FIA zatwierdziła nowe siatki zabezpieczające

Szwajcarska firma Geobrugg pochwaliła się certyfikacją FIA dla nowego systemu siatek zabezpieczających. Będą mogły być wykorzystane na wszystkich torach wyścigowych aż po najwyższą kategorię 1.

Nowa technologia zastosowana przez giganta w dziedzinie produkcji siatek ochronnych pozwoliła zachować dotychczasowy poziom ochrony – określony w specyfikacji FIA 3502-2018 – przy wykorzystaniu o 1/3 mniej słupów podpierających.

Dotychczasowe systemy siatek wymagały przymocowania do słupa co cztery metry, a nowe siatki potrzebują mocowania co sześć metrów. Firma twierdzi, że udało się to osiągnąć poprzez zwiększenie średnicy stalowej liny do 16 milimetrów i przymocowanie jej do siatki wysoce rozciągliwą spiralą. Nowe rozwiązanie zaliczyło testy polegające na zatrzymaniu samochodu przy prędkości 150 km/h oraz 780-kilogramowej kuli przy prędkości 60 km/h.

Zmniejszenie ilości słupów niesie ze sobą wiele zalet – m.in. zmniejsza ryzyko uderzenia głową w słup przez kierowców samochodów jednomiejscowych i zawodników motocyklowych oraz poprawia widoczność toru dla kibiców. Ponadto, nowy system siatek zajmuje o 1/3 mniej miejsca w transporcie, wymaga mniej betonowych wylewek i jest szybszy w instalacji.

„Chcieliśmy zrewolucjonizować siatki ochronne” – powiedział dyrektor ds. rozwiązań dla motorsportu w firmie Geobrugg Jochen Braunswarth. „Naszym celem był ogromny wpływ na odpowiedzialne wykorzystanie zasobów przy jednoczesnej poprawie bezpieczeństwa i prostoty instalacji systemu. Uważamy, że osiągnęliśmy to i jeszcze więcej”.

Źródło: geobrugg.com

Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.

Postaw mi kawę na buycoffee.to
Pokaż komentarze