René Rast wygrał kwalifikacje do jutrzejszego wyścigu kwalifikacyjnego na torze Slovakia Ring. Dwa kolejne miejsca zajęli kierowcy McLarenów Sébastiena Loeba.
Choć to Audi i McLareny okazały się najlepsze w sesji kwalifikacyjnej – w finałowej dziesiątce, najliczniej reprezentowana była marka… Lamborghini. Aż trzy wyścigowe Gallardo znalazły się w konfrontacji o pole position – tam jednak nawet gospodarz, Štefan Rosina, nie był w stanie pokonać par Rast-Vanthoor i Parente-Parisy. To właśnie ta czwórka zajmie pierwsze dwie linie w jutrzejszym wyścigu kwalifikacyjnym – załoga Rosiny rozpocznie wyścig razem z Mercedesem nr 2 od HTP – a prócz drugiego Mercedesa i pozostałych dwóch Lamborghini, w czołowej dziesiątce znalazło się jeszcze BMW od Team Brazil.
Jak to zwykle bywało, w pierwszej części kwalifikacji czasy poszczególnych załóg były słabsze – jedna z nich dostała się jednak do finału właśnie dzięki rezultatowi uzyskanemu tutaj. Załogą tą był Mercedes nr 2 od HTP, która awansowała do walki o pole position dzięki Andreasowi Simonsenowi – Szwed w połowie sesji zaliczył 2:03.340, wychodząc na miejsce trzecie. Wcześniej, Haralda Proczyka z Lamborghini od Grasser Racing przebił Stéphane Ortelli w Audi nr 11 od Team WRT – a teoretycznie, także i Grasser Racing awansował do finału dzięki wynikowi Proczyka, jednak rezultat jego zmiennika w części drugiej również dawałby tej załodze start w ostatniej części kwalifikacji. Dobre wyniki uzyskali tu także Peter Kox z Lamborghini nr 24, Andreas Zuber z McLarea nr 10 czy Wolfgang Reip z Nissana GT-R – za to zupełnie odpuścili sobie kierowcy dwóch pozostałych Audi od Team WRT, zajmując dwa ostatnie miejsca.
Poz | Nr | Kierowca | Kat. | Zespół | Rezultat | Strata | ||||
1 | 11 | Stéphane Ortelli Laurens Vanthoor |
1 | PRO | Belgian Audi Club Team WRT |
2:02.727 | ||||
2 | 25 | Hari Proczyk Dominik Baumann |
1 | PAM | Grasser Racing | 2:02.949 | +0.222 | |||
3 | 2 | Siergiej Afanasiew Andreas Simonsen |
2 | PAM | HTP Gravity Charouz | 2:03.340 | +0.613 | |||
4 | 24 | Peter Kox Štefan Rosina |
2 | PRO | Blancpain Reiter | 2:03.528 | +0.801 | |||
5 | 10 | Andreas Zuber Mike Parisy |
3 | PRO | Sébastien Loeb Racing | 2:03.568 | +0.841 | |||
6 | 35 | Alex Buncombe Wolfgang Reip |
3 | PAM | Nissan GT Academy Team RJN |
2:03.644 | +0.917 | |||
7 | 9 | Sébastien Loeb Alvaro Parente |
4 | PRO | Sébastien Loeb Racing | 2:03.820 | +1.093 | |||
8 | 1 | Maximilian Buhk Alon Day |
5 | PRO | HTP Gravity Charouz | 2:03.978 | +1.251 | |||
9 | 51 | Filip Salaquarda Fabio Onidi |
4 | PAM | AF Corse | 2:04.042 | +1.315 | |||
10 | 0 | Carlos Bueno Allam Khodair |
6 | PRO | BMW Team Brazil | 2:04.061 | +1.334 | |||
... | ... | ... | ||||||||
17 | 50 | Claudio Sdanewitsch Michele Rugolo |
1 | GTR | AF Corse | 2:08.186 | +5.459 |
Jak się okazało w sesji drugiej – w przypadku jednego z owych Audi, był to błąd. Czasem dziesiątej załogi z części pierwszej był 2:04.061 – i dość szybko, wynik ten przebili Marc Basseng w Lamborghini nr 23 czy Štefan Rosina w siostrzanym Gallardo nr 24. Jeszcze lepsi okazali się być Mike Parisy w McLarenie nr 10 i Allam Khodair w BMW nr 0, którzy zeszli poniżej 2:03 – a do czołówki dołączali także Maximilian Buhk w Mercedesie nr 1, René Rast w Audi nr 12 i Dominik Baumann w Lamborghini nr 25. W połowie sesji Rast, Parisy oraz Laurens Vanthoorz Audi nr 11 poprawiali swoje czołowe wyniki – za to problem miał Frank Stippler z Audi nr 13, uzyskując czas na granicy awansu do finału kwalifikacji. Tuż przed końcem sesji, na czoło przesunął się Alvaro Parente w McLarenie nr 9 – a dziesiąty Stippler okazał się gorszy od Simonsena, przez co to właśnie Niemiec musiał pożegnać się z kwalifikacjami.
Poz | Nr | Kierowca | Kat. | Zespół | Rezultat | Strata | ||||
1 | 9 | Sébastien Loeb Alvaro Parente |
1 | PRO | Sébastien Loeb Racing | 2:02.517 | ||||
2 | 11 | Stéphane Ortelli Laurens Vanthoor |
2 | PRO | Belgian Audi Club Team WRT |
2:02.578 | +0.061 | |||
3 | 12 | René Rast Nicolaus Mayr-Melnhof |
3 | PRO | Belgian Audi Club Team WRT |
2:02.645 | +0.128 | |||
4 | 0 | Carlos Bueno Allam Khodair |
4 | PRO | BMW Team Brazil | 2:02.817 | +0.300 | |||
5 | 10 | Andreas Zuber Mike Parisy |
5 | PRO | Sébastien Loeb Racing | 2:02.931 | +0.414 | |||
6 | 25 | Hari Proczyk Dominik Baumann |
1 | PAM | Grasser Racing | 2:03.130 | +0.613 | |||
7 | 24 | Peter Kox Štefan Rosina |
6 | PRO | Blancpain Reiter | 2:03.162 | +0.645 | |||
8 | 23 | Marc Basseng Albert von Thurn und Taxis |
7 | PRO | Blancpain Reiter | 2:03.327 | +0.810 | |||
9 | 1 | Maximilian Buhk Alon Day |
8 | PRO | HTP Gravity Charouz | 2:03.354 | +0.837 | |||
10 | 13 | Frank Stippler Edward Sandström |
9 | PRO | Belgian Audi Club Team WRT |
2:03.642 | +1.125 | |||
... | ... | ... | ||||||||
12 | 50 | Claudio Sdanewitsch Michele Rugolo |
1 | GTR | AF Corse | 2:04.248 | +1.731 |
Najlepsze rezultaty pojawiły nam się w finale kwalifikacji. Startujący w Mercedesie Simonsen szybko zszedł poniżej 2:03 – ale jeszcze lepszy był Štefan Rosina, który w Lamborghini nr 24 uzyskał 2:02.149. Słowaka przebił jednak wpierw Mike Parisy, jako pierwszy schodząc poniżej 2:02 – a potem René Rast, który czasem 2:01.717 wyszedł na czoło kwalifikacji. Wkrótce, przed Rosinę weszli także Laurens Vanthoor i Alvaro Parente – a za Simonsenem widniał Allam Khodair w BMW. W końcówce sesji, Parente przebił czas Vanthoora, nie schodząc jednak poniżej 2:02 – a stawkę uzupełnili Baumann, Buhk oraz Basseng, którzy pozostali z czasami powyżej 2:03.
Poz | Nr | Kierowca | Kat. | Zespół | Rezultat | Strata | ||||
1 | 12 | René Rast Nicolaus Mayr-Melnhof |
1 | PRO | Belgian Audi Club Team WRT |
2:01.717 | ||||
2 | 10 | Andreas Zuber Mike Parisy |
2 | PRO | Sébastien Loeb Racing | 2:01.956 | +0.239 | |||
3 | 9 | Sébastien Loeb Alvaro Parente |
3 | PRO | Sébastien Loeb Racing | 2:02.019 | +0.302 | |||
4 | 11 | Stéphane Ortelli Laurens Vanthoor |
4 | PRO | Belgian Audi Club Team WRT |
2:02.095 | +0.378 | |||
5 | 24 | Peter Kox Štefan Rosina |
5 | PRO | Blancpain Reiter | 2:02.149 | +0.432 | |||
6 | 2 | Siergiej Afanasiew Andreas Simonsen |
1 | PAM | HTP Gravity Charouz | 2:02.623 | +0.906 | |||
7 | 0 | Carlos Bueno Allam Khodair |
6 | PRO | BMW Team Brazil | 2:02.791 | +1.074 | |||
8 | 25 | Hari Proczyk Dominik Baumann |
2 | PAM | Grasser Racing | 2:03.044 | +1.327 | |||
9 | 1 | Maximilian Buhk Alon Day |
7 | PRO | HTP Gravity Charouz | 2:03.078 | +1.361 | |||
10 | 23 | Marc Basseng Albert von Thurn und Taxis |
8 | PRO | Blancpain Reiter | 2:03.334 | +1.617 |
Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.