Dan Ticktum odniósł pewne zwycięstwo w wyścigu sprinterskim Formuły 2 na włoskim torze Monza. Drugie miejsce zajął Callum Ilott, który został nowym liderem mistrzostw, a na najniższym stopniu podium stanął Christian Lundgaard.
Po zgaśnięciu czerwonych świateł lepszym startem popisał się ruszający z drugiego pola Ticktum, który na dojeździe do pierwszej szykany pokonał mającego pole position Louisa Delétraza. Wczorajszy zwycięzca wyścigu głównego Mick Schumacher awansował na szóste miejsce po wyprzedzeniu Luki Ghiotto oraz Guanyu Zhou, zaś na polach startowych został Artiom Markiełow, którego samochód zgasł.
Schumacher był na fali wznoszącej. Już na drugim okrążeniu był piąty – jego rywal Lundgaard stawiał pewien opór w pierwszym zakręcie, lecz na dojeździe do czwartego zakrętu nie miał już problemów z pokonaniem Duńczyka. Problemy dotknęły z kolei Yuki Tsunodę, którego samochód odmówił posłuszeństwa na wyjeździe z Ascari, lecz był w stanie odpalić silnik i powrócić do rywalizacji na przedostatnim, 21. miejscu, lecz później zjechał do boksów na inspekcję awarii. To wypromowało Schumachera na czwartą lokatę.
Ticktum prezentował przyzwoite tempo na pozycji lidera, odskakując od Delétraza na 1,5 sekundy. Sam Szwajcar miał za swoimi plecami Ilotta oraz Schumachera i tą trójkę dzieliło tylko sekunda. Wkrótce do nich dojechał Zhou, który na prostej startowej wywarł presję na Niemcu i wymusił na nim przestrzelenie pierwszej szykany, w wyniku czego stracił kilka pozycji. Sam Chińczyk dosłownie chwilę później doznał jednak ogromnych problemów technicznych związanych z silnikiem lub skrzynią biegów i spadł praktycznie na koniec stawki. W bardzo wolnym tempie był on w stanie dojechać do alei serwisowej, gdzie wycofał się z rywalizacji.
Na 11. okrążeniu Ilott zbliżył się wystarczająco do Deletraza i wyprzedził Szwajcara na prostej startowej z użyciem systemu DRS, dzięki czemu awansował na drugie miejsce. W tym momencie tracił on 3 sekundy do wciąż prowadzącego Ticktuma. Z kolei Schumacher, który był piąty, miał widoczne problemy z wibracjami ze strony lewej przedniej opony, którą wcześniej zblokował podczas obrony przed Zhou. Wkrótce z Delétraza uporał się także Lundgaard, który przesunął się na prowizoryczne miejsce na podium również po ataku na dojeździe do pierwszej szykany.
Na 15. kółku konieczne było użycie wirtualnego samochodu bezpieczeństwa. Felipe Drugovich został uderzony w pierwszej szykanie przez Roya Nissaniego, co spowodowało obrócenie się i zgaśnięcie silnika w pojeździe Brazylijczyka, którego nie udało się już odpalić. Ciężki sprzęt musiał wyjechać na tor, aby zabrać bolid ekipy MP Motorsport, stąd neutralizacja wyścigu.
VIRTUAL SAFETY CAR (LAP 17/21)
— Formula 2 (@FIA_F2) September 6, 2020
Drugovich is left facing the wrong way following contact#ItalianGP 🇮🇹 #F2 pic.twitter.com/leb0Ff4nOV
Tuż po restarcie, który nastąpił na początku 19. okrążenia, Ticktum pewnie prowadził, lecz kolejność na pozostałych miejscach na podium była otwarta. Ilott znajdował się tuż przed Lundgaardem, zaś tuż za nimi podążał Delétraza oraz Schumacher, który mimo problemów z wibracjami wyprzedził Szwajcara na hamowaniu do pierwszego zakrętu.
Ostatecznie Ticktum odniósł pewne zwycięstwo w sprinterskim wyścigu Formuły 2 na Monzy. Co ciekawe, Brytyjczyk zatrzymał się na poboczu Curva Grande na okrążeniu zjazdowym, najprawdopodobniej z powodu braku wystarczającej ilości paliwa. Drugie miejsce zajął Ilott, który został nowym liderem mistrzostw, a na najniższym stopniu podium stanął Lundgaard. Czwartą lokatę wywalczył Schumacher, piąty był Delétraz, jako szósty linię mety przekroczył Szwarcman, a czołową dziesiątkę zamknęli Jehan Daruvala, Jack Aitken, Nikita Mazepin oraz Jüri Vips.
Kolejnym przystankiem w tegorocznym kalendarzu Formuły 2 będzie runda na torze Mugello, która zostanie zorganizowana już za tydzień.
Aktualizacja
Dan Ticktum został dyskwalifikowany za to, że po wyścigu z jego samochodu niemożliwe było pobranie próbki paliwa o wymaganej ilości do badań. Tym samym wygrał Callum Ilott, drugie miejsce zajął Christian Lundgaard, a trzecią lokatę wywalczył Mick Schumacher. Więcej informacji TUTAJ.
P | Nr | Kierowca | Zespół | Rezultat | |||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 4 | Callum Ilott | UNI-Virtuosi | 21 okr. | |||
2 | 6 | Christian Lundgaard | ART Grand Prix | + 0,636 | |||
3 | 20 | Mick Schumacher | Prema Racing | + 1,952 | |||
4 | 11 | Louis Delétraz | Charouz Racing System | + 2,409 | |||
5 | 21 | Robert Szwarcman | D | Prema Racing | + 2,675 | ||
6 | 8 | Jehan Daruvala | D | Carlin | + 6,326 | ||
7 | 9 | Jack Aitken | Campos Racing | + 12,299 | |||
8 | 24 | Nikita Mazepin | Hitech Grand Prix | + 14,119 | |||
9 | 1 | Jüri Vips | D | DAMS | + 15,022 | ||
10 | 22 | Roy Nissany | Trident | + 26,181 | |||
11 | 14 | Nobuharu Matsushita | MP Motorsport | + 26,416 | |||
12 | 17 | Giuliano Alesi | HWA Racelab | + 27,668 | |||
13 | 23 | Marino Sato | Trident | + 28,449 | |||
14 | 10 | Guilherme Samaia | D | Campos Racing | + 37,103 | ||
15 | 25 | Luca Ghiotto | Hitech Grand Prix | + 55,391 | |||
16 | 16 | Artiom Markiełow | HWA Racelab | + 1 okr. | |||
17 | 12 | Pedro Piquet | D | Charouz Racing System | + 1 okr. | ||
18 | 5 | Marcus Armstrong | D | ART Grand Prix | + 1 okr. | ||
NSK | 15 | Felipe Drugovich | D | MP Motorsport | |||
NSK | 7 | Yuki Tsunoda | D | Carlin | |||
NSK | 3 | Zhou Guanyu | UNI-Virtuosi | ||||
DSK | 2 | Daniel Ticktum | DAMS | 21 okr. |
Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.