Mattias Ekström wygrywa Race of Champions po raz czwarty

Były mistrz Deutsche Tourenwagen Masters oraz Rallycrossowych Mistrzostw Świata Mattias Ekström czwarty raz w swojej karierze zwyciężył w imprezie Race of Champions, rozgrywanej w tym roku na śniegu i lodzie w szwedzkiej miejscowości Pite Havsbad.

Bohater lokalnej publiczności wygrał wszystkie wyścigi na swojej drodze do tytułu. Szwed rozpoczął rywalizację od pojedynku z Travisem Pastraną w 1/8 finału, z którym wygrał zarówno w samochodzie Supercar Lites, jak i elektrycznym FCX-1, którym Pastrana jeździ na co dzień w serii Nitro Rallycross.

W ćwierćfinale Ekström wyeliminował swojego rodaka Johana Kristofferssona. Pierwszy pojedynek w elektrycznym Zeroidzie X1 zakończył się różnicą zaledwie 0,065 sekundy, natomiast w drugim starciu Ekström pokonał swojego rywala z torów rallycrossowych w Polarisie RZR bardziej przekonującą różnicą 0,395 sekundy.

Równie wyrównany był pierwszy półfinał Ekströma. Pokonał w nim Thierry’ego Neuville’a w Zeroidzie o jedyne 0,038 sekundy. Szwed następnie poprawił swój wynik i w drugim starciu wyprzedził Belga o ponad pół sekundy.

W finale Ekström napotkał na Micka Schumachera, który wyeliminował wcześniej Felixa Rosenqvista, Adriena Tambaya, Felipe Drugovicha i Sebastiana Vettela. Niemiec wygrał wszystkie wyścigi oprócz jednego – w swoim drugim ćwierćfinałowym pojedynku z Drugovichem wypadł z toru, lecz miał wystarczającą przewagę z poprzedniego wyścigu, aby utrzymać się w rywalizacji.

Pierwszy pojedynek finałowy miał miejsce w Polarisach RZR. Ekström zwyciężył w nim różnicą 0,348 sekundy i zapewnił sobie przewagę przed kolejnym starciem w Supercar Litesach. W połowie wyścigu we wnętrzu samochodu Szweda pojawił się niewielki pożar – ten jednak nie zamierzał rezygnować i po ugaszeniu ognia rękawicą, pomknął do mety, by odnieść decydujące zwycięstwo z przewagą 1,301 sekundy.

„Coś się zapaliło w samochodzie. Mój pasażer chciał się zatrzymać, ale ja nie byłem zbytnio zainteresowany” – powiedział na mecie Ekström, który jako trzeci kierowca w historii zdobył cztery tytuły mistrza mistrzów, dołączając do Didiera Auriola i Sébastiena Loeba.

Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.

Postaw mi kawę na buycoffee.to
Pokaż komentarze