Markus Duesmann został nowym szefem marki Audi, zastępując na tym stanowisku Brama Schota. 50-letni inżynier do niedawna pracował dla BMW, będąc m.in. częścią projektu zespołu wyścigowego Formuły 1.
Pochodzący z Heek Duesmann rozpoczął swoją przygodę z F1 w 2005 roku, pracując wówczas dla Mercedesa-Benza. Pełnił stanowisko menedżera ds. rozwoju silników wyścigowych, budowanych w funkcjonującej nadal fabryce w Brixworth. Po tym jak Kimi Räikkönen zajął drugie miejsce w mistrzostwach świata za kierownicą McLarena, Duesmann przeniósł się do BMW.
W 2007 roku zastąpił Heinza Paschena na stanowisku szefa działu silników i stał się jedną z kluczowych postaci w programie Formuły 1 marki BMW, w którym uczestniczył aż do momentu wycofania się marki w 2009 roku. W tym czasie zespół odniósł jedno zwycięstwo, za sprawą Roberta Kubicy w 2008 roku.
Od tamtej pory Duesmann pracował przy samochodzie seryjnym, a w 2016 roku został wybrany członkiem zarządu marki, odpowiedzialnym za łańcuch dostaw.
Za dołączenie Duesmanna do Audi odpowiada prezes rady nadzorczej Herbert Diess: „To znakomity inżynier i zrobi wszystko, co w jego mocy, aby wykorzystać potencjał marki Audi i pokazać, na czym polega przewaga dzięki technice”
.
Nie wiadomo jeszcze, czy zmiana na stanowisku szefa marki wpłynie w jakikolwiek sposób na zaangażowanie Audi w sporty motorowe. Marka prowadzi obecnie programy fabryczne w DTM i Formule E, a także jest licznie reprezentowana w wyścigach GT i samochodów turystycznych.
Źródło: Z wykorzystaniem informacji prasowej Audi
Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.