Marcus Ericsson po raz drugi w tym sezonie wystartuje z pierwszego pola do wyścigu serii GP2. To on uzyskał najszybszy czas w sesji, w której pogoda pokrzyżowała szyki wielu kierowcom w tym również zdobywcy pole position.
Gdy tylko na końcu alei serwisowej zapaliło się zielone światło 26 pojazdów wyruszyło na tor, aby wykręcić czas jednego okrążenia. Dlaczego wszyscy tak wcześnie? Typowa brytyjska pogoda ponownie ukazała swoje oblicze. Oczywiście w pierwszej części półgodzinnej sesji deszcz jeszcze nie padał, ale w drugiej zaczęło już solidnie kropić nad torem Silverstone.
Naturalnie kierowcy rozpoczęli sesję od wysokiego C. Początkowo to jednak Felipe Nasr i Sam Bird nadawali ton rywalizacji, ale po kilku chwilach Marcus Ericsson wykręcił czas 1:40,716, który jak później się okazało dał mu pole position. Szwed miał także sporo szczęścia, ponieważ akurat wtedy gdy kierowcy pozjeżdżali na wymianę opon na świeży komplet, zaczęło padać.
„Miałem nadzieję na suche kwalifikacje, ponieważ bardzo lubię ten tor szczególnie w gdy tu nie pada. Byłem szczęśliwy widząc, że tor przesycha po południu”
– powiedział Szwed podczas konferencji prasowej.
P | Nr | Kierowca | Zespół | Okr. | Czas | Strata | Różnica |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 1 | M. Ericsson | DAMS | 6 | 1:40.716 | ||
2 | 11 | S. Bird | RUSSIAN TIME | 7 | 1:41.087 | 0.371 | |
3 | 9 | F. Nasr | Carlin | 6 | 1:41.144 | 0.428 | 0.057 |
4 | 18 | S. Coletti | Rapax | 9 | 1:41.219 | 0.503 | 0.075 |
5 | 2 | S. Richelmi | DAMS | 7 | 1:41.411 | 0.695 | 0.192 |
7 | 17 | R. Haryanto | Barwa Addax Team | 10 | 1:41.537 | 0.821 | 0.095 |
8 | 6 | M. Evans | Arden International | 6 | 1:41.563 | 0.847 | 0.026 |
9 | 12 | T. Dillmann | RUSSIAN TIME | 8 | 1:41.633 | 0.917 | 0.070 |
10 | 3 | J. Calado | ART Grand Prix | 10 | 1:41.662 | 0.946 | 0.029 |
11 | 7 | J. Leal | Racing Engineering | 9 | 1:41.765 | 1.049 | 0.103 |
12 | 25 | F. Crestani | Venezuela GP Lazarus | 8 | 1:41.771 | 1.055 | 0.006 |
13 | 20 | N. Berthon | Trident Racing | 8 | 1:41.812 | 1.096 | 0.041 |
14 | 14 | S. Canamasas | EQ8 Caterham Racing | 7 | 1:41.881 | 1.165 | 0.069 |
15 | 21 | K. Ceccon | Trident Racing | 8 | 1:41.890 | 1.174 | 0.009 |
16 | 22 | R. Frijns | Hilmer Motorsport | 6 | 1:41.970 | 1.254 | 0.080 |
17 | 23 | J. Lancaster | Hilmer Motorsport | 8 | 1:41.978 | 1.262 | 0.008 |
18 | 5 | J. Cecotto | Arden International | 7 | 1:42.013 | 1.297 | 0.035 |
19 | 15 | A. Rossi | EQ8 Caterham Racing | 7 | 1:42.020 | 1.304 | 0.007 |
20 | 10 | J. Palmer | Carlin | 9 | 1:42.207 | 1.491 | 0.187 |
21 | 19 | S. Trummer | Rapax | 9 | 1:42.213 | 1.497 | 0.006 |
22 | 24 | R. Binder | Venezuela GP Lazarus | 8 | 1:42.376 | 1.660 | 0.163 |
23 | 16 | J. Rosenzweig | Barwa Addax Team | 8 | 1:42.402 | 1.686 | 0.026 |
24 | 26 | A. Quaife-Hobbs | MP Motorsport | 8 | 1:42.658 | 1.942 | 0.256 |
25 | 4 | D. Abt | ART Grand Prix | 9 | 1:42.687 | 1.971 | 0.029 |
26 | 27 | D. De Jong | MP Motorsport | 6 | 1:42.862 | 2.146 | 0.175 |
Źródło: autosport.com, oficjalna strona GP2
Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.