BMW broni zwycięstwa w 8h Indianapolis

Wyścig 8 godzin Indianapolis, będący finałem serii Intercontinental GT Challenge, zakończył się niezwykle emocjonującym zwycięstwem zespołu Team WRT #31. Charles Weerts, Dries Vanthoor i Sheldon van der Linde, za kierownicą BMW M4 GT3, triumfowali po niesamowitej walce z zespołem Wright Motorsports, wygrywając zaledwie o 0,260 sekundy.

Udany początek wyścigu zaliczyli zdobywcy pole position z Herberth Motorsport. Załoga klasy Pro-Am powróciła na prowadzenie dzięki pozostaniu na torze podczas pierwszej neutralizacji, lecz ostatecznie nie mogła rywalizować z pełni profesjonalnymi składami. Na czoło wysunął się zespół WRT, który do połowy wyścigu zbudował sobie przewagę 30 sekund, jednak kolejne neutralizacje niwelowały tę różnicę.

Po półmetku rywalizacji do gry włączył się zespół Wright Motorsports, który podczas trzeciej neutralizacji pozostawił swoje Porsche 911 GT3 R, obejmując w ten sposób prowadzenie. Laurin Heinrich, Adam Adelson i Elliott Skeer przez długi czas utrzymywali się na czele stawki, korzystając z dobrej strategii pit-stopów, ale ostatecznie pięciosekundowa kara za naruszenie przepisów w alei serwisowej przekreśliła ich szanse na zwycięstwo.

Heinrich zdołał utrzymać przewagę do ostatnich minut, ale Vanthoor zmniejszał dystans i ostatecznie tuż przed końcem wyścigu zbliżył się na mniej niż pięć sekund, co miało zapewnić mu zwycięstwo.

Dzięki wygranej, tytuł wśród kierowców zdobył Charles Weerts, który skorzystał na tym, że lider tabeli Ayhancan Güven nie dojechał do mety z powodu problemów technicznych. W klasyfikacji producentów zwyciężyło Porsche, do czego przyczyniły się punkty za drugie miejsce ekipy Wright Motorsports. Podium uzupełnił zespół GruppeM Racing, czyli czołowy reprezentant Mercedesa-AMG.

W klasie Pro-Am zwyciężył zespół Herberth Motorsport w składzie Antares Au, Loek Hartog i Patric Niederhauser. Au zapewnił sobie także tytuł w klasyfikacji Independent Cup.

Wyścig w Indianapolis zakończył się dla wielu ekip problemami technicznymi. Zespół Lone Star Racing stracił szanse na dobre miejsce z powodu problemów elektrycznych, natomiast Team WRT, który walczył o podium z dwoma samochodami, musiał wycofać BMW z numerem 33 po awarii dyfuzora.

 

Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.

Postaw mi kawę na buycoffee.to
Pokaż komentarze