Pedro Piquet odniósł zwycięstwo w niedzielnym wyścigu GP3 Series na torze Monza. Brazylijczyk na przedostatnim okrążeniu wyprzedził swojego zespołowego kolegę Giuliano Alesiego. Podium uzupełnił Callum Ilott.
Piquet wyprzedził na starcie ruszającego z pole position Richarda Vershoora, a w ślad za nim podążył Alesi. Dwójka kierowców zespołu Trident szybko zaczęła oddalać się od reszty stawki, a pierwsze okrążenie ukończyła jadąc koło w koło. Ta walka została jednak przerwana przez wyjazd samochodu bezpieczeństwa, po kolizji Juana Manuela Correi z Gabrielem Abbrym w zakręcie Serraglio.
Po restarcie na piątym okrążeniu, Alesi próbował ataku na lidera już w pierwszej szykanie, lecz spóźnił dohamowanie i musiał przejechać przez pobocze. Za nimi, lider klasyfikacji generalnej Anthoine Hubert wyprzedził Verschoora i wyszedł na trzecie miejsce.
Choć Piquet ustanowił najszybsze okrążenie wyścigu, nie mógł uciec od swojego zespołowego kolegi – ten mógł skorzystać z systemu DRS na dojeździe do pierwszej szykany, lecz ostatecznie zaatakował na dojeździe do Curva Grande i wyjechał z Variante della Roggia na prowadzeniu. W międzyczasie, Verschoor został wyprzedzony przez Ilotta, a wkrótce także przez Nikitę Mazepina i zwycięzcę pierwszego wyścigu Davida Beckmanna.
Hubert włączył się do walki o prowadzenie, ciągnąc za sobą Ilotta, lecz nie mógł zaatakować kierowców Tridenta na dojeździe do pierwszej szykany. Francuz próbował po raz kolejny na 11. okrążeniu, lecz zablokował koła i omal nie stracił pozycji na rzecz Ilotta, do którego zdążył dojechać Mazepin.
Chwilowo bez presji z tyłu, Piquet mógł powrócić do walki o prowadzenie i na kolejnym okrążeniu zaatakował Alesiego w pierwszej szykanie – ten odzyskał jednak pierwszą lokatę w Curva Grande. Piquet następnie naraził się na atak ze strony Huberta, który jednak nie podejmował niepotrzebnego ryzyka.
Zemściło się to na liderze klasyfikacji, który stracił pozycję na rzecz Ilotta. Pozwoliło to odjechać Piquetowi, któremu pozostawało już tylko jedno użycie DRS. Brazylijczyk nie potrzebował go jednak i na 16. kółku wykorzystał błąd Alesiego w pierwszym zakręcie do ataku w drugiej szykanie.
Walka pomiędzy pierwszą dwójką trwała do ostatniego okrążenia i Alesi próbował jeszcze odzyskać prowadzenie w czwartym zakręcie, lecz nie mógł objechać swojego zespołowego kolegi. Ilott w końcówce musiał obronić się przed Hubertem, a pierwszą szóstkę uzupełnili Mazepin i Jake Hughes, który wyprzedził w końcówce Beckmanna. Ostatnią punktowaną lokatę zajęła Tatiana Calderón.
Aktualizacja: Hubert oraz Ilott zostali wykluczeni z wyników wyścigu, ponieważ ciśnienia w ich oponach nie mieściły się w dopuszczalnych limitach.
P | Nr | Kierowca | Zespół | Rezultat | ||
1 | 5 | Pedro Piquet | Trident | 17 okr. | ||
2 | 6 | Giuliano Alesi | Trident | + 0,419 | ||
3 | 3 | Nikita Mazepin | ART Grand Prix | + 2,603 | ||
4 | 4 | Jake Hughes | ART Grand Prix | + 2,841 | ||
5 | 8 | David Beckmann | Trident | + 3,382 | ||
6 | 9 | Tatiana Calderón | Jenzer Motorsport | + 6,756 | ||
7 | 18 | Leonardo Pulcini | Campos Racing | + 9,071 | ||
8 | 19 | Simo Laaksonen | Campos Racing | + 9,643 | ||
9 | 22 | Richard Verschoor | MP Motorsport | + 10,153 | ||
10 | 24 | Niko Kari | MP Motorsport | + 12,260 | ||
11 | 23 | Devlin DeFrancesco | MP Motorsport | + 15,571 | ||
12 | 11 | Jannes Fittje | Jenzer Motorsport | + 16,224 | ||
13 | 16 | Joey Mawson | Arden International | + 18,214 | ||
14 | 15 | Julien Falchero | Arden International | + 21,294 | ||
15 | 20 | Diego Menchaca | Campos Racing | + 25,674 | ||
16 | 7 | Ryan Tveter | Trident | + 1:07,656 | ||
NSK | 10 | Juan Manuel Correa | Jenzer Motorsport | |||
NSK | 14 | Gabriel Aubry | Arden International | |||
DQ | 1 | Callum Ilott | ART Grand Prix | + 1,233 | ||
DQ | 2 | Anthoine Hubert | ART Grand Prix | + 1,846 |
Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.