Ilott wygrywa w wyścigu głównym F2 w Austrii

Callum Ilott odniósł zwycięstwo w wyścigu głównym inauguracyjnego tegoroczny sezon rundy Formuły 2 na austriackim torze Red Bull Ring. Drugie miejsce zajął Marcus Armstrong, a na najniższym stopniu podium stanął Robert Szwarcman.

Na starcie zabrakło Luki Ghiotto. Włoch, który miał ruszyć z siódmego pola, na okrążeniu wyjazdowym zatrzymał się na torze między zakrętami 3 i 4 z pewnym problemem technicznym i nie był w stanie dojechać do boksów. Kłopoty dotknęły także startującego z ostatniego, 22 pola Marino Sato, którego bolid zgasł tuż przed okrążeniem rozgrzewkowym i do wyścigu przystąpił z alei serwisowej.

Po zgaśnięciu czerwonych świateł kapitalnym startem popisał się ruszający z trzeciego pola Ilott, który objął prowadzenie na dojeździe do pierwszego zakrętu. Niemal przez całe pierwsze okrążenie Brytyjczyk walczył koło w koło ze zdobywcą pole position i zespołowym kolegą z UNI-Virtuosi Guanyu Zhou, lecz ostatecznie to Chińczyk pokonał w tym pojedynku Ilotta.

Dobrym startem popisał się również Mick Schumacher, który po starcie z 5 pola przesunął się na trzecie miejsce, zaś Felipe Drugovich spadł z drugiej pozycji na czwartą. Ogromnego pecha mieli obaj kierowcy Carlina. Jehan Daruvala został uderzony przez zespołowego kolegę Yuki Tsunodę w tył samochodu w zakręcie nr 3 i spadł praktycznie na koniec stawki, zaś bolid Tsunody, który powrócił do boksów po nowe przednie skrzydło, zgasł przy próbie ruszenia. Japończyk do rywalizacji na ostatniej, 20 pozycji.

Mimo prowadzenia, Zhou nie był w stanie odjechać od reszty stawki, tym bardziej, że Ilott, Schumacher oraz cały sznur kierowców jadących za nimi mogli korzystać z systemu DRS. Chińczyk przez cały czas próbował odskoczyć na ponad sekundę, aby rywal z tyłu nie miał DRS-u, jednak szybki tor Red Bull Ring nie pozwalał mu na to.

Na 10. okrążeniu pierwsi kierowcy zjeżdżali do boksów na obowiązkową zmianę opon. Wśród nich był Drugovich, który powrócił na tor na 17. pozycji. Część zawodników miała problemy podczas serwisu – w przypadku Nikity Mazepina, Louisa Delétraza oraz Guilherme Samaii, pistolety do zdejmowania i zakładania kół nie spełniły swojego zadania i doprowadziły do bardzo wolnego czasu postoju tych trzech kierowców.

Lider wyścigu Zhou pojawił się u swoich mechaników na 18. okrążeniu, lecz w jego przypadku obyło się bez problemów podczas obsługi. Kierowca Uni-Virtuosi powrócił na tor na szóstym miejscu, przed wszystkimi innymi zawodnikami, którzy zjeżdżali do boksów. Ilott powtórzył ten manewr na kolejnym kółku i wyjechał wyraźnie przed Zhou.

Jako ostatni z czołowej trójki zjechał Schumacher i przeskoczył zarówno Ilotta, jak i Zhou, którzy walczyli między sobą o wówczas piątą pozycję – finalnie górą z tego pojedynku wyszedł Zhou, który natychmiast zaczął dobierać się do skóry Schumachera i pewnie poradził sobie z Niemcem w czwartym zakręcie 21. okrążenia. Z Schumacherem próbował poradzić sobie Ilott, jednak obaj kierowcy mieli DRS, co działało na korzyść kierowcy Premy, który mógł zachować swoją czwartą pozycję. Ilott w końcu dopiął swego i wyprzedził Schumachera na 23. okrążeniu w czwartym zakręcie.

Na 26. kółku, kiedy Giuliano Alesi oraz Artiom Markiełow jako ostatni zjechali do boksów po nowe twarde opony, w samochodzie Zhou doszło do problemów technicznych, przez co musiał zjechać do boksów. Co prawda mechanicy naprawili problem, ale powrócił on na tor na odległej, 18. pozycji. Chwilę później na torze zatrzymał się Markiełow również z usterką techniczną, przez co na torze pojawił się samochód bezpieczeństwa.

Na tym etapie prowadził Ilott, drugi był Schumacher, jako trzeci jechał Armstrong, na czwartej pozycji znajdował się Szwarcman, a czołową piątkę uzupełniał Christian Lundgaard. Samochód bezpieczeństwa zjechał dokładnie na 10. okrążeń przed końcem wyścigu. Schumacher w pogoni za Ilottem na następnym kółku wypadł z toru w zakręcie nr 7 i powrócił do rywalizacji na odległej, 13. pozycji.

To pozwoliło Ilottowi na odjechanie od reszty stawki i stałe powiększanie przewagi. Jadący na drugiej pozycji Armstrong czuł oddech na plecach ze strony Szwarcmana, zaś tuż za Rosjaninem podążał Lundgaard. Na 4 kółka przed końcem Szwarcman próbował wyprzedzić Armstronga, jednak Nowozelandczyk był w stanie obronić swoje drugie miejsce.

Ostatecznie Ilott odniósł pewne zwycięstwo w pierwszym wyścigu sezonu Formuły 2 na Red Bull Ringu. Drugie miejsce zajął Armstrong, a na najniższym stopniu podium stanął Szwarcman. Czwartą lokatę wywalczył Lundgaard, na piątej pozycji dojechał Dan Ticktum, szósty był Giuliano Alesi, a czołową dziesiątkę zamknęli Delétraz, Drugovich, Nobuharu Matsushita oraz Roy Nissany.

Wyścig sprinterski F2 w Austrii rozpocznie się w niedzielę o godzinie 11:10.

PNrKierowcaZespółRezultat
14
Callum Ilott
UNI-Virtuosi40 okr.
25
Marcus Armstrong
DART Grand Prix+ 8,856
321
Robert Szwarcman
DPrema Racing+ 9,291
46
Christian Lundgaard
ART Grand Prix+ 10,878
52
Daniel Ticktum
DAMS+ 11,277
617
Giuliano Alesi
HWA Racelab+ 12,828
711
Louis Delétraz
Charouz Racing System+ 16,27
815
Felipe Drugovich
DMP Motorsport+ 17,033
914
Nobuharu Matsushita
MP Motorsport+ 17,435
1022
Roy Nissany
Trident+ 19,543
1120
Mick Schumacher
Prema Racing+ 20,049
128
Jehan Daruvala
DCarlin+ 22,008
1312
Pedro Piquet
DCharouz Racing System+ 24,996
1424
Nikita Mazepin
Hitech Grand Prix+ 25,885
159
Jack Aitken
Campos Racing+ 30,138
1610
Guilherme Samaia
DCampos Racing+ 53,934
173
Zhou Guanyu
UNI-Virtuosi+ 1 okr.
187
Yuki Tsunoda
DCarlin+ 1 okr.
NSK16
Artiom Markiełow
HWA Racelab
NSK1
Sean Gelael
DAMS
NSK25
Luca Ghiotto
Hitech Grand Prix
NSK23
Marino Sato
Trident

Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.

Postaw mi kawę na buycoffee.to
Pokaż komentarze