Rast najszybszy w sesji drugiej

René Rast z Audi nr 12 uzyskał najlepszy czas drugiej sesji treningowej w Baku. Po sesji posypały się kary za ścinanie szykan oraz za wydarzenia z pierwszego treningu w stolicy Azerbejdżanu.

O ile druga sesja treningowa nie obfitowała już w czerwone flagi – pojawiły się na niej aż dwie czarne, obie związane z notorycznym "ścinaniem" szykan przez poszczególne załogi. Pierwsza czarna flaga, niecały kwadrans przed końcem sesji zawisła nad Porsche nr 42 ekipy Trackspeed – drugą, tuż przed metą otrzymało Lamborghini od Rodrive, również wielokrotnie skracające sobie przejazd przez szykany. Czerwona flaga pojawiła się tu za to tylko raz – choć, co ciekawe, również związana była ona ze ścinaniem szykany. Rob Bell w McLarenie ekipy Hexis popełnił mianowicie błąd i uderzył w stos opon ograniczających jedną z tych szykan – nie miało to jednak konsekwencji ani dla załogi, ani też dla pojazdu.

Najszybszy w drugiej 60-minutowej sesji był kierowca Audi nr 12, René Rast, który wyraźnie poprawił najlepszy rezultat pierwszego sobotniego treningu. Z czasem 1:43.228, Niemiec o prawie 4.5 sekundy (!) przebił wynik Andreasa Simonsena – choć z drugiej strony, był on tylko o 0.120 sekundy szybszy od Markusa Winkelhocka z bliźniaczego Audi zespołu Phoenix Racing. Ten, przez dłuższy czas widniał na czele stawki – jednak ostatecznie, swój najlepszy wynik uzyskał 4 minuty po Rascie.

Poniżej granicy 1:44, w sesji drugiej zeszli także Mike Parisy w McLarenie nr 10 Sébastiena Loeba i Carlos Bueno w BMW nr 0 ekipy Team Brazil – najwcześniej, czołowy rezultat uzyskał właśnie Brazylijczyk. Mniej, niż sekundę straty do lidera mieli również Nick Tandy z Porsche ekipy Trackspeed (nr 41, nie tego, który został ukarany za ścinanie szykan) oraz (ponownie) Kevin Estre w McLarenie zespołu Hexis – kierowcy McLarenów uzyskali zresztą także 7. i 8. czasy sesji, Sébastien Loeb z nr 9 i Stef Dusseldorp z nr 15 od Boutsen Ginion różniąc się o zaledwie 0.014 sekundy. Czołową dziesiątkę dopełnili tym razem Benji Hetherington w Mercedesie od Fortec oraz Maxime Martin w BMW ekipy Marc VDS – przy czym Belg był tylko minimalnie lepszy od załóg McLarena nr 44 i Audi nr 13.

Ta ostatnia, bez względu na wyniki popołudniowej sesji kwalifikacyjnej, do walki w wyścigu kwalifikacyjnym przystąpi jednak przesunięta o pięć miejsc – taką właśnie karę otrzymała ona za spowodowanie kolizji z Corvette ekipy Callaway w sesji pierwszej. W skutek wypadku, Corvette nie uczestniczyła w drugim treningu – pod znakiem zapytania stała również walka załogi nr 102 o pole position.

W czołowej dziesiątce treningu nie znalazła się ani jedna załoga kategorii Pro-Am Cup – najszybszy był tu znów Andreas Simonsen w Mercedesie nr 2, tym razem zajmując czternaste miejsce w całej stawce. Konkurenci z Lamborghini ekipy Grasser Racing byli za to znów w trzeciej dziesiątce.

P Nr Kierowcy   Klasa Zespół   Rezultat Strata
1 12
René Rast
Nicolaus Mayr-Melnhof 
1 PRO Belgian Audi Club
Team WRT
1:43.228  
2 5
Enzo Ide
Markus Winkelhock
2 PRO Phoenix Racing 1:43.348 +0.120
3 10
Andreas Zuber
Mike Parisy
3 PRO Sébastien Loeb Racing 1:43.617 +0.289
4 0
Carlos "Caca" Bueno
Allam Khodair
4 PRO BMW Team Brazil  1:43.995 +0.378
5 41
Marco Holzer
Nick Tandy
5 PRO Trackspeed 1:44.084 +0.767
6 27
Rob Bell
Kevin Estre
6 PRO Hexis Racing 1:44.222 +0.856
7 9
Sébastien Loeb
Alvaro Parente
7 PRO Sébastien Loeb Racing 1:44.326 +1.098
8 15
Stef Dusseldorp
Alexander Sims
8 PRO Boutsen Ginion 1:44.340 +1.112
9 62
Oli Webb
Benji Hetherington
9 PRO Fortec Motorsport 1:44.416 +1.188
10 4
Nick Catsburg
Maxime Martin
10 PRO BMW Team Marc VDS 1:44.654 +1.426
...     ...       ...      
14 2
Siergiej Afanasiew
Andreas Simonsen 
1 PAM HTP Gravity Charouz  1:45.060 +1.832
...     ...       ...      
22 50
Claudio Sdanewitsch
Federico Leo
1 GTR AF Corse 1:46.551 +3.323
23 25
Hari Proczyk
Dominik Baumann
5 PAM Grasser Racing  1:46.682 +3.454

Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.

Postaw mi kawę na buycoffee.to
Pokaż komentarze