- Digital motorsport
- Informacja prasowa
Walka o tytuł w Porsche Mobil 1 Supercup Virtual Edition rozstrzygnięta: w ostatniej podwójnej rundzie pucharu na Autodromo Nazionale Monza, rozgrywanej na platformie symulacyjnej iRacing, Larry ten Voorde (Team GP Elite) wygrał oba wyścigi za kierownicą swojego 485-konnego Porsche 911 GT3 Cup i zdobył mistrzostwo. Holender odebrał trofeum swoim najgroźniejszym rywalom: Juniorowi Porsche Ayhancanowi Güvenowi (Turcja/Martinet by Alméras) i Dylanowi Pereirze (Luksemburg/BWT Lechner Racing). W cyfrowej serii Porsche Mobil 1 Supercup wyłoniono też zwycięzców pozostałych klas. Leon Köhler (Niemcy/Lechner Racing Middle East) zajął pierwsze miejsce w kategorii debiutantów, a Marc Cini (Australia/Team Australia) wrócił do domu z tytułem w klasie ProAm. Zdobycie pierwszego miejsca w klasyfikacji zespołów świętowała ekipa GP Elite z Holandii.
- Digital motorsport
- Informacja prasowa
Drugi wyścigowy dzień wirtualnej edycji Porsche Mobil 1 Supercup minął pod znakiem spektakularnych starć pomiędzy Juniorem Porsche Ayhancanem Güvenem (Turcja/Martinet by Alméras) oraz Larrym ten Voordem (Holandia/Team GP Elite). Ostatecznie każdy z nich odniósł po jednym zwycięstwie. Trzeci wyścig sezonu cyfrowej wersji pucharu Porsche Mobil 1 Supercup na brytyjskim torze Silverstone wygrał Güven, a w czwartym jako pierwszy linię mety – w Porsche 911 GT3 Cup o mocy 485 KM – minął ten Voorde. W obu wyścigach zwycięstwa poprzedziły emocjonujące pojedynki. Łącznie w rywalizacji na internetowym symulatorze wyścigów iRacing wzięło udział 31 kierowców.
- Digital motorsport
- Informacja prasowa
Larry ten Voorde (Holandia/Team GP Elite) i Junior Porsche Ayhancan Güven (Turcja/Martinet by Alméras) świętowali swoje zwycięstwa w pełnej emocji inauguracyjnej rundzie Porsche Mobil 1 Supercup Virtual Edition. Pierwszy z dwóch wyścigów na torze Circuit de Barcelona-Catalunya w Hiszpanii wygrał ten Voorde, a w drugim triumfował Güven. W wirtualnym pojedynku wystartowało 31 kierowców, każdy w Porsche 911 GT3 Cup o mocy 485 KM. Do zarejestrowanych zawodników „prawdziwego” pucharu Porsche Mobil 1 Supercup dołączyli fabryczni kierowcy Porsche i inni znani profesjonalni kierowcy wyścigowi.
- Pozostałe sporty motorowe
- Informacja prasowa
Trasa tegorocznej edycji Dakaru prowadziła z miasta Dżudda na wybrzeżu Morza Czerwonego poprzez góry i kaniony zachodniej części Arabii Saudyjskiej, potem bezdroża i wydmy centralnej części kraju i ogromną pustynię zwaną „pustą okolicą” na południu, do powstającego na pustyni kompleksu sportowo-kulturalnego Qiddiya w pobliżu stolicy państwa Rijadu.
- Pozostałe sporty motorowe
- Informacja prasowa
Jedenasty etap Dakaru z Shubaytah do Haradh to druga część etapu maratońskiego o długości 744 km, w tym 379 km odcinka specjalnego. Spore fragmenty trasy prowadziły wśród zapierających dech w piersiach wydm ogromnej pustyni zwanej z emfazą Ar-Rab’ al-Khali czyli “pusta okolica”. W przeciwieństwie do środy, tym razem pogoda okazała się łaskawa i pozwoliła na niezakłóconą rywalizację w normalnych warunkach.
- Pozostałe sporty motorowe
- Informacja prasowa
10. etap Dakaru z Haradh do Shubaytah miał liczyć 886 km, w tym 534 km odcinka specjalnego. Jednak w ciągu dnia pogoda bardzo się pogorszyła. Na pustyni rozpętała się burza piaskowa. Silny wiatr uniemożliwiał załogom helikopterów czuwanie nad bezpieczeństwem, a trudności mocno dały się we znaki uczestnikom, z których część wymagała pomocy. Dlatego dyrekcja rajdu podjęła decyzję o przerwaniu etapu i zaliczeniu wyników po 345 km.
- Pozostałe sporty motorowe
- Informacja prasowa
Trasa dziewiątego odcinka specjalnego Dakaru prowadziła z Wadi Al-Dawasir do Haradh twardymi, kamienistymi drogami i bezdrożami. Sam organizator radził ostrożną jazdę, by nie przebić opony. Dopiero w końcówce zawodnicy natrafili na piaszczyste sekcje. To był bardzo długi etap - do pokonania było 886 km, w tym 410 odcinka specjalnego.
- Pozostałe sporty motorowe
- Informacja prasowa
Pod nieobecność motocyklistów (etap odwołany dla uczczenia pamięci zmarłego Paulo Gonçalvesa), w poniedziałek trasę przecierali kierowcy samochodów i doszło do sporej sensacji – najlepiej poradził sobie piekielnie szybki francuski amator – Mathieu Serradori.
Redakcja
Tomasz Kubiak
Daniel Wawiórka
Roksana Ćwik
Kamil Topczewski
Dariusz Szymczak
Jędrzej Bocian
Mikołaj Suchocki
Zuzanna Kurek
Adrian Kleć
Julia Trusewicz
Bartosz Przyborowski
Kamil Niewiński
Mateusz Mrówczyński
Kamil Stukus
Mateusz Smorawski
Julia Pszowska