Felipe Drugovich wygrał problematyczną i przedłużoną sesję kwalifikacyjną Formuły 2.Drugie miejsce zajął Enzo Fittipaldi, a trzecie Logan Sargeant.
Początek sesji kwalifikacyjnej Formuły 2 został opóźniony o pięć minut. Kiedy pojawiła się zielona flaga, cała stawka wyjechała na tor. Wszyscy skorzystali z miękkich opon. Na czele jechał Jack Doohan, który przed pierwszym zakrętem zaliczył uślizg i zaliczył kilka obrotów, nie uszkadzając swojego bolidu.
Warunki były na tyle trudne, że kierowcy potrzebowali aż dwóch okrążeń, by odpowiednia rozgrzać opony do rozpoczęcia okrążenia pomiarowego. Nikt nie zdążył tego dokonać z powodu czerwonej flagi, którą sprokurował Juri Vips. Estończyk zaliczył uślizg za pierwszym zakrętem, silnik w jego bolidzie zgasł i nie był w stanie jego ponownie uruchomić. Tor Spa-Francorchamps jest najdłuższą nitką toru w całym kalendarzu i w ten oto sposób kierowcom zostało tylko 20 minut na pokonanie okrążeń pomiarowych.
Po wznowieniu sesji ponownie na torze pojawili się wszyscy kierowcy, z wyjątkiem Vipsa. Każdy jechał bardzo blisko siebie, chcąc wypracować sobie jak najlepsze miejsce na torze. Najszybszym kierowcą na półmetku kwalifikacji był Marcus Armstrong z czasem 2:00,353. Tuż za nim uplasowali się Dennis Hauger, Logan Sargeant, Liam Lawson, a pierwszą piątkę zamykał Amaury Cordeel. Tatiana Calderón, która w wieku 29 lat wróciła do Formuły 2 specjalnie na GP Belgii, zajmowała dopiero 19. pozycję.
Niedługo później warunki zaczęły się poprawiać. Pierwszym kierowcą, który ustanowił czas poniżej 2 minut, był Felipe Drugovich, z czasem 1:59,990. Na czwarte miejsce awansował Ralph Boshung, a na szóste Frederik Vesti. Problemy zgłosił Lirim Zendeli, pytając swoich inżynierów, czy poprawnie dokręcili koła w jego bolidzie, gdyż czuł delikatne znoszenie w lewo. Okazało się, że to był tzw. wolny kapeć i Niemiec został wezwany do boksów.
Na pięć minut przed końcem kierowcy kończyli swoje przedostatnie okrążenia pomiarowe, znacząco poprawiając czas. Prowadzenia nie stracił Drugovich, który wykręcił czas o prawie dwie sekundy lepszy, od poprzedniego. W trakcie ostatniej próby lider się nie zmienił, ale doszło do zmian w czołówce. Na drugie miejsce wskoczył Enzo Fittipaldi, a na trzecie Logan Sargeant, czwarte miejsce zajął Doohan, a piąte David Beckmann. Ostatnie miejsce zajęła Tatiana Calderon, nie licząc Juri Vipsa, który odpadł na samym początku kwalifikacji.
P | Nr | Kierowca | Zespół | Rezultat | ||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 11 | Felipe Drugovich | MP Motorsport | 1:58,232 | ||
2 | 22 | Enzo Fittipaldi | Charouz Racing System | + 0,383 | ||
3 | 6 | Logan Sargeant | Carlin | + 0,549 | ||
4 | 3 | Jack Doohan | Virtuosi Racing | + 0,551 | ||
5 | 24 | David Beckmann | Van Amersfoort Racing | + 0,565 | ||
6 | 5 | Liam Lawson | Carlin | + 0,744 | ||
7 | 20 | Richard Verschoor | Trident | + 0,786 | ||
8 | 10 | Théo Pourchaire | ART Grand Prix | + 0,829 | ||
9 | 2 | Jehan Daruvala | Prema Racing | + 0,882 | ||
10 | 15 | Ralph Boschung | Campos Racing | + 0,894 | ||
11 | 1 | Dennis Hauger | Prema Racing | + 0,929 | ||
12 | 7 | Marcus Armstrong | Hitech Grand Prix | + 0,945 | ||
13 | 17 | Ayumu Iwasa | DAMS | + 0,947 | ||
14 | 9 | Frederik Vesti | ART Grand Prix | + 1,052 | ||
15 | 16 | Roy Nissany | DAMS | + 1,070 | ||
16 | 12 | Clement Novalak | MP Motorsport | + 1,148 | ||
17 | 4 | Marino Sato | Virtuosi Racing | + 1,291 | ||
18 | 21 | Calan Williams | Trident | + 1,294 | ||
19 | 14 | Lirim Zendeli | Campos Racing | + 1,472 | ||
20 | 25 | Amaury Cordeel | Van Amersfoort Racing | + 1,588 | ||
21 | 23 | Tatiana Calderón | Charouz Racing System | + 2,299 |