Mick Schumacher sięgnął po tytuł Formuły 2 w ostatnim wyścigu sezonu mistrzostw w Bahrajnie mimo pit stopu w trakcie niedzielnej rywalizacji. Choć sam nie zdobył punktów, Callum Ilott, który był jego jedynym rywalem przed tym wyścigiem, także nie dojechał na punktowanej pozycji. Z kolei w samym wyścigu swoje pierwsze zwycięstwo sięgnął Jehan Daruvala, dla którego jest to pierwsza wygrana w serii. Drugie miejsce zajął jego zespołowy kolega z Carlina Yuki Tsunoda, a na najniższym stopniu podium stanął Dan Ticktum.
Bardzo dobry start zaliczył ruszający z trzeciego pola Schumacher, jednak prowadzenie utrzymał mający pole position Ticktum. Schumacher następnie bardzo mocno zblokował lewą przednią oponę i omal nie wjechał w tył samochodu Brytyjczyka, tracąc również pozycję na rzecz Daruvali.
Za Niemcem jechał Ilott, który, oprócz Schumachera, pozostawał w walce o tytuł. Brytyjczyk jednak musiał bardzo mocno odpierać ataki ze strony zespołowego kolegi Schumachera – Roberta Szwarcmana, przez co stracił kilka sekund względem czołówki. Tymczasem Schumacher musiał zmagać się z ogromnymi wibracjami z powodu spłaszczenia lewej przedniej opony. Nie przeszkodziło to jednak na skuteczny atak na Daruvalę po zewnętrznej szóstego zakrętu. Na ósmym okrążeniu twarde opony Schumachera zaczęły dawać się we znaki, co pozwoliło Daruvali na skuteczny kontratak w pierwszym zakręcie i odzyskanie drugiego miejsca.
Na 11. okrążeniu dyrekcja wyścigu zdecydowała się wykorzystać wirtualny samochód bezpieczeństwa. Powodem był fragment przedniego skrzydła z samochodu Louisa Delétraza, który znajdował się na linii wyścigowej w pierwszym zakręcie. Dzięki szybkiej akcji jednego z porządkowych neutralizacja trwała dosłownie kilkanaście sekund i rywalizację szybko wznowiono.
Schumacher z czasem zaczął tracić z oczu Daruvalę, który rozpoczął ataki na liderze wyścigu – Ticktumie. Podopieczny Red Bulla najpierw bez powodzenia zaatakował reprezentanta DAMS w pierwszym sektorze, ale następnie na prostej startowej, lecz Ticktum był w stanie obronić pozycję. Podobnie czynił sam Schumacher, który zaczął jeździć defensywnymi liniami, aby zachować za sobą Ilotta.
Na 17. okrążeniu Schumacher dwukrotnie zblokował przednią lewą oponę, co sprawiło, że za nim zrobił się prawdziwy pociąg kierowców. Ilott chciał wykorzystać bardzo niepewną jazdę Niemca i wyprzedził kierowcę Premy na 19. kółku. Schumacher zaczął bardzo szybko tracić kolejne lokaty na rzecz Szwarcmana, Guanyu Zhou czy też Tsunody, przez co na następnym okrążeniu zdecydował się na zjazd po nowe opony. Powrócił on na tor na 20. miejscu.
Tym samym na trzecie miejsce awansował Ilott, jednak taka sytuacja nie dawała mu gwarancji tytułu. Brytyjczyk tracił cztery sekundy do Daruvali, który nadal jechał tuż za Ticktumem, a tuż za nim miał szereg innych kierowców, w tym Szwarcmana, Zhou i Tsunodę, który z nich wszystkich miał najlepsze tempo. Japończyk najpierw rozprawił się z Zhou i Szwarcmanem, a następnie wyprzedził samego Ilotta i awansował na trzecie miejsce. Opony w samochodzie Ilotta zdawały się spisywać coraz gorzej, ponieważ na 26. okrążeniu Brytyjczyk stracił kolejną pozycję, tym razem na rzecz zespołowego kolegi, Zhou. Dwa kółka później dzieła dopełnił również Szwarcman, spychając Ilotta na szóste miejsce.
W międzyczasie trwała równie fascynująca walka o zwycięstwo. Daruvala po wielu atakach na Ticktuma, na 25. okrążeniu pokonał w końcu Brytyjczyka na dojeździe do czwartego zakrętu i natychmiast odskoczył od niego na ponad sekundę. Ticktum w końcówce wyścigu musiał bronić się przed atakami ze strony Tsunody, lecz Japończyk wyprzedził kierowcę DAMS-a na ostatnim okrążeniu.
Daruvala do końca wyścigu był niezagrożony i odniósł zwycięstwo w sprinterskim wyścigu F2 w Bahrajnie na zakończenie sezonu. Drugie miejsce zajął Tsunoda, a na najniższym stopniu podium stanął Ticktum. Czwartą lokatę wywalczył Zhou, piąty był Szwarcman, szóstą lokatę wywalczył Giuliano Alesi, a Luca Ghiotto, Felipe Drugovich, Nikita Mazepin i Ilott uzupełnili czołową dziesiątkę.
Schumacher mimo dojechania do mety na 18. miejscu, wywalczył mistrzowski tytuł w Formule 2, a w następnym roku będzie startować w Formule 1 w zespole Haas u boku Mazepina.
P | Nr | Kierowca | Zespół | Rezultat | ||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 8 | Jehan Daruvala | Carlin | 34 okr. | ||
2 | 7 | Yuki Tsunoda | Carlin | + 3,561 | ||
3 | 2 | Daniel Ticktum | DAMS | + 3,902 | ||
4 | 3 | Zhou Guanyu | UNI-Virtuosi | + 5,615 | ||
5 | 21 | Robert Szwarcman | Prema Racing | + 7,585 | ||
6 | 14 | Giuliano Alesi | MP Motorsport | + 9,040 | ||
7 | 25 | Luca Ghiotto | Hitech Grand Prix | + 11,093 | ||
8 | 15 | Felipe Drugovich | MP Motorsport | + 13,878 | ||
9 | 24 | Nikita Mazepin | Hitech Grand Prix | + 14,536 | ||
10 | 4 | Callum Ilott | UNI-Virtuosi | + 16,023 | ||
11 | 12 | Pedro Piquet | Charouz Racing System | + 16,157 | ||
12 | 6 | Christian Lundgaard | ART Grand Prix | + 17,051 | ||
13 | 11 | Louis Delétraz | Charouz Racing System | + 20,176 | ||
14 | 5 | Marcus Armstrong | ART Grand Prix | + 21,844 | ||
15 | 22 | Roy Nissany | Trident | + 23,639 | ||
16 | 23 | Marino Sato | Trident | + 26,089 | ||
17 | 1 | Sean Gelael | DAMS | + 26,759 | ||
18 | 20 | Mick Schumacher | Prema Racing | + 28,529 | ||
19 | 10 | Guilherme Samaia | Campos Racing | + 35,936 | ||
20 | 16 | Artiom Markiełow | HWA Racelab | + 59,769 | ||
21 | 17 | Théo Pourchaire | HWA Racelab | + 1 okr. | ||
NSK | 9 | Ralph Boschung | Campos Racing |
Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.