Kierowca ART Grand Prix Christian Lundgaard wywalczył pierwsze w karierze pole position w F2 do jutrzejszego wyścigu głównego. W kwalifikacjach na torze Mugello pokonał on Dana Ticktuma z DAMS o zaledwie 0,005 s, zaś czołową trójkę uzupełnił lider mistrzostw Callum Ilott.
Tuż po rozpoczęciu czasówki doszło do dwóch oddzielnych incydentów. Mick Schumacher oraz Luca Ghiotto stracili przyczepność w różnych sekcjach toru i podczas gdy kierowca Premy wpadł w żwir, po czym obrócił się i zatrzymał się na torze, Ghiotto najpierw również wyleciał w żwir, a następnie przejechał przez trawę, by ostatecznie powrócić na tor i kontynuować jazdę. Ponadto, w samochodzie Schumachera doszło do pewnych uszkodzeń w podwoziu, co wymagało pracy ze strony mechaników.
Po pierwszych szybkich przejazdach na czele zestawienia znajdował się duet ART Grand Prix – Marcus Armstrong oraz Lundgaard. Nowozelandczyk przewodził stawce z czasem 1:30,857, będąc o mniej niż 0,1 s szybszym od kolegi z ekipy. Po drugiej próbie Lundgaard zamienił się pozycjami z Armstrongiem, lecz Duńczyk przy tej okazji był w stanie wypracować znacznie większą przewagę w postaci 0,6 s. Z kolei Armstrong nie był w stanie odnotować znaczącej poprawy i tracił kolejne pozycje w tabeli. Na drugie miejsce awansował z kolei Ticktum.
Na półmetku kwalifikacji kierowcy zjechali do boksów po nowe opony, po czym powrócili na kolejne okrążenia. Lundgaard był w stanie umocnić się na prowadzeniu, wykręcając 1:30,133. Ilott po dość cichej pierwszej części czasówki, tym razem na swojej najszybszej próbie uzyskał rekordowy czas drugiego sektora i awansował na trzecie miejsce.
Podobnie jak we wcześniejszych kwalifikacjach F3, sporo zawodników nie było w stanie poprawić się na swoim ostatnim okrążeniu z powodu zbyt dużego zużycia opony. Lundgaard nawet nie skorzystał z ostatniej szansy i po swoim najszybszym kółku od razu powrócił do boksów. Ticktum zdecydował się zaatakować, lecz nie był w stanie znaleźć czasu w pierwszym i drugim sektorze. Mimo to jego poprzedni czas pozwolił mu na zachowanie drugiej pozycji.
W czołówce już nikt nie odnotował poprawy, dzięki czemu Lundgaard pozostał na pole position, pokonując między innymi Ticktuma oraz Ilotta. Z czwartego pola wystartuje Armstrong, zaś piąty w kwalifikacjach był Felipe Drugovich. Szósty czas uzyskał Jehan Daruvala, siódme miejsce zajął Jüri Vips, a czołową dziesiątkę zamknęli Luca Ghiotto, Robert Szwarcman oraz Jack Aitken. Yuki Tsunoda uplasował się na 11. pozycji, zaś Schumacher zajął dopiero 15. miejsce w tabeli.
Wyścig główny Formuły 2 na torze Mugello wystartuje w sobotę o tradycyjnej godzinie 16:45.
Źródło: fiaformula2.com
P | Nr | Kierowca | Zespół | Rezultat | Okr. | |||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 6 | Christian Lundgaard | ART Grand Prix | 1:30,133 | 10 | |||
2 | 2 | Daniel Ticktum | DAMS | + 0,005 | 12 | |||
3 | 4 | Callum Ilott | UNI-Virtuosi | + 0,071 | 11 | |||
4 | 5 | Marcus Armstrong | D | ART Grand Prix | + 0,184 | 10 | ||
5 | 15 | Felipe Drugovich | D | MP Motorsport | + 0,206 | 12 | ||
6 | 8 | Jehan Daruvala | D | Carlin | + 0,304 | 11 | ||
7 | 1 | Jüri Vips | D | DAMS | + 0,353 | 12 | ||
8 | 25 | Luca Ghiotto | Hitech Grand Prix | + 0,375 | 11 | |||
9 | 21 | Robert Szwarcman | D | Prema Racing | + 0,394 | 11 | ||
10 | 9 | Jack Aitken | Campos Racing | + 0,400 | 12 | |||
11 | 7 | Yuki Tsunoda | D | Carlin | + 0,409 | 12 | ||
12 | 11 | Louis Delétraz | Charouz Racing System | + 0,419 | 12 | |||
13 | 3 | Zhou Guanyu | UNI-Virtuosi | + 0,453 | 12 | |||
14 | 24 | Nikita Mazepin | Hitech Grand Prix | + 0,459 | 10 | |||
15 | 20 | Mick Schumacher | Prema Racing | + 0,791 | 10 | |||
16 | 12 | Pedro Piquet | D | Charouz Racing System | + 0,841 | 11 | ||
17 | 23 | Marino Sato | Trident | + 0,998 | 9 | |||
18 | 22 | Roy Nissany | Trident | + 1,026 | 11 | |||
19 | 16 | Artiom Markiełow | HWA Racelab | + 1,198 | 10 | |||
20 | 17 | Giuliano Alesi | HWA Racelab | + 1,212 | 11 | |||
21 | 14 | Nobuharu Matsushita | MP Motorsport | + 1,828 | 8 | |||
22 | 10 | Guilherme Samaia | D | Campos Racing | + 2,226 | 11 |
Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.