NASCAR wprowadziło nowe przepisy określające kary dla producentów w przypadku naruszenia regulaminu przez któregokolwiek z trzech producentów (OEM – Original Equipment Manufacturers).
Już w styczniu zapowiedziano wdrożenie oficjalnej struktury kar dla OEM, a teraz ujawniono jej szczegóły. Nowe zasady zostały dodane jako sekcja 10.5.2.8.c i obejmują różne możliwe sankcje, choć lista nie jest zamknięta.
- Odjęcie 25 – 50 punktów w klasyfikacji producentów
- Redukcja czasu w tunelu aerodynamicznym o 30 – 60 godzin
- Utrata 250 – 500 testów w ograniczonej dynamice płynów obliczeniowych (RCFD)
- Ograniczenie liczby testów pojazdu o 2 – 4
Zgodnie z sekcją 10.5.2.8.A:
„NASCAR ma prawo ocenić, czy producent naruszył regulamin i w razie potrzeby nałożyć na niego lub jego przedstawicieli stosowne sankcje. Poniższe zasady stanowią ogólne wytyczne dotyczące kar, a przedstawione przykłady są orientacyjne i nie wyczerpują wszystkich możliwych naruszeń, które mogą skutkować sankcjami”.
Temat kar dla producentów pojawił się po przedostatnim wyścigu sezonu 2024 NASCAR Cup Series na obiekcie Martinsville Speedway. W wyniku decyzji NASCAR kilka zespołów zostało ukaranych za naruszenie przepisów dotyczących postępowania członków (sekcje 4.4.B&D), obejmujących manipulację wynikami wyścigu oraz działania szkodliwe dla rywalizacji w NASCAR.
Dodatkowa aktualizacja regulaminu wprowadzona na ten sezon zmieniła sekcję 5.5.A dotyczącą obowiązków zawodników. Nowy zapis precyzuje, że każdy członek, który próbuje wpłynąć na wynik zawodów w sposób niezgodny z regulaminem lub nakłania innych do takich działań, podlega sankcjom opisanym w Sekcji 10 dotyczącym naruszeń i kar dyscyplinarnych. Wśród zabronionych praktyk znalazły się m.in. celowe strategie lub działania, które nie skupiają się na osiągnięciu jak najlepszego wyniku sportowego dla własnego zespołu.
Źródło: nascar.com
Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.