Daruvala wygrywa w szalonym wyścigu Formuły 2

Czerwona flaga, wypadki siedmiu kierowców, dwie kary Stop and Go i liczne walki o pozycje. W takich okolicznościach Jehan Daruvala odniósł swoje pierwsze zwycięstwo w tym sezonie. Drugie miejsce zajął Richard Verschoor, a trzecie Ayumu Iwasa

Pierwsze problemy zaczęły się już przy ustawianiu na polach startowych. Do wyścigu w ogóle nie wystartowała Tatiana Calderon, a David Beckmann został poinformowany o wolnym kapciu i o niezbędnym zjechaniu do boksów tuż po pierwszym okrążeniu. Pewnie wystartował Liam Lawson, który utrzymał swoje prowadzenie.

Tuż za pierwszym zakrętem, w Curva Grande doszło do bardzo poważnego wypadku, w którym brało udział kilku kierowców. Jeden z nich, który przestrzelił 1. zakręt, powrócił na tor, mijając szykanę. Niestety jego powrót miał miejsce w takim miejscu, że uderzył jadącą obok dwójkę, w tym Théo Pouchaire. Pouchaire zaliczył obrót, ciągle podążając wzdłuż nitki wyścigowej i został obity z dwóch stron. W wyniku tej kolizji z wyścigu odpadli Pouchaire, Ralph Boschung i Logan Sargeant.

Do kolejnego wypadku doszło przed zakrętem nr 3. Gdzie swój kontakt z rywalem zaliczył Jack Doohan. Jego uszkodzenia przedniego skrzydła były na tyle poważne, że także musiał się wycofać. Na tor musiał wyjechać samochód bezpieczeństwa. Przed zjazdem samochodu bezpieczeństwa prowadził Lawson, drugi był nowo ukoronowany mistrz Formuły 2 Felipe Drugovich, a trzecie miejsce zajmował Marcus Armstrong. Dalsze miejsce należały do: Richarda Verschoora, Ayumu Iwasy, Jüri Vipsa, Jehana Daruvali, Frederika Vestiego, Marino Sato i Enzo Fittipaldiego.

Po wznowieniu, w sekwencji zakrętów di Lesmo, Vips i Daruvala wykorzystali niekorzystny wyjazd z zakrętu Iwasy i wyprzedzili w tej sekcji japońskiego kierowcę. Estończyk nie odpuszczał i już na następnym okrążeniu wyprzedził Verschoora, awansując na 4. pozycję. Niedługo później na tor ponownie wyjechał samochód bezpieczeństwa, tym razem z powodu Calana Williamsa, który uderzył w bariery po zewnętrznej stronie szykany Ascari. Williams został uderzony przez broniącego się Davida Beckmanna i ten sposób Brytyjczyk zakończył ściganie w ten weekend.

Z drugiego wyjazdu na tor skorzystali kierowcy z drugiej części stawki, którzy zaliczyli obowiązkowy pit-stopu. Na następnym okrążeniu skorzystali kolejni kierowcy, ale bardzo niebiezpiecznie do boksów wjechał Marcus Armstrong. Spóźniony Armstrong skręcił nagle tuż przed barierami, mocno przyhamowując swoje opony, wzniecając dym i pokonując wjazd do samochodu bezpieczeństwa na wślizgu.

Na 9. okrążeniu dyrekcja wyścigu zdecydowała, że wywiesi czerwoną flagę, żeby naprawić bariery w szykanie Ascari. Na moment zatrzymania wyścigu, w wyniku zamieszania w pitstopach, kolejność kierowców mocno się zmieniła. Prowadził Verschoor, a dalsze miejsce zajmowali Sato, Daruvala, Iwasa, Armstrong, Vesti, Novalak, Amaury Cordeel, Fittipaldi, Lawson, Vips, Beckmann, Drugovich, a ostatnie 14. miejsce zajmował Dennis Hauger.

Rywalizację wznowiono na 11 okrążeniu ze startu lotnego. Za swój wyczyn w pit-stopie Armstrong został ukarany karą 10 sekund Stop and Go, ale nie zatrzymywał się i tuż po wznowieniu wyprzedził jadącego na 4. pozycji Iwasę. Niestety to wyprzedzenie w porównaniu było niczym i jego marzenia o dobrym rezultacie w wyścigu się zakończyły.

Do sporych przetasowań doszło w drugiej części stawki i po 12. okrążeniu 7. miejsce zajmował Fittipaldi, 8. Lawson, 9. Vips, a 10. Cordeel. Vips, który walczył z Lawsonem, zahaczył go w szykanie w zakręcie nr 3., co spowodowało, że nowozelandczyk zaliczył obrót i spadł na koniec stawki. Vips zaczął szaleć w walce o kolejne pozycje i zaczął wyjeżdżać na skrajną wewnętrzną toru, albo na trawę przed parabolicą, albo na wyjazd z pit-stopu na prostej startowej. Brawura Estończyka sprawiła, że wyprzedził Novalaka, awansując na 7. miejsce.

Na 15. Okrążeniu inżynier wyścigowy Lawsona poinformował, że otrzymał czarną flagę z pomarańczowym kółkiem, która oznacza nakaz zjechania do pit-stopu w celu naprawienia uszkodzeń. Przednie skrzydło członka akademii juniorskiej Red Bulla było mocno przechylone po wcześniejszym kontakcie z Vipsem i była niezbędna jego wymiana.

Po kilku okrążenia zapadła decyzja, że za swój manewr na Lawsonie Vips otrzyma karę 10 sekund Stop and Go. W połączeniu z nadmiarowym pit-stopem Lawsona, karą Armstronga i licznymi wypadkami, w tej chwili tylko 11. kierowców rywalizowało o punktowany rezultat.

Na 19. okrążeniu prowadzenie utrzymywał Verschoor. Jadący na drugiej pozycji Sato zaczął tracić tempo i został wyprzedzony najpierw przez Daruvalę, a później przez Vestiego. Piąte miejsce zajmował Iwasa, a dalsze miejsca należały do Fittipaldiego, Haugera, Beckmanna, Cordeela i Drugovicha. Sato, który zaczął tracić wyraźnie tempo, musiał zjechać do pit-stopu na zmianę opon, spadając na 11. pozycję.

Pod koniec wyścigu prowadzący Verschoor został poinformowany przez swojego inżyniera wyścigowego, aby cisnął z całych sił i zjechał do pit-stopu. Holenderski kierowca nie był jeszcze na obowiązkowej wymianie opon i w ten sposób na pierwsze miejsce awansował Daruvala. Doganiał go drugi Vesti, który zbliżał się na dystans otwarcia systemu DRS, ale hindusowi udało się obronić zwycięstwo w tym wyścigu. Trzecie miejsce zajął Iwasa, 4. Fittipaldi, 5. Hauger, 6. Beckmann, 7. Drugovich, 8. Cordell, 9. Novalak i ostatnie punktowane miejsce należało do Verschoora.

PNrKierowcaZespółRezultat
12
Jehan Daruvala
Prema Racing30 okr.
29
Frederik Vesti
ART Grand Prix+ 1,970
317
Ayumu Iwasa
DAMS+ 5,738
422
Enzo Fittipaldi
Charouz Racing System+ 6,491
51
Dennis Hauger
Prema Racing+ 7,249
624
David Beckmann
Van Amersfoort Racing+ 7,801
711
Felipe Drugovich
MP Motorsport+ 10,502
825
Amaury Cordeel
Van Amersfoort Racing+ 12,738
912
Clement Novalak
MP Motorsport+ 27,950
1020
Richard Verschoor
Trident+ 35,184
118
Jüri Vips
Hitech Grand Prix+ 45,692
124
Marino Sato
Virtuosi Racing+ 47,522
137
Marcus Armstrong
Hitech Grand Prix+ 54,718
145
Liam Lawson
Carlin+ 1:31,534
NSK21
Calan Williams
Trident
NSK3
Jack Doohan
Virtuosi Racing
NSK6
Logan Sargeant
Carlin
NSK10
Théo Pourchaire
ART Grand Prix
NSK16
Luca Ghiotto
DAMS
NSK15
Ralph Boschung
Campos Racing
NSK14
Olli Caldwell
Campos Racing
NSK23
Tatiana Calderón
Charouz Racing System

Redakcja ŚwiatWyścigów.pl jest na miejscu tego wydarzenia. Jeśli chcesz czytać więcej materiałów prosto z toru, postaw nam kawę!

Postaw mi kawę na buycoffee.to
Pokaż komentarze