Callum Ilott odniósł swoje pierwsze zwycięstwo w drugim, sprinterskim wyścigu serii GP3 na francuskim torze Paul Ricard. Drugie miejsce zajął Pedro Piquet, a na najniższym stopniu podium stanął Joey Mawson.
W niedzielny poranek pogoda dopisała w Le Castellet, dzięki czemu asfalt był już nagrzany do 33°C, zaś temperatura powietrza wynosiła 23°C. Nic nie wskazywało również na to, aby warunki miały pogorszyć się w trakcie rywalizacji.
Bardzo dobry początek zaliczył ruszający z trzeciego pola Pedro Piquet, który pewnie poradził sobie ze startującymi przed nim Callumem Ilottem oraz Joey’em Mawsonem. Ilott jednak jeszcze na pierwszym okrążeniu odzyskał prowadzenie po przeprowadzeniu skutecznego manewru wyprzedzania. Za nimi Giuliano Alesi uporał się Jake Hughesem w szykanie na prostej Mistral, zaś Anthoine Hubert, który został zadeklarowany zwycięzcą wczorajszego wyścigu po dyskwalifikacji Doriana Boccolacciego, uporał się z Juanem Manuelem Correą.
Przez kilka chwil na torze wywieszona była żółta flaga spowodowana zatrzymaniem się Gabriela Aubry po mocnym najechaniu na krawężnik na wyjściu z pierwszego zakrętu. Uszkodzenia jego auta po tym incydencie okazały się być zbyt poważne, aby dalsza jazda była możliwa. Przedwcześnie z wyścigu wycofał się również Diego Menchaca.
Na czwartym okrążeniu wyścigu Hughes zderzył się z Hubertem na prostej startowej, uszkadzając swoje przednie skrzydło. Brytyjczyk z powodu braku docisku musiał zjechać do alei serwisowej na wymianę tej części. W międzyczasie najszybsze okrążenie wyścigu uzyskał Mawson (1:54,175), który jechał na trzeciej pozycji, tracąc mniej niż sekundę do Piqueta. Szybko jednak odpowiedział lider wyścigu Ilott, który miał około sekundy przewagi nad Brazylijczykiem.
Dwa okrążenia później na torze zatrzymał się Niko Kari, który najechał na ostry element, przebijając prawą tylną oponę w jego samochodzie. To fatalny weekend dla Fina, który został zdyskwalifikowany z wczorajszego wyścigu z powodu niedostarczenia obowiązkowego jednego litra paliwa do kontroli technicznej. W boksie pojawiła się również jedyna kobieta w stawce Tatiana Calderón, która zjechała po nowe przednie skrzydło.
Kolejne minuty na torze we Francji były względnie spokojnie. Ilott miał prawie dwie sekundy przewagi nad Piquetem, który z kolei miał niemal sekundę zapasu nad Mawsonem. O czwartą pozycję rywalizowali Alessio Lorandi, Nikita Mazepin, Alesi i Hubert, między którymi również była mniej niż sekunda różnicy, jednak nikt nie był w stanie przeprowadzić skutecznego manewru wyprzedzania.
Ilott do samego końca był w stanie utrzymać bezpieczną przewagę nad Piquetem i odniósł pewne zwycięstwo w sprinterskim wyścigu serii GP3 w Le Castellet. Drugie miejsce zajął wspomniany Piquet, a na najniższym stopniu podium stanął Mawson. Czwarte miejsce wywalczył Lorandi, jako piąty linię mety przekroczył Mazepin, na szóstej pozycji sklasyfikowany został Alesi, siódmy był Hubert, a ostatni punkt przypadł Pulciniemu. Czołową dziesiątkę uzupełnili Ryan Tveter oraz David Beckmann
Po raz kolejny kierowcy i zespoły serii GP3 powrócą do rywalizacji już za tydzień w Austrii na Red Bull Ringu.
P | Nr | Kierowca | Zespół | Rezultat | ||
1 | 1 | Callum Ilott | ART Grand Prix | 15 okr. | ||
2 | 5 | Pedro Piquet | Trident | + 3,491 | ||
3 | 16 | Joey Mawson | Arden International | + 5,037 | ||
4 | 8 | Alessio Lorandi | Trident | + 6,076 | ||
5 | 3 | Nikita Mazepin | ART Grand Prix | + 6,799 | ||
6 | 6 | Giuliano Alesi | Trident | + 7,045 | ||
7 | 2 | Anthoine Hubert | ART Grand Prix | + 8,464 | ||
8 | 18 | Leonardo Pulcini | Campos Racing | + 12,845 | ||
9 | 7 | Ryan Tveter | Trident | + 13,197 | ||
10 | 11 | David Beckmann | Jenzer Motorsport | + 14,474 | ||
11 | 19 | Simo Laaksonen | Campos Racing | + 17,604 | ||
12 | 10 | Juan Manuel Correa | Jenzer Motorsport | + 21,339 | ||
13 | 23 | Christian Lundgaard | MP Motorsport | + 22,040 | ||
14 | 22 | Dorian Boccolacci | MP Motorsport | + 22,222 | ||
15 | 15 | Julien Falchero | Arden International | + 23,587 | ||
16 | 9 | Tatiana Calderón | Jenzer Motorsport | + 59,395 | ||
17 | 4 | Jake Hughes | ART Grand Prix | + 1:14,335 | ||
NSK | 24 | Niko Kari | MP Motorsport | |||
NSK | 20 | Diego Menchaca | Campos Racing | |||
NSK | 14 | Gabriel Aubry | Arden International |
Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.