Triumf Mazepina, dominacja ekipy ART w sprincie GP3 na Spa

Nikita Mazepin odniósł zwycięstwo w wyścigu sprinterskim serii GP3 na torze Spa-Francorchamps. Drugie miejsce zajął Anthoine Hubert, a na najniższym stopniu podium stanął Callum Ilott.

Pogoda o poranku na Spa nie należała do najlepszych – temperatura powietrza wynosiła poniżej 10°C, a dodatkowo w wielu miejscach zalegała gęsta mgła, która utrudniała widoczność. Z tego też względu organizator zdecydował się nieco przesunąć w czasie moment otwarcia alei serwisowej w wyniku słabej widoczności w Eau Rouge i Raidillon, jednak nie było to jedyne miejsce, w którym znajdowała się mgła. Ostatecznie okrążenie formujące ruszyło z 10-minutowym opóźnieniem, jednak nie zdecydowano się na skrócenie wyścigu.

Jeszcze przed startem dzisiejszej rywalizacji do alei serwisowej zjechał zwycięzca wczorajszego wyścigu głównego David Beckmann, który na okrążeniu formującym doznał pewnych problemów ze swoim samochodem.

Bardzo dobrze z pól startowych ruszył Joey Mawson, który ustawił swój samochód na czele stawki, zaś na drugie miejsce przesunął się Ilott. Mało brakowało, aby w Bus Stop doszło do kolizji między Giuliano Alesim oraz Ryanem Tveterem, jednak na szczęście obaj byli w stanie jechać dalej. Na drugim okrążeniu Mawson oraz Ilott jechali obok siebie na prostej Kemmel i między tymi kierowcami doszło do małego kontaktu, w wyniku którego Ilott wyjechał szeroko i w kolejnych zakrętach został wyprzedzony przez swoich kolegów z ekipy ART – Jake Hughesa oraz Nikitę Mazepina.

Mawson nie mógł jednak liczyć na chwilę wytchnienia. Nieco później do tylnego skrzydła Australijczyka dojechał Hughes, który nie miał większych problemów z wyprzedzeniem rywala, podobnie jak jadący za nim Mazepin. Wkrótce do skóry Mawsona dobrał się również Ilott, który awansował na trzecie miejsce, a na pozycji lidera ponownie doszło do zmiany – na prostej Kemmel Mazepin pewnie poradził sobie z Hughesem i w krótkim odstępie czasu wypracował sobie ponad sekundę przewagi. Z kolei Hubert był kolejnym kierowcą, który wyprzedził Mawsona, co jednocześnie sprawiło, że na czele wyścigu znajdowało się czterech reprezentantów ekipy ART.

Na półmetku wyścigu Mazepin wypracował już ponad dwie sekundy zapasu wobec Hughesa, który z kolei musiał odpierać ataki jadącego za nim Ilotta, jednak drugi z Brytyjczyków dysponował lepszą prędkością na prostej Kemmel i awansował na drugie miejsce. W międzyczasie Mawson spadł już na ósme miejsce, ulegając Giuliano Alesiemu i Richardowi Verschoorowi. Leonardo Pulcini również wyprzedził Australijczyka, lecz chwilę później doznał pewnych problemów z samochodem i spadł na 19. pozycję, a ostatecznie wycofał się z rywalizacji.

Hughes, który jechał na trzecim miejscu, wydawał się mieć nieco słabsze tempo, ponieważ wkrótce na prostej Kemmel wyprzedził go Hubert. Z kolei Diego Menchaca, który plasował się na 16. pozycji, otrzymał karę doliczenia 5. sekund za wypchnięcie Simo Laaksonena na początku wyścigu. Na 11. okrążeniu Mawson stracił wiele pozycji po popełnieniu dwóch błędów i spadł na 13. miejsce, lecz chwilę później jechał na ostatniej pozycji, prawdopodobnie z powodu braku przyczepności opon – Australijczyk po tym zdecydował się zjechać do boksów i przedwcześnie zakończyć udział w wyścigu. W tym samym czasie Hubert awansował na drugie miejsce, wyprzedzając Ilotta na prostej Kemmel z wykorzystaniem systemu DRS. Prowadzący Mazepin miał nadal prawie dwie sekundy przewagi, którą dowiózł do samej mety.

Mazepin odniósł pewne zwycięstwo w sprinterskim wyścigu serii GP3 na Spa – dla Rosjanina jest to trzeci triumf w tym sezonie. Drugie miejsce zajął Hubert, a na najniższym stopniu podium stanął Ilott. Czwartą lokatę wywalczył Hughes, piąty był Piquet, jako szósty do mety dojechał Alesi, na siódmej pozycji sklasyfikowany został Verschoor, a ostatni punkt przypadł Tveterowi.

Po raz kolejny kierowcy GP3 staną do rywalizacji już za tydzień na włoskim torze Monza.

P Nr Kierowca Zespół Rezultat
1 3 Nikita Mazepin ART Grand Prix 13 okr.
2 2 Anthoine Hubert ART Grand Prix + 1,840
3 1 Callum Ilott ART Grand Prix + 4,658
4 4 Jake Hughes ART Grand Prix + 9,338
5 5 Pedro Piquet Trident + 11,027
6 6 Giuliano Alesi Trident + 12,104
7 22 Richard Verschoor MP Motorsport + 19,250
8 7 Ryan Tveter Trident + 24,363
9 9 Tatiana Calderón Jenzer Motorsport + 24,751
10 10 Juan Manuel Correa Jenzer Motorsport + 24,880
11 14 Gabriel Aubry Arden International + 26,476
12 24 Niko Kari MP Motorsport + 28,465
13 19 Simo Laaksonen Campos Racing + 32,841
14 15 Julien Falchero Arden International + 34,298
15 11 Jannes Fittje Jenzer Motorsport + 34,563
16 20 Diego Menchaca Campos Racing + 36,020
17 16 Joey Mawson Arden International + 1 okr.
NSK 23 Devlin DeFrancesco MP Motorsport  
NSK 18 Leonardo Pulcini Campos Racing  
NSK 8 David Beckmann Trident  

Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.

Postaw mi kawę na buycoffee.to
Pokaż komentarze