Po raz pierwszy w sezonie 2016-2017 Formuły E na szczycie klasyfikacji generalnej pojawiło się nowe nazwisko – jest to Lucas di Grassi, który wygrał przedostatni wyścig sezonu w Montrealu. Dotychczasowy lider tabeli Sébastien Buemi został zdyskwalifikowany.
Brazylijczyk przystępował do sobotnich zmagań z 10-punktową stratą do Buemiego, lecz jeszcze przed wyścigiem zredukował ją do 7 oczek, a to za sprawą wywalczonego pole position. Szwajcar był drugi w kwalifikacjach, lecz wymiana baterii w jego samochodzie (uległa uszkodzeniu w trakcie wypadku w sesji treningowej) oznaczała przesunięcie do drugiej połowy stawki.
W czasie gdy di Grassi wykorzystał swoje pole position, by objąć komfortowe prowadzenie, Buemi zderzył się na pierwszym okrążeniu z Robinem Frijnsem i uszkodził kolumnę kierowniczą, co kosztowało go spadek na 16. pozycję. Szwajcar metodycznie zaczął jednak przebijać się do przodu.
Niemal cała stawka zdecydowała się na zjazdy do boksów na wymianę samochodów w momencie pojawienia się neutralizacji, wywołanej przez kolizję Loïca Duvala z Nickiem Heidfeldem. Di Grassi wykorzystał to, by powiększyć swoją przewagę, lecz nie mógł cieszyć się tym długo – po tym jak José María López uderzył w barierę, na tor wyjechał samochód bezpieczeństwa.
Korzystając z systemu FanBoost, di Grassi obronił prowadzenie po restarcie, utrzymując za sobą Jean-Érica Vergne’a. Buemi w międzyczasie przebił się już na szóste miejsce, a później skorzystał na byciu przepuszczonym przez Nico Prosta oraz uderzeniu w barierę Felixa Rosenqvista i awansował na czwartą lokatę. Szwajcar w końcówce wyścigu zacięcie walczył o trzecią lokatę ze Stéphanem Sarrazinem, lecz nie znalazł sposobu na kierowcę dysponującym identycznym samochodem.
Dzięki zwycięstwu, di Grassi objął prowadzenie w klasyfikacji generalnej. Kilka godzin po wyścigu okazało się, że jego przewaga wyniesie jednak nie 10, a aż 18 punktów – to za sprawą tego, że samochód Buemiego był za lekki i nie zaliczył badania technicznego.
Walka o tytuł mistrzowski rozstrzygnie się w niedzielę, a do zdobycia pozostaje 29 punktów.
P | Nr | Kierowca | Zespół | Rezultat | |||
1 | 11 | Lucas di Grassi | Abt Shaeffler Audi Sport | 35 okr. | |||
2 | 25 | Jean-Éric Vergne | Techeetach | + 0,350 | |||
3 | 33 | Stéphane Sarrazin | Techeetach | + 7,869 | |||
4 | 66 | Daniel Abt | Abt Shaeffler Audi Sport | + 8,592 | |||
5 | 2 | Sam Bird | DS Virgin Racing | + 8,913 | |||
6 | 8 | Nicolas Prost | Renault e.dams | + 10,058 | |||
7 | 20 | Mitch Evans | Panasonic Jaguar Racing | + 10,457 | |||
8 | 27 | Robin Frijns | Andretti Formula E | + 15,836 | |||
9 | 19 | Felix Rosenqvist | Mahindra Racing | + 16,764 | |||
10 | 4 | Tom Dillmann | Venturi Formula E | + 19,320 | |||
11 | 7 | Jérôme d'Ambrosio | Faraday Future Dragon Racing | + 20,229 | |||
12 | 5 | Maro Engel | Venturi Formula E | + 22,314 | |||
13 | 3 | Nelson Piquet Jr | NextEV NIO | + 23,145 | |||
14 | 28 | António Félix da Costa | Andretti Formula E | + 34,786 | |||
15 | 88 | Oliver Turvey | NextEV NIO | + 46,996 | |||
16 | 47 | Adam Carroll | Panasonic Jaguar Racing | + 49,612 | |||
NSK | 6 | Loïc Duval | Faraday Future Dragon Racing | ||||
NSK | 37 | José María López | DS Virgin Racing | ||||
NSK | 23 | Nick Heidfeld | Mahindra Racing | ||||
DQ | 9 | Sébastien Buemi | Renault e.dams |
Źródło: Z wykorzystaniem informacji prasowej Formuły E
Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.