Michał Kościuszko i Maciek Szczepaniak zwyciężyli w Rajdzie Niemiec w PWRC i zyskali kolejnych 25 punktów w klasyfikacji końcowej Mistrzostw Świata.

Załoga LOTOS Dynamic Rally Team objęła prowadzenie na początku drugiego dnia rajdu i nie oddała go już do mety w Trewirze. Na drugim miejscu rywalizację ukończył Benito Guerra (+2:00.5) Na trzecim uplasował się Marcos Ligato ze startą (+10:01.8). W klasyfikacji generalnej rajdu zwyciężył Sebastian Loeb przed Jari-Matti Latvalą (+2:00.1) i Mikko Hirvonenem (+2:31.4)

Zwyciężając w IX rundzie Mistrzostw Świata i VI w klasyfikacji PWRC Michał Kościuszko awansował z czwartego miejsca na pozycję wicelidera w końcowej klasyfikacji PWRC. Na swoim koncie zgromadził 65 punktów. Przed dwoma ostatnimi startami w tym sezonie do pierwszego w stawce, Benito Guerry, Michał traci 15 punktów. Na trzecim miejscu z 58 punktami znajduje się Valery Gorban.

"Bardzo się cieszę, że jesteśmy na mecie Rajdu Niemiec. To był dla nas fantastyczny weekend. Od początku do końca realizowaliśmy przyjętą taktykę. Po zaciętej walce objęliśmy prowadzenie na pierwszym oesie drugiego dnia i nie oddaliśmy go już do końca. Cały zespół wykonał świetną pracę, nasze auto spisywało się znakomicie. Nie mógłbym lepiej wymarzyć sobie tego startu. Zdobyliśmy 25 punktów i awansowaliśmy na 2. miejsce w PWRC". – powiedział na mecie Michał Kościuszko

ADAC Rallye Deutschland, który w tym roku obchodził podwójny jubileusz, 30-lecie Rajdu oraz 10-lecie jako runda Mistrzostw Świata, okazał się być bardzo wymagającą rundą Mistrzostw Świata. W ciągu trzech dni Rajdu Niemiec zawodnicy przejechali łącznie 1113,59 kilometrów, w tym 15 odcinków specjalnych o łącznej długości 368,63 kilometrów oesowych.

Pierwszego dnia zawodnicy ścigali się na wąskich, krętych i bardzo wymagających odcinkach zlokalizowanych na terenie winnic przy rzece Mozel. Wszyscy kierowcy narzekali na problemy z przegrzewającymi się hamulcami. Tarcze rozgrzewały się do czerwoności. W sobotę zmagania przeniosły się na teren poligonu, gdzie na zawodników czekał liczący 46,54 km odcinek specjalny Arena Panzerplatte. Drugi dzień rajdu okazał się być najtrudniejszym w trzydniowej rywalizacji. Loteria w doborze opon i niespodziewany opad deszczu na pierwszych porannych odcinkach ustawił klasyfikację w PWRC. Na zakończenie Rajdu Niemiec w niedzielę zawodnicy zmierzyli się między innymi z superoesem rozegranym wokół bramy miejskiej Porta Nigra.

W sezonie 2012 załoga LOTOS Dynamic Rally Team ma jeszcze dwa starty na trasach Mistrzostw Świata – Rajd Hiszpanii i Rajd Włoch. We wrześniu Michał Kościuszko i Maciek Szczepaniak wystartują gościnnie w Rajdzie Polski, którego baza zlokalizowana jest w Mikołajkach.

Źródło: Informacja prasowa Lotos Dynamic Rally Team

Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.

Postaw mi kawę na buycoffee.to
Pokaż komentarze