Richard Verschoor zwyciężył w głównym wyścigu w Dżuddzie, wyprzedzając Jaka Crawforda na ostatnim okrążeniu.
Na starcie wyścigu Jak Crawford z DAMS Lucas Oil skutecznie obronił się przed atakiem Victora Martinsa z ART Grand Prix, podczas gdy Arvid Lindblad z Campos Racing stracił miejsca na rzecz Luke'a Browninga z Hitecha i Alexa Dunne’a z Rodin Motorsport. Na drugim okrążeniu Josep María Martí wyprzedził swojego zespołowego kolegę, Lindblada.
Browning, wykorzystując DRS, odebrał trzecie miejsce Leonardo Fornarolemu z Invicty Racing na 6. okrążeniu, następnie wyprzedził go także Dunne.
Na siódmym okrążeniu Fornaroli, Martí oraz Gabriele Minì z Premy Racing zjechali na pit stop, zmieniając opony na pośrednie, co pozwoliło Richardowi Verschoorowi z MP Motorsport awansować na piątą lokatę.
Starting on the Option tyres: Villagomez, Montoya, Miyata, Cordeel, Mini, Marti, Dunne, Lindblad, Browning, Fornaroli, Martins and Crawford.
— Formula 2 (@Formula2) April 20, 2025
Verschoor was the highest-starting driver on Prime tyres 🛞https://t.co/qLgyAl7LUL#F2 #BahrainGP pic.twitter.com/VLe2sAIffR
Crawford, Browning i Dunne zjechali na pit stop na kolejnym okrążeniu, wracając na tor na 11., 12. i 13. pozycji. Martins zjechał dopiero na dziewiątym kółku, wracając na tor przed Crawfordem z minimalną przewagą.
Dunne i Browning stoczyli walkę w pierwszym zakręcie, ale Dunne pojechał szeroko, blokując Browninga, co pozwoliło Fornarolemu wyprzedzić obu rywali. Dunne później oddał pozycję Browningowi na polecenie zespołu.
Na torze ogłoszono wirtualny samochód bezpieczeństwa, co dało Martinsowi chwilę oddechu. Po jej zakończeniu Crawford próbował wyprzedzić Martinsa, ale musiał wrócić za niego po walce w zakręcie numer 4. Na kolejnym okrążeniu Crawford wykorzystał DRS na prostej startowej, by zająć dziewiąte miejsce.
Martí wyprzedził Dunne’a i Browninga, awansując na 12. lokatę. Tymczasem Verschoor kontrolował wyścig, utrzymując przewagę nad Kushem Mainim z DAMS Lucas Oil.
Na 24. okrążeniu Richard Verschoor miał 26,8 sekundy przewagi nad Crawfordem i zjechał na swój pit stop, aby założyć supermiękkie opony. Po szybkim i bezproblemowym serwisie wrócił na tor tuż za Crawfordem, ale – co kluczowe – przed Martinsem, na czwartej pozycji.
Na cztery okrążenia do końca wyścigu, Holender tracił do lidera trzy sekundy. Gdy rozpoczynały się ostatnie trzy kółka, przewaga Crawforda stopniała do 2,5 sekundy, a na dwa okrążenia przed końcem wynosiła już tylko 1,3 sekundy.
Na ostatnim okrążeniu przy pomocy systemu DRS Verschoor bez problemu objął prowadzenie.
Holender sięgnął po zwycięstwo w wielkim stylu. Crawford musiał zadowolić się drugim miejscem, a Martins – mimo nacisków ze strony Fornarolego – zdołał utrzymać trzecią pozycję i stanąć na podium.
Piąte miejsce zajął Martí. Punktowaną dziesiątkę uzupełnili kolejno: Browning, Lindblad, Dunne, Minì i Maini.
Po zwycięstwie Verschoor objął prowadzenie w klasyfikacji kierowców z 53 punktami. Martí zajmuje drugą pozycję z 41 punktami, a Fornaroli jest trzeci, mając na swoim koncie 40 punktów.
Formuła 2 ma krótką przerwę przed wznowieniem rywalizacji podczas 4. rundy sezonu, która odbędzie się na Imoli w dniach 16-18 maja.
Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.