Sędzia Frank D. Whitney odrzucił wniosek 23XI Racing i Front Row Motorsports o tymczasowy nakaz sądowy, który umożliwiłby uznanie ich zespołami czarterowymi na 2025 rok.
Obecna umowa czarterowa NASCAR, odpowiadająca porozumieniu Concorde w Formule 1, wygasa 31 grudnia tego roku. Zespoły 23XI Racing i Front Row Motorsports nie podpisały jej, domagając się m.in. większego udziału w przychodach oraz sprzeciwiając się uzależnieniu od serii i dostawców części. Z tego powodu złożyły wniosek o tymczasowy nakaz, który pozwoliłby im zachować status czarterowy na 2025 rok. Sędzia Frank D. Whitney podczas rozprawy odrzucił ten wniosek.
„W tym momencie wnioskodawcy nie spełnili wymogów niezbędnych do uzyskania tymczasowego nakazu sądowego. Jeśli okoliczności się zmienią, mogą złożyć odnowiony wniosek o tymczasowy nakaz sądowy. W związku z tym sąd odrzuca wniosek bez rozstrzygnięcia co do istoty sprawy” – czytamy w orzeczeniu.
Jeffrey Kessler, prawnik zespołów 23XI Racing oraz Front Row Motorsports, argumentował, że odmowa przyznania tymczasowego nakazu sądowego może prowadzić do poważnych konsekwencji dla tych ekip, w tym utraty sponsorów, kierowców oraz problemów finansowych. Zespoły obawiają się również utraty reputacji w oczach fanów, jeśli nie uda im się zakwalifikować do wyścigów. Dodatkowo wskazywano, że istnieje ryzyko całkowitego wykluczenia otwartych zespołów (ekipy, które nie mają zapewnionego miejsca w wyścigu, nie otrzymują takich samych przychodów, a kierowcy i sponsorzy mogą ich opuścić) na sezon 2025 przez NASCAR.
„W tym przypadku, choć wnioskodawcy twierdzą, że grozi im nieodwracalna szkoda, nie przedstawili wystarczających dowodów na bieżące, natychmiastowe i pilne zagrożenie, a jedynie spekulacyjne, możliwe szkody. Mimo że sugerują, iż znajdują się na skraju nieodwracalnej szkody, sezon wyścigowy 2025 roku jest jeszcze daleki – samochody wyścigowe pozostają w garażach” – czytamy dalej w orzeczeniu.
Sędzia Whitney stwierdził, że 23XI Racing i Front Row Motorsports nie udowodniły, że utrata sponsorów i kierowców jest realnym zagrożeniem. Twierdzenia, że kierowcy mogą odejść, jeśli zespoły będą rywalizować jako zespoły otwarte, zostały uznane za niewystarczające do przyznania tymczasowego nakazu. Brak konkretnych dowodów na zagrożenie dla ich istnienia oraz utraty sympatii fanów i sponsorów uznano za spekulacyjne, a nie pewne skutki wynikające z odmowy nakazu sądowego.
„Na koniec, możliwość wykluczenia zespołów otwartych przez NASCAR jest jedynie spekulacyjna. Na podstawie przedstawionych na rozprawie informacji, sąd rozumie, że wnioskodawcy mogliby podpisać kontrakty otwarte już teraz i kontynuować rywalizację w 2025 roku. Zamiast tego, zdecydowali się tego nie robić, ponieważ nie udało im się wynegocjować umowy bez postanowienia, na które się skarżą” – przekazano w orzeczeniu.
Sędzia Frank D. Whitney zaznaczył, że wnioskodawcy mogą złożyć nowy wniosek o tymczasowy nakaz sądowy, jeśli sytuacja się zmieni. Zespoły 23XI Racing i Front Row Motorsports mają czas do 2 grudnia, aby złożyć odpowiedź na decyzję sądu.
Źródło: si.com
Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.