simonsenem.

Poz. Nr Kierowca Zespół Rezultat
1 19
Claudia Hürtgen
Dominik Baumann
Schubert Motorsport 1:00:39.206
2 10
Maximilian Buhk
Maximilian Götz
Polarweiss Racing 1:00:46.525
(+7.319)
3 12
Simon Knap
Jeroen den Boer
DB Motorsport 1:00:47.893
(+8.687)
4 11
Andreas Simonsen
Siergiej Afanasiew
Polarweiss Racing 1:00:59.075
(+19.869)
5 8
Martin Ragginger
Robert Renauer
Tonino by Herberth Motorsport 1:01:05.348
(+26.142)
6 46


Yelmer Buurman
Martin Matzke
Vita4One Racing Team 1:01:11.737
(+32.531)
7 28
Christer Jöns
Christian Mamerow
Prosperia Abt Racing 1:01:31.004
(+51.798)
8 4
Nicolas Armindo
Christian Engelhart
Schütz Motorsport 1:01:33.806
(+54.600)
9 14
Nico Verdonck
Frank Kechele
Lambda Performance 1:01:35.171
(+55.965)
10 21

Frank Schmickler
Peter Kox

Team Rhino's Leipert Motorsport

1:01:44.080
(+1:04.874)
11 16
Philip Geipel
Dino Lunardi
YACO Racing 1:01:47.372
(+1:08.166)
12 47


Paul Green
Jonas Giesler
Vita4One Racing Team 1:01:58.845
(+1:19.639)
13 5
Allan Simonsen
Christina Nielsen
Farnbacher Racing 1:01:59.318
(+1:20.112)
14 2
Diego Alessi
Daniel Keilwitz
Callaway Competition 1:02:08.420
(+1:29.214)
15 18
Niclas Kentenich
Toni Seiler
Callaway Competition 1:02:11.457
(+1:32.251)
16 7
Jürg Aeberhard
Tomas Pivoda
Farnbacher Racing 1:02:11.720
(+1:32.514)
17 26
Rahel Frey
Markus Winkelhock
Prosperia Abt Racing 1:02:19.418
(+1:40.212)
18 100

Aditya Patel
Daniel Dobitsch

MS Racing 

1:02:19.594
(+1:40.388)
19 3

Christian Hohenadel
Andreas Wirth

Callaway Competition 1:02:22.239
(+1:43.033)
20 1
Sebastian Asch
Florian Stoll
MS Racing 1:02:36.302
(+1:57.096)
21 48
Charles Espenlaub
Charles Putman
ProSpeed Competition 1:02:38.134
(+1:58.928)
22 22
Fabian Hamprecht
Eduard Leganow
Team Rhino's Leipert Motorsport 1:03:04.195
(+2:24.989)
23 9
Alfred Renauer
René Bourdeaux
Tonino by Herberth Motorsport 1:01:03.102
(+ 1 okr.)
24 17
Lennart Marioneck
Remo Lips
Callaway Competition 1:02:52.482
(+ 1 okr.)
NSK 6
Mario Farnbacher
Philipp Frommenwiler
Farnbacher Racing 3:14.580
(+ 19 okr.)
NSK 20
Jörg Müller
Max Sandritter
Schubert Motorsport
NSK 27
Christopher Mies
René Rast
Prosperia Abt Racing

Najszybsze okrążenie: Nico Verdonck (Ford GT GT3 nr 14, Lambda Performance) - 2:30,522
Pełne wyniki znajdziesz klikając TUTAJ

Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.

Postaw mi kawę na buycoffee.to
Pokaż komentarze