Leonardo Pulcini odniósł zwycięstwo w wyścigu głównym serii GP3 w Abu Zabi. Drugie miejsce zajął David Beckmann, a na najniższym stopniu podium stanął Anthoine Hubert, który jednocześnie przypieczętował zdobycie mistrzowskiego tytułu.
W tym wyścigu swoje szanse na przypieczętowanie mistrzowskiego tytułu serii miał Hubert, którego jedyny rywal Nikita Mazepin startował z pole position, lecz miał 28 punktów straty. Krótko mówiąc, Hubert miał zapewnione mistrzostwo w przypadku finiszu na pierwszych dwóch pozycjach bez względu na wynik uzyskany przez Mazepina. Ze względu na to, że wyścig główny rozpoczął się tuż po południu, temperatury powietrza i toru były wysokie, co miało wpływ na szybkość zużycia się opon.
Dobry start zaliczył ruszający z pierwszego pola Mazepin, który skutecznie przyblokował Pulciniego na dojeździe do pierwszego zakrętu. Włoch wykorzystał jednak cień aerodynamiczny na najdłuższej prostej i skutecznie wyprzedził walczącego o tytuł Mazepina, obejmując tym samym prowadzenie. Hubert utrzymał z kolei trzecie miejsce, jednak na pierwszych okrążeniach nie był w stanie zbliżyć się do zespołowego kolegi. Za ich plecami o piąte miejsce walczyli Beckmann oraz Jake Hughes, przy czym to Brytyjczyk wywierał nacisk na swojego rywala i potwierdził to manewrem wyprzedzania.
Na czwartym okrążeniu Mazepin, który jechał niczym cień za prowadzącym Pulcinim, odzyskał prowadzenie na hamowaniu do zakrętu 11, jednak jego rywal nie zamierzał się poddawać i na kolejnym kółku po wywieraniu nacisku na Rosjanina, wykorzystał jego błąd w 17. zakręcie i ponownie stał się liderem wyścigu. Walkę tych dwóch kierowców wykorzystał Hubert, który dojechał do tylnego skrzydła zespołowego kolegi z ART, a w zasięgu czołówki znajdowali się również jadący na czwartym miejscu Callum Ilott, Beckmann oraz Hughes. Chwilę później Mazepin dopuścił się błędu w zakręcie 12, zaś sędziowie po krótkiej analizie nałożyli na Rosjanina karę doliczenia 10. sekund za opuszczenie toru i zyskanie na tym przewagi. Był to cios dla Mazepina, ponieważ po doliczeniu kary spadłby on pod koniec pierwszej dziesiątki, całkowicie tracąc szanse na tytuł.
Podczas gdy w czołówce sytuacja się uspokoiła, za ich plecami w walce o czwartą pozycję obronną ręką wyszedł Beckmann, który na hamowaniu do 11. zakrętu uporał się z Ilottem. Zdekoncentrowany Brytyjczyk dosłownie kilka sekund później uległ również swojemu rodakowi i jednocześnie zespołowemu koledze z ART Hughesowi, spadając na szóstą lokatę. Taką samą karę co Mazepin otryzmał również Jehan Daruvala, który także dopuścił się przekroczenia limitów toru w zakręcie 12. Hindus, dla którego był to debiut w serii GP3, jechał jednak na odległej, 18. pozycji.
Na 5 okrążeń przed końcem Hughes uporał się z Beckmannem, dzięki czemu awansował on na czwarte miejsce. Z kolei prowadzący Pulcini miał prawie dwie sekundy przewagi nad Mazepinem, zaś jadący na trzeciej lokacie Hubert tracił do lidera 4 sekundy, jednak mistrzostwo miał praktycznie na wyciągnięcie ręki w wyniku obowiązującej kary Mazepina. Za ich plecami Hughes zaliczył kilka słabszych okrążeń, przegrywając najpierw w walce z Beckmannem, a następie z Ilottem, przez co ponownie znalazł się na szóstym miejscu. Na przedostatnim okrążeniu Brytyjczyka wyprzedził również Giuliano Alesi, co sugerowało zły stan opon w samochodzie Hughesa. Na ostatnim kółku Beckmann najpierw dojechał, a następnie bezproblemowo wyprzedził Huberta i awansował na trzecie miejsce, które po karze Mazepina było drugim.
Ostatecznie Pulcini odniósł pewne zwycięstwo w głównym wyścigu serii GP3 w Abu Zabi. Drugie miejsce zajął Beckmann, a na najniższym stopniu podium stanął Hubert, który jednocześnie zapewnił sobie mistrzowski tytuł. Czwartą lokatę zajął Ilott, na piątej pozycji sklasyfikowany został Mazepin, jako szósty linię mety przekroczył Alesi, a punktowaną dziesiątkę uzupełnili Hughes, Juan Manuel Correa, Simo Laaksonen oraz Tatiana Calderón.
Sprinterski i zarazem ostatni wyścig serii GP3 rozpocznie się w niedzielę o godzinie 9:10.
P | Nr | Kierowca | Zespół | Rezultat | ||
1 | 18 | Leonardo Pulcini | Campos Racing | 18 okr. | ||
2 | 8 | David Beckmann | Trident | + 8,631 | ||
3 | 2 | Anthoine Hubert | ART Grand Prix | + 10,360 | ||
4 | 1 | Callum Ilott | ART Grand Prix | + 11,156 | ||
5 | 3 | Nikita Mazepin | ART Grand Prix | + 11,481 | ||
6 | 6 | Giuliano Alesi | Trident | + 12,701 | ||
7 | 4 | Jake Hughes | ART Grand Prix | + 16,729 | ||
8 | 10 | Juan Manuel Correa | Jenzer Motorsport | + 17,110 | ||
9 | 19 | Simo Laaksonen | Campos Racing | + 17,512 | ||
10 | 9 | Tatiana Calderón | Jenzer Motorsport | + 17,804 | ||
11 | 7 | Ryan Tveter | Trident | + 18,479 | ||
12 | 5 | Pedro Piquet | Trident | + 20,350 | ||
13 | 11 | Jannes Fittje | Jenzer Motorsport | + 21,523 | ||
14 | 22 | Richard Verschoor | MP Motorsport | + 22,728 | ||
15 | 14 | Gabriel Aubry | Arden International | + 24,169 | ||
16 | 15 | Sacha Fenestraz | Arden International | + 26,043 | ||
17 | 23 | Devlin DeFrancesco | MP Motorsport | + 28,055 | ||
18 | 20 | Diego Menchaca | Campos Racing | + 32,591 | ||
19 | 24 | Jehan Daruvala | MP Motorsport | + 39,718 | ||
20 | 16 | Joey Mawson | Arden International | + 1:09,610 |
Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.