Di Grassi wygrywa po ataku na ostatnich metrach

Lucas di Grassi został czwartym zwycięzcą w czterech wyścigach sezonu 2018/2019 Mistrzostw Formuły E. Brazylijczyk wyprzedził prowadzącego od startu Pascala Wehrleina na ostatnich metrach rywalizacji w Meksyky.

Zdobywca swojego pierwszego pole position w Formule E Wehrlein utrzymał prowadzenie po starcie, przed Oliverem Rowlandem, który w pierwszym zakręcie wyprzedził zarówno Felipe Massę jak i di Grassiego. Massa na początku rywalizacji stracił lokaty również na rzecz Sébastiena Buemiego oraz Antonio Felixa da Costy.

Wehrlein szybko odjechał od reszty stawki na kilka długości samochodu, lecz na niewiele się to zdało, bowiem już po pięciu minutach wyścig został przerwany z powodu kolizji dwóch mistrzów serii – Jeana-Érica Vergne’a i Nelsona Piqueta Jr. Brazylijczyk próbował ataku na dojeździe do ostatniej szykany, a gdy Vergne zmienił tor jazdy w celu obrony pozycji, Piquet najechał na jego tylne koło i rozbił się o ścianę, zabierając po drodze Alexandra Simsa. Vergne i Sims kontynuowali jazdę, przy czym ten drugi spadł na koniec stawki po dokonaniu napraw w alei serwisowej.

Wyścig został wznowiony w momencie, gdy na zegarze pozostawało 37 minut plus jedno okrążenie. Niemal cała stawka skorzystała z okazji, by aktywować tryb ataku, w związku z czym początkowo nie dochodziło do poważniejszych przetasowań, pomimo usilnych starań da Costy o poprawę zajmowanej od startu piątej lokaty.

Czołowa trójka oderwała się na dłuższy czas od reszty stawki i rozpoczęła rywalizację pomiędzy sobą. Jako pierwszy swój ruch wykonał di Grassi, aktywując Fanboost w celu ataku na Rowlanda. Ten okazał się nieskuteczny, w związku z czym na dziesięć minut przed końcem kierowca Audi aktywował tryb ataku i zmusił do błędu Rowlanda, który podczas aktywacji trybu ataku na kolejnym okrążeniu nie zmieścił się w zakręcie i oddał drugą lokatę.

Di Grassi następnie rzucił się w pościg za prowadzącym Wehrleinem, który również aktywował tryb ataku, lecz w końcówce wyścigu zaczął regularnie zwalniać z powodu małej ilości energii. Były mistrz serii szybko znalazł się tuż za plecami tegorocznego debiutanta i miał niecałe dziesięć minut na przeprowadzenie ataku – po kilku próbach wyprzedzenia Niemca w pierwszym zakręcie, na ostatnim kółku di Grassi przypuścił atak na dojeździe do pierwszej szykany, zmuszając rywala do wyjazdu poza tor.

Wehrlein miał w tym momencie już poważne problemy z ilością dostępnej energii i musiał odpuścić gaz na wyjściu z ostatniego zakrętu, co wykorzystał di Grassi, aby wyprzedzić go na ostatnich metach. Wehrlein nie stanął nawet na podium, bowiem otrzymał pięciosekundową karę za wyjazd poza tor, w związku z czym drugie miejsce zajął da Costa, a podium uzupełnił Edoardo Mortara – linii mety nie osiągnęli zarówno Rowland jak i Buemi, którzy musieli wycofać się z powodu wyczerpania baterii na jedno okrążenie przed końcem. Piąte miejsce przypadło André Lottererowi, za którym uplasowali się Wehrlein, Mitch Evans, Massa oraz przebijający się z końca stawki Sam Bird i Daniel Abt.

P Nr Kierowca Zespół   Rezultat
1 11 Lucas di Grassi Audi Sport Abt Schaeffler 45 okr.
2 28 António Félix da Costa BMW i Andretti Motorsport + 0,436
3 48 Edoardo Mortara Venturi Formula E Team + 0,745
4 64 Jérôme d'Ambrosio Mahindra Racing + 1,159
5 36 André Lotterer DS Techeetah + 1,785
6 94 Pascal Wehrlein Mahindra Racing + 5,210
7 20 Mitch Evans Panasonic Jaguar Racing + 5,800
8 19 Felipe Massa Venturi Formula E Team + 8,084
9 2 Sam Bird Envision Virgin Racing + 8,356
10 66 Daniel Abt Audi Sport Abt Schaeffler + 8,438
11 4 Robin Frijns Envision Virgin Racing + 9,044
12 16 Oliver Turvey NIO Formula E Team + 11,252
13 25 Jean-Éric Vergne DS Techeetah + 19,153
14 27 Alexander Sims BMW i Andretti Motorsport + 20,471
15 8 Tom Dillmann NIO Formula E Team + 20,871
16 17 Gary Paffett HWA Racelab + 23,272
17 7 José María López Geox Dragon + 41,542
18 5 Stoffel Vandoorne HWA Racelab + 43,425
19 6 Felipe Nasr Geox Dragon + 1:56,160
20 22 Oliver Rowland Nissan e.dams + 1 okr.
21 23 Sébastien Buemi Nissan e.dams + 1 okr.
NSK 3 Nelson Piquet Jr Panasonic Jaguar Racing  

Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.

Postaw mi kawę na buycoffee.to
Pokaż komentarze