René Rast z Audi nr 12 uzyskał najlepszy czas drugiej sesji treningowej w Baku. Po sesji posypały się kary za ścinanie szykan oraz za wydarzenia z pierwszego treningu w stolicy Azerbejdżanu.
O ile druga sesja treningowa nie obfitowała już w czerwone flagi – pojawiły się na niej aż dwie czarne, obie związane z notorycznym "ścinaniem" szykan przez poszczególne załogi. Pierwsza czarna flaga, niecały kwadrans przed końcem sesji zawisła nad Porsche nr 42 ekipy Trackspeed – drugą, tuż przed metą otrzymało Lamborghini od Rodrive, również wielokrotnie skracające sobie przejazd przez szykany. Czerwona flaga pojawiła się tu za to tylko raz – choć, co ciekawe, również związana była ona ze ścinaniem szykany. Rob Bell w McLarenie ekipy Hexis popełnił mianowicie błąd i uderzył w stos opon ograniczających jedną z tych szykan – nie miało to jednak konsekwencji ani dla załogi, ani też dla pojazdu.
Najszybszy w drugiej 60-minutowej sesji był kierowca Audi nr 12, René Rast, który wyraźnie poprawił najlepszy rezultat pierwszego sobotniego treningu. Z czasem 1:43.228, Niemiec o prawie 4.5 sekundy (!) przebił wynik Andreasa Simonsena – choć z drugiej strony, był on tylko o 0.120 sekundy szybszy od Markusa Winkelhocka z bliźniaczego Audi zespołu Phoenix Racing. Ten, przez dłuższy czas widniał na czele stawki – jednak ostatecznie, swój najlepszy wynik uzyskał 4 minuty po Rascie.
Poniżej granicy 1:44, w sesji drugiej zeszli także Mike Parisy w McLarenie nr 10 Sébastiena Loeba i Carlos Bueno w BMW nr 0 ekipy Team Brazil – najwcześniej, czołowy rezultat uzyskał właśnie Brazylijczyk. Mniej, niż sekundę straty do lidera mieli również Nick Tandy z Porsche ekipy Trackspeed (nr 41, nie tego, który został ukarany za ścinanie szykan) oraz (ponownie) Kevin Estre w McLarenie zespołu Hexis – kierowcy McLarenów uzyskali zresztą także 7. i 8. czasy sesji, Sébastien Loeb z nr 9 i Stef Dusseldorp z nr 15 od Boutsen Ginion różniąc się o zaledwie 0.014 sekundy. Czołową dziesiątkę dopełnili tym razem Benji Hetherington w Mercedesie od Fortec oraz Maxime Martin w BMW ekipy Marc VDS – przy czym Belg był tylko minimalnie lepszy od załóg McLarena nr 44 i Audi nr 13.
Ta ostatnia, bez względu na wyniki popołudniowej sesji kwalifikacyjnej, do walki w wyścigu kwalifikacyjnym przystąpi jednak przesunięta o pięć miejsc – taką właśnie karę otrzymała ona za spowodowanie kolizji z Corvette ekipy Callaway w sesji pierwszej. W skutek wypadku, Corvette nie uczestniczyła w drugim treningu – pod znakiem zapytania stała również walka załogi nr 102 o pole position.
W czołowej dziesiątce treningu nie znalazła się ani jedna załoga kategorii Pro-Am Cup – najszybszy był tu znów Andreas Simonsen w Mercedesie nr 2, tym razem zajmując czternaste miejsce w całej stawce. Konkurenci z Lamborghini ekipy Grasser Racing byli za to znów w trzeciej dziesiątce.
P | Nr | Kierowcy | Klasa | Zespół | Rezultat | Strata | ||||
1 | 12 | René Rast Nicolaus Mayr-Melnhof |
1 | PRO | Belgian Audi Club Team WRT |
1:43.228 | ||||
2 | 5 | Enzo Ide Markus Winkelhock |
2 | PRO | Phoenix Racing | 1:43.348 | +0.120 | |||
3 | 10 | Andreas Zuber Mike Parisy |
3 | PRO | Sébastien Loeb Racing | 1:43.617 | +0.289 | |||
4 | 0 | Carlos "Caca" Bueno Allam Khodair |
4 | PRO | BMW Team Brazil | 1:43.995 | +0.378 | |||
5 | 41 | Marco Holzer Nick Tandy |
5 | PRO | Trackspeed | 1:44.084 | +0.767 | |||
6 | 27 | Rob Bell Kevin Estre |
6 | PRO | Hexis Racing | 1:44.222 | +0.856 | |||
7 | 9 | Sébastien Loeb Alvaro Parente |
7 | PRO | Sébastien Loeb Racing | 1:44.326 | +1.098 | |||
8 | 15 | Stef Dusseldorp Alexander Sims |
8 | PRO | Boutsen Ginion | 1:44.340 | +1.112 | |||
9 | 62 | Oli Webb Benji Hetherington |
9 | PRO | Fortec Motorsport | 1:44.416 | +1.188 | |||
10 | 4 | Nick Catsburg Maxime Martin |
10 | PRO | BMW Team Marc VDS | 1:44.654 | +1.426 | |||
... | ... | ... | ||||||||
14 | 2 | Siergiej Afanasiew Andreas Simonsen |
1 | PAM | HTP Gravity Charouz | 1:45.060 | +1.832 | |||
... | ... | ... | ||||||||
22 | 50 | Claudio Sdanewitsch Federico Leo |
1 | GTR | AF Corse | 1:46.551 | +3.323 | |||
23 | 25 | Hari Proczyk Dominik Baumann |
5 | PAM | Grasser Racing | 1:46.682 | +3.454 |
Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.