Podczas posiedzenia Światowej Rady Sportów Motorowych FIA zatwierdzony został kalendarz na sezon 2019/2020 Mistrzostw Formuły E. Elektryczna seria wyścigowa odwiedzi 12 miast w okresie od listopada do lipca.
Podobnie jak w trwającym sezonie piątym, mistrzostwa rozpoczną się w Arabii Saudyjskiej, lecz tym razem w Rijadzie odbędą się dwa wyścigi. Przed końcem roku kalendarzowego odbędzie się jeszcze jedna runda na niesprecyzowanym jeszcze torze – dotychczas to miejsce zajmował Marrakesz.
W styczniu kierowcy będą ścigać się w Santiago, po czym odwiedzą Meksyk, Hong Kong oraz jeszcze jeden, nieznany wyścig w Chinach. Europejska część sezonu rozpocznie się w Rzymie, po czym stawka uda się do Paryża, na początku maja odwiedzi Seul, a następnie powróci do Berlina. Nowy Jork będzie gościł tylko jeden wyścig jako przedostatnie miasto w sezonie, natomiast finał zaplanowano na nowym torze w Londynie.
R | Data | Wydarzenie | |
1 | 22 listopada | E-Prix Rijadu | |
2 | 23 listopada | E-Prix Rijadu | |
3 | 14 grudnia | ? | |
4 | 18 stycznia | E-Prix Santiago | |
5 | 15 lutego | E-Prix Meksyku | |
6 | 1 marca | E-Prix Hong Kongu | |
7 | 21 marca | ? | |
8 | 4 kwietnia | E-Prix Rzymu | |
9 | 18 kwietnia | E-Prix Paryża | |
10 | 3 maja | E-Prix Seulu | |
11 | 30 maja | E-Prix Berlinu | |
12 | 20 czerwca | E-Prix Nowego Jorku | |
13 | 25 lipca | E-Prix Londynu | |
14 | 26 lipca | E-Prix Londynu |
Poza nowym kalendarzem, opublikowane zostały zmiany regulaminowe. Od teraz w przypadku przerwania wyścigu jego czas będzie zatrzymany, a w przypadku neutralizacji z każdą automatycznie odejmowana będzie ilość 1 kWh energii – ma to zapobiec sytuacji, w której incydent na torze zmienia przebieg wyścigu i eliminuje element strategiczny, związany z oszczędzaniem energii. Ponadto, tryb ataku nie będzie mógł być aktywowany w trakcie neutralizacji, a jego moc zostanie zwiększona o 10 kW.
Cykl homologacyjny samochodów drugiej generacji zostanie wydłużony o jeden sezon w celu redukcji kosztów. Zdecydowano również o ograniczeniu liczby modułów odzyskiwania energii MGU z dwóch do jednego – obecnie z dwóch takich urządzeń korzysta w swoim aucie Nissan.
Źródło: Z wykorzystaniem informacji prasowej FIA
Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.