Maciej Giemza zajął drugie, a Adam Tomiczek trzecie miejsce wśród juniorów podczas 8. edycji rajdu Rally Atacama. Motocykliści ORLEN Team musieli uznać wyższość jedynie Chilijczyka Ignacio Cornejo. Wśród seniorów triumfował Kevin Benavides.

Władze Rallycrossowych Mistrzostw Świata podjęły decyzję o opóźnieniu planowanego przejścia na napęd elektryczny do 2021 roku. Ma to zapewnić producentom więcej czasu na dostosowanie się do nowych przepisów.

Prezes komisji kartingowej FIA Felipe Massa chciałby, aby karting znalazł się wśród dyscyplin olimpijskich. Federacja jest już uznawana przez Międzynarodowy Komitet Olimpijski, a pokaz kartingowy jest planowany podczas tegorocznych Igrzysk Olimpijskich młodzieży, lecz Brazylijczyk chce pójść o krok dalej.

Koncern Fiat Chrysler Automobiles ogłosił w sobotę, że z uwagi na stan zdrowia Sergio Marchionne oraz nieoczekiwane komplikacje po odbytej przez niego operacji, nie będzie mógł on powrócić do pracy i konieczne było wybranie nowego szefa firmy.

Musiał odejść z McLarena, żeby zdradzić absolutnie wszystko. „Mechanik. Kulisy padoku Formuły 1 i tajemnice rywalizacji” to pierwsza książka, która ujawnia, jak „od kuchni” funkcjonuje świat królowej motorsportu. Marc ‘Elvis’ Priestley opowiada o szalonych imprezach, zachowaniu gwiazd F1, szefach, konkurencyjnych zespołach, trikach i wielu innych rzeczach, które do tej pory były niedostępne dla kibiców. Przeczytajcie kolejny fragment publikacji, która dziś trafia do księgarni w całej Polsce.

Ta książka pozwala spojrzeć na wielki świat Formuły 1 z zupełnie nowej, nieznanej dotąd perspektywy. Marc ‘Elvis’ Priestley przez blisko dekadę był mechanikiem McLarena i dokładnie przyglądał się, co dzieje się za kulisami padoku. O tym wszystkim, co widział i przeżył, opowiada w pełnej anegdot książce „Mechanik. Kulisy Formuły 1 i tajemnice rywalizacji”, która już 18 lipca ukaże się w Polsce nakładem Wydawnictwa SQN. Rusza przedsprzedaż publikacji pod naszym patronatem!

Wyścigowy model I.D. R Pikes Peak Volkswagena zapisał się w historii Pikes Peak International Hill Climb. Romain Dumas (F) za kierownicą elektrycznego I.D. R Pikes Peak wyposażonego w zespół napędowy o mocy 500 kW (680 KM) pokonał konkurentów startujących w samochodach z silnikami spalinowymi i nie tylko poprawił dotychczasowy rekord w kategorii samochodów elektrycznych, lecz także rekord wszech czasów ustanowiony w 2013 roku przez Sébastiena Loeba – i to o całe 16 sekund. Dumas z wynikiem 7 minut i 57,148 sekundy znalazł się teraz na szczycie listy zwycięzców górskiego wyścigu Pikes Peak, zostawiając za sobą takie znakomitości, jak Sébastien Loeb, Walter Röhrl (D), Michèle Mouton (F), Stig Blomqvist (S), Nobuhiro Tajima (J) oraz Rod Millen i jego syn Rhys (obaj NZ).

I.D. R Pikes Peak zakończył z sukcesem pierwsze jazdy testowe przygotowujące do „Pikes Peak International Hill Climb”. Testy odbyły się na trasie wyścigu w amerykańskim stanie Kolorado, a kierowca pierwszej w pełni elektrycznej wyścigówki Volkswagena był zachwycony samochodem.

Drugiego czerwca odbyła się już kolejna edycja targów motoryzacyjnych w Olsztynie. Cała impreza ponownie rozegrała się na dachu Galerii Warmińskiej i przyciągnęła pasjonatów z różnych stron Polski.

Na początku była komputerowa symulacja. „Zanim zbudowaliśmy prawdziwego I.D. R Pikes Peak, przeanalizowaliśmy w komputerze ogromną liczbę możliwych konfiguracji” – tak początek prac nad wyścigowym autem przeznaczonym do startu w „Pikes Peak International Hill Climb” wspomina Willy Rampf, doradca techniczny projektu mający bogate doświadczenie w Formule 1. „Było jasne, że nie będziemy mieli czasu na zbudowanie kilku prototypów. Już pierwsze podejście musiało być udane”.

Redakcja

Tomasz Kubiak
Filip Cygan
Wojtek Paprota
Daniel Wawiórka
Roksana Ćwik
Maja Kozłowska
Kamil Topczewski
Olga Białczak
Agata Kurek
Dariusz Szymczak
Mikołaj Suchocki

Informacje

Redaguj z nami
Polityka prywatności
Gdzie oglądać wyścigi?

Partnerzy

rally and race