Międzynarodowa Federacja Samochodowa FIA ogłosiła przetarg na dostawę baterii dla Rallycrossowych Mistrzostw Świata, potwierdzając w ten sposób przejście serii na samochody elektryczne od 2020 roku.
„Zamiarem FIA jest przejście WRX na samochody elektryczne od 2020 roku”
– brzmi treść przetargu. „Celem elektrycznego rallycrossu jest umożliwienie rozwoju technologii elektrycznych i wydajności układów napędowych, a także pokazanie, że samochody elektryczne zapewniają podobną moc oraz radość jak te z silnikami spalinowymi”
.
Powstała w ten sposób klasa zastąpi obecną kategorię Supercars. Podobnie jak ma to miejsce w Formule E, podwozia z włóka węglowego oraz akumulatory będą pochodzić od zewnętrznych dostawców. W zakresie producentów pozostanie stworzenie własnych układów napędowych oraz karoserii.
Auta będą wyposażone w dwa silniki o mocy 250 kW – po jednym na oś. Waga minimalna będzie wynosić 1300 kg – tyle samo, co w przypadku obecnych aut Supercars.
Źródło: motorsport.com
Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.