Audi dominuje w Laguna Seca

Kelvin Van Der Linde, Markus Winkelhock i Pierre Kaffer odnieśli zwycięstwo w pierwszej edycji wyścigu California 8 Hours na torze Laguna Seca, stanowiącego rundę cyklu Intercontinental GT Challenge.

Losy wyścigu rozstrzygnęły się na niecałe 20 minut przed końcem, kiedy Van Der Linde wyprzedził Christophera Miesa z ekipy Land Motorsport #29. Trzecie miejsce zajęła załoga McLarena #9 od K-PAX Racing. W klasie Pro-Am zwyciężył zespół Black Swan Racing #54, a w GT4 triumfował zespół Rearden Racing #26.

Najdłuższy profesjonalny wyścig w historii toru Laguna Seca od początku do końca przebiegał przy słonecznej pogodzie. Startujący z pole position Mies utrzymał prowadzenie i szybko zaczął je powiększać, a następnie jego pracę kontynuowali zespołowi koledzy – Christopher Haase i Connor De Phillippi, który w połowie wyścigu miał już pół minuty przewagi nad rywalami.

Kilka wyjazdów samochodu bezpieczeństwa w piątej godzinie sprawiło jednak, że do walki włączyły się inne załogi Audi – Magnus Racing #44 i Team WRT #11. Świeżo uformowana czołówka trzymała się od tej pory bardzo blisko siebie, uciekając jednocześnie reszcie stawki.

Porządek zaburzyła ostatnia seria zjazdów do boksów, na około godzinę przed końcem. Zespoły Land Motorsport i Team WRT zdecydowały się bowiem na zignorowanie minimalnego czasu postoju na wymianę kół, co wiązało się z karą przejazdu przez boksy – pomimo tego, zyskali oni kilkanaście sekund nad zespołem Magnus Racing, który zastosował się do przepisów.

Jako pierwszy boksy opuścił Robin Frijns w samochodzie zespołu WRT, lecz dzięki opóźnieniu swojego zjazdu na karę drive-through, wyprzedził go Christopher Mies z Land Motorsport. Strata Van Der Linde była na tyle duża, że na tym etapie wyścigu potrzebował on kolejnej neutralizacji. Ta przyszła… po kolizji dwójki liderów.

Mies i Frijns zbliżali się do dublowanego pojazdu GT4 w przedostatnim zakręcie. Frijns postanowił to wykorzystać i objechać wolniejsze auto po wewnętrznej, gdy Mies decydował się pojechać z drugiej strony. Kierowca Team WRT odrobił dzięki temu kilka metrów, lecz było to za mało na wyprzedzenie lidera i w wyniku kolizji obaj wypadli z toru.

Frijns zakopał się w piaszczystym poboczu i wypadł z pierwszej piątki. Mies mógł kontynuować jazdę, lecz jego samochód uległ niewielkiemu uszkodzeniu. To zadecydowało jednak o utracie tempa względem Van Der Linde, który po restarcie objechał lidera w piątym zakręcie i przyjechał na metę z nieco ponad 2-sekundową przewagą.

„Wiedziałem, że muszę wykonać czysty manewr wyprzedzania” – powiedział na mecie Van Der Linde. „Nasz samochód był bardzo szybki, a gdy [Mies] zaczął jechać defensywnie, był podatny na atak – palił swoje tylne opony, na czym skorzystałem na wyjściu z czwartego zakrętu, przygotowując manewr od zewnętrznej w kolejnym zakręcie”.

Dzielący zwycięski samochód Markus Winkelhock odniósł tym samym swoje drugie z rzędu zwycięstwo w IGTC, dzięki czemu objął prowadzenie w klasyfikacji kierowców, wyprzedzając Christophera Haase’a, z którym wygrał 24h Spa.

Na kolizji liderów skorzystał też zespół K-PAX Racing #9, który wprowadził w ten sposób swojego McLarena na podium, ze stratą 43 sekund do zwycięzców – jako ostatni zespół na okrążeniu lidera. Czwarta lokata przypadła jedynej pozostałej w wyścigu Acurze zespołu RealTime Racing (drugi samochód wycofał się z powodu problemów z chłodzeniem).

Problemy techniczne miał również zespół Wright Motorsport #58, który musiał wycofać się z rywalizacji po problemach z tankowaniem. Honoru marki Porsche bronił jednak zespół Black Swan Racing – Jeroen Bleekemolen, Tim Pappas i David Calvert-Jones zajęli piąte miejsce i wygrali w klasie Pro-Am.

W pierwszej dziesiątce klasyfikacji generalnej wyścig ukończyły oba auta od MARC Cars Australia, startujące w klasie zaproszeniowej. Pokonali oni zwycięzców klasy GT4 – Jeffa Kearla, Jeffa Westphala i Seana McAlistera z Porsche #26 zespołu Rearden Racing, którzy skorzystali na problemach technicznych załogi Aston Martina #3 od TRG.

Ostatnią rundą IGTC będzie 12-godzinny wyścig w Sepang, w dniach 9-10 grudnia.

P Nr Kierowcy Klasa Zespół   Rezultat
1 44

Pierre Kaffer
Kelvin van der Linde
Markus Winkelhock
GT3 Audi Sport Team Magnus 314 okr.
2 29

Connor de Phillippi
Christopher Mies
Christopher Haase
GT3 Audi Sport Team Land + 2,488
3 9

Alvaro Parente
Brian Sellers
Ben Barnicoat
GT3 K-PAX Racing + 43,050
4 43

Ryan Eversley
Tom Dyer
Dane Cameron
GT3 RealTime Racing + 1 okr.
5 54

Tim Pappas
Jeroen Bleekemolen
David Calvert-Jones
GT3 Pro-Am Black Swan Racing + 2 okr.
6 11

Robin Frijns
Stuart Leonard
Jake Dennis
GT3 Team WRT + 2 okr.
7 17

Alex Udell
Wolf Henzler
Sven Müller
GT3 GMG + 2 okr.
8 77

Preston Calvert
Andrew Davis
Michael James Lewis
GT3 Pro-Am Calvert Dynamics/GMG + 6 okr.
9 193

Jake Camilleri
Hadrian Morrall
Morgan Haber
INV MARC Cars Australia + 20 okr.
10 194

Keith Kassulke
Ryan McLeod
Will Rodgers
INV MARC Cars Australia + 20 okr.
11 26

Jeff Kearl
Jeff Westphal
Sean McAlister
GT4 Rearden Racing + 28 okr.
12 8

Carter Yeung
Jon Miller
Andy Lee
GT4 GMG + 28 okr.
13 3

Craig Lyons
Kris Wilson
Thomas Merril
GT4 TRG + 34 okr.
14 117

Hutton McKenna
Vesco Kosarov
Daren Jorgensen
GT4 Rearden Racing + 34 okr.
15 7

Greg Milzcik
Brandon Davis
Derek DeBoer
GT4 TRG + 48 okr.
16 58

Patrick Long
Jörg Bergmeister
Romain Dumas
GT3 Wright Motorsport + 58 okr.
NSK 12

Frank Gannett
Drew Staveley
Ian Lacy
GT4 Ian Lacy Racing  
NSK 99

Charlie Putman
Charles Espenlaub
Eric Lux
GT4 Automatic Racing  
NSK 93

Peter Kox
Mark Wilkins
Jules Gounon
GT3 RealTime Racing  

Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.

Postaw mi kawę na buycoffee.to
Pokaż komentarze