Już w ten weekend seria GP3 rozpoczyna swój piąty sezon. Tegoroczny kalendarz składa się z dziewięciu rund i jest najdłuższy w historii tej serii. Znalazły się w nim bowiem dwie nowe rundy - w Austrii na torze Spielberg, a także w Rosji na torze Sochi. Oznacza to, że musimy przygotować się na bardzo ciekawy i emocjonujący sezon.
Temat GP3 pojawił się na ustach ekspertów ze świata wyścigów już dużo wcześniej, kiedy to ubiegłoroczny mistrz serii, Daniił Kwiat, podpisał kontrakt na starty w Formule 1 z zespołem Toro Rosso. Ponadto, Rosjanin pokazał, że doświadczenie zdobyte w serii GP3 nie poszło na marne i w pierwszej części sezonu F1 regularnie prezentował lepsze tempo od swojego bardziej doświadczonego partnera - Jeana-Erica Vergne. Szefostwo ekipy może być naprawdę zadowolone, gdyż w dotychczas, czterech rozegranych wyścigach Kwiat zdobywał punkty w trzech z nich.
Dodatkowo, jako pozytywne, można uznać fakt, że aż ośmiu kierowców z obecnej stawki GP2 ma również zaliczony epizod w GP3 w swojej karierze.
Mimo że w tym sezonie w serii GP3 wciąż rywalizować będzie dziewięć zespołów, to w paddocku pojawi się kilka nowych twarzy, za sprawą ekipy Hilmer Motorsport, która zajęła miejsce Russian Time. Rosyjska ekipa zakończyła swoją krótką przygodę z GP3, która nie trwała nawet przez jeden sezon, gdy jej szef, Igor Mazepa zmarł nieoczekiwanie w Lutym tego roku. Działający jako juniorski zespół Force India, Hilmer Motorsport, ma również swoją ekipę w GP2, w której barwach startuje dwóch vice-mistrzów GP3, Daniel Abt - z 2012 roku i Facu Regalia - z 2013 roku.
Kolejną kwestią, którą warto poruszyć również wiąże się z ekipą Hilmer Motorsport. Zespół podpisał bowiem kontrakt z Beitske Visser - 19 letnią holenderką. Oprócz niej, w tegorocznej stawce GP3 znalazła się również druga kobieta się - Carmen Jorda, startująca w barwach Korianen GP.
Zawodnicy i zawodniczki ścigać się będą w tym sezonie samochodem o nie zmienionej specyfikacji technicznej - modelem GP3/13. Kosmetyczną zmianą jest zwiększenie szerokości przednich opon o 2 centymetry, co zaowocuje wzrostem przyczepności na przedniej osi. Dodatkowo, konstrukcja przedniej części samochodu uległa kosmetycznej zmianie, tak by łatwiej byłoby utrzymać się za jadącym z przodu, innym samochodem. Zmiany te powinny ułatwić wyprzedzanie, przez co możemy mieć w tym sezonie więcej akcji na torze.
Układ sesji GP3 w ten weekend:
Piątek:
Trening: 17:50 - 18:35
Sobota:
Kwalifikacje: 9:45 - 10:15
Pierwszy wyścig: 17:20 - 17:55
Niedziela:
Drugi wyścig: 9:25 - 10:00
Pełny skład kierowców i zespołów GP3 na ten sezon:
Numer | Kraj | Kierowca | Zespół |
1 | Alex Fontana | ART Grand Prix | |
2 | Marvin Kirchhofer | ART Grand Prix | |
3 | Dino Zamparelli | ART Grand Prix | |
4 | Robert Visoiu | Arden International | |
5 | Patric Niederhauser | Arden International | |
6 | Jann Mardenboroug | Arden International | |
7 | Carmen Jorda | Korianen GP | |
8 | Jimmy Eriksson | Korianen GP | |
9 | Santiago Urrutia | Korianen GP | |
10 | Alex Lynn | Carlin | |
11 | Emil Bernstorff | Carlin | |
12 | Luis Sa Silva | Carlin | |
14 | Patrick Kujala | Marussia Manor Racing | |
15 | Ryan Cullen | Marussia Manor Racing | |
16 | Dean Stoneman | Marussia Manor Racing | |
17 | Ivan Taranov | Hilmer Motorsport | |
18 | Nelson Mason | Hilmer Motorsport | |
19 | Beitske Visser | Hilmer Motorsport | |
20 | Pal Varhaug | Jenzer Motorsport | |
21 | Matheo Tusher | Jenzer Motorsport | |
22 | Adderly Fong | Jenzer Motorsport | |
23 | Vivtor Carbone | Trident | |
24 | Roman De Beer | Trident | |
25 | Denis Nagulin | Trident | |
26 | Nick Yelloly | Status Grand Prix | |
27 | Richie Stanaway | Status Grand Prix | |
28 | Alfonso Celis Junior | Status Grand Prix |
Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.