Jehan Daruvala odniósł zwycięstwo w drugim wyścigu Formuły 3 w Hiszpanii na torze Circuit de Barcelona-Catalunya. Drugie miejsce zajął Jüri Vips, a na najniższym stopniu podium stanął Niko Kari.
Podobnie jak podczas pozostałej części weekendu, również w niedzielę pogoda dopisywała i sprzyjała rywalizacji. Ze względu na poranną porę rozgrywania wyścigu, temperatura powietrza wynosiła 17°C, zaś asfalt nagrzany był do 26°C.
Dobrym początkiem popisał się ruszający z drugiego pola Daruvala, który w pierwszym zakręcie wyprzedził startującego z pole position Kariego. Za ich plecami doszło jednak do sporej kraksy w drugim zakręcie, w którą uwikłani byli Jake Hughes, Ye Yifei, Artiom Pietrow oraz Raoul Hyman – wszyscy Ci zawodnicy znaleźli się poza trasą i przedwcześnie zakończyli swój udział w wyścigu. Z powodu tego incydentu na tor wyjechał samochód bezpieczeństwa. Dodatkowo Leonardo Pulcini, który popisał się agresywną próbą wyprzedzania w pierwszym zakręcie, otrzymał karę doliczenia pięciu sekund do jego końcowego rezultatu za niebezpieczny powrót na tor – Włoch podczas swojego manewru musiał użyć pobocza, jednak na tor powrócił ignorując wyznaczony pachołek.
Rywalizacja została wznowiona na szóstym okrążeniu wyścigu. Daruvala od razu poczuł oddech Kariego na swoich plecach – Fin próbował odzyskać prowadzenie w pierwszym zakręcie, jednak finalnie lider utrzymał swoją lokatę. Dodatkowo ten duet był w stanie odskoczyć na ponad sekundę od reszty stawki, gdyż za ich plecami Max Fewtrell dwoił się i troił, aby zablokować ataki ze strony Marcusa Armstronga, przez co tracił czas do jadących przed nim kierowców.
Kiedy sytuacja zdawała się uspokoić, na dziewiątym okrążeniu na tor ponownie musiał wyjechać samochód bezpieczeństwa z powodu dwóch różnych incydentów. Najpierw Alexander Peroni wypadł z toru w pierwszym zakręcie, a następnie podczas próby powrotu na tor zderzył się z Simo Laaksonenem, w wyniku czego drugi z tych kierowców odpadł z wyścigu. Za tą kolizję Peroni otrzymał karę 10-sekundowego postoju w boksach. Chwilę później Fabio Scherer obrócił swój samochód w pierwszym zakręcie po kontakcie z Keyvanem Andresem, po czym wycofał się z wyścigu.
Wyścig został wznowiony na 12. okrążeniu. Tym razem Daruvala, który przed samochodem bezpieczeństwa stopniowo odjeżdżał Kariemu, tym razem bezproblemowo obronił pozycję lidera. Z kolei za ich plecami zwyciezca wczorajszego wyścigu głównego Robert Szwarcman uporał się ze zdobywcą drugiego miejsca Christianem Lundgaardem i awansował na szóste miejsce. Przed Rosjaninem podążali Vips oraz Marcus Armstrong.
Armstrong jechał lepszym tempem niż jadący przed nim Fewtrell, w wyniku czego wyprzedził Brytyjczyka na prostej startowej na 15. okrążeniu wyścigu i awansował na trzecie miejsce. Na kolejnym okrążeniu Fewtrell również na prostej startowej stracił kolejne dwie pozycje, tym razem na rzecz Vipsa i Szwarcmana, przez co spadł on na szóstą lokatę. Wkrótce do jego skóry dobrał się jego zespołowy kolega z ART Grand Prix Lundgaard, który powtórzył manewry innych zawodników i również wyprowadził atak na hamowaniu do pierwszego zakrętu.
Chwilę później doszło do zmiany na trzecim miejscu – w pierwszym zakręcie Vips przeprowadził efektywny manewr wyprzedzania na Armstrongu, dzięki czemu Estończyk awansował na prowizoryczne miejsce na podium. Vips dosyć szybko dojechał do jadącego na drugim miejscu Kariego, który tracił do Daruvali prawie 3 sekundy i wyprzedził Fina w pierwszym zakręcie. Dokładnie w tym samym miejscu za ich plecami Szwarcman uporał się z zespołowym kolegą Armstrongiem i awansował na czwartą lokatę.
Ostatecznie Daruvala odniósł pewne zwycięstwo w drugim wyścigu Formuły 3 w Barcelonie. Drugie miejsce zajął Vips, a na najniższym stopniu podium stanął Kari. Czwartą lokatę wywalczył Szwarcman, piąty był Armstrong, jako szósty linię mety przekroczył Lundgaard, a czołową dziesiątkę uzupełnili David Beckmann, Fewtrell, Yuki Tsunoda oraz Felipe Drugovich.
Teraz na kierowców i zespoły Formuły 3 czeka dłuższa przerwa. Stawka tej serii stanie do rywalizacji na torze Paul Ricard w dniach 21-23 czerwca.
P | Nr | Kierowca | Zespół | Rezultat | |||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 27 | Jehan Daruvala | Prema Racing | 22 okr. | |||
2 | 21 | Jüri Vips | D | Hitech Grand Prix | + 2,121 | ||
3 | 19 | Niko Kari | Trident | + 3,742 | |||
4 | 28 | Robert Szwarcman | D | Prema Racing | + 4,266 | ||
5 | 26 | Marcus Armstrong | D | Prema Racing | + 5,257 | ||
6 | 3 | Christian Lundgaard | ART Grand Prix | + 5,721 | |||
7 | 1 | David Beckmann | ART Grand Prix | + 9,453 | |||
8 | 2 | Max Fewtrell | D | ART Grand Prix | + 13,914 | ||
9 | 14 | Yuki Tsunoda | D | Jenzer Motorsport | + 15,897 | ||
10 | 30 | Felipe Drugovich | D | Carlin Buzz Racing | + 16,591 | ||
11 | 7 | Lirim Zendeli | D | Sauber Junior Team by Charouz | + 17,135 | ||
12 | 25 | Sebastián Fernández | D | Campos Racing | + 17,740 | ||
13 | 10 | Bent Viscaal | D | HWA Racelab | + 18,155 | ||
14 | 31 | Logan Sargeant | D | Carlin Buzz Racing | + 18,953 | ||
15 | 29 | Teppei Natori | D | Carlin Buzz Racing | + 20,601 | ||
16 | 18 | Pedro Piquet | Trident | + 21,197 | |||
17 | 4 | Liam Lawson | D | MP Motorsport | + 22,570 | ||
18 | 12 | Keyvan Andres | D | HWA Racelab | + 24,456 | ||
19 | 6 | Richard Verschoor | D | MP Motorsport | + 24,832 | ||
20 | 17 | Devlin DeFrancesco | Trident | + 25,368 | |||
21 | 20 | Leonardo Pulcini | Hitech Grand Prix | + 31,452 | |||
22 | 16 | Andreas Estner | D | Jenzer Motorsport | + 33,860 | ||
23 | 24 | Alessio Deledda | D | Campos Racing | + 38,702 | ||
24 | 23 | Alexander Peroni | D | Campos Racing | + 47,540 | ||
NSK | 5 | Simo Laaksonen | MP Motorsport | ||||
NSK | 8 | Fabio Scherer | D | Sauber Junior Team by Charouz | |||
NSK | 11 | Jake Hughes | HWA Racelab | ||||
NSK | 15 | Artiom Pietrow | D | Jenzer Motorsport | |||
NSK | 9 | Raoul Hyman | D | Sauber Junior Team by Charouz | |||
NSK | 22 | Yifei Ye | D | Hitech Grand Prix |
Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.