Zatwierdzono kalendarz szóstego sezonu Formuły E

Podczas posiedzenia Światowej Rady Sportów Motorowych FIA zatwierdzony został kalendarz na sezon 2019/2020 Mistrzostw Formuły E. Elektryczna seria wyścigowa odwiedzi 12 miast w okresie od listopada do lipca.

Podobnie jak w trwającym sezonie piątym, mistrzostwa rozpoczną się w Arabii Saudyjskiej, lecz tym razem w Rijadzie odbędą się dwa wyścigi. Przed końcem roku kalendarzowego odbędzie się jeszcze jedna runda na niesprecyzowanym jeszcze torze – dotychczas to miejsce zajmował Marrakesz.

W styczniu kierowcy będą ścigać się w Santiago, po czym odwiedzą Meksyk, Hong Kong oraz jeszcze jeden, nieznany wyścig w Chinach. Europejska część sezonu rozpocznie się w Rzymie, po czym stawka uda się do Paryża, na początku maja odwiedzi Seul, a następnie powróci do Berlina. Nowy Jork będzie gościł tylko jeden wyścig jako przedostatnie miasto w sezonie, natomiast finał zaplanowano na nowym torze w Londynie.

R Data Wydarzenie
1 22 listopada E-Prix Rijadu
2 23 listopada E-Prix Rijadu
3 14 grudnia   ?
4 18 stycznia E-Prix Santiago
5 15 lutego E-Prix Meksyku
6 1 marca E-Prix Hong Kongu
7 21 marca   ?
8 4 kwietnia E-Prix Rzymu
9 18 kwietnia E-Prix Paryża
10 3 maja E-Prix Seulu
11 30 maja E-Prix Berlinu
12 20 czerwca E-Prix Nowego Jorku
13 25 lipca E-Prix Londynu
14 26 lipca E-Prix Londynu

Poza nowym kalendarzem, opublikowane zostały zmiany regulaminowe. Od teraz w przypadku przerwania wyścigu jego czas będzie zatrzymany, a w przypadku neutralizacji z każdą automatycznie odejmowana będzie ilość 1 kWh energii – ma to zapobiec sytuacji, w której incydent na torze zmienia przebieg wyścigu i eliminuje element strategiczny, związany z oszczędzaniem energii. Ponadto, tryb ataku nie będzie mógł być aktywowany w trakcie neutralizacji, a jego moc zostanie zwiększona o 10 kW.

Cykl homologacyjny samochodów drugiej generacji zostanie wydłużony o jeden sezon w celu redukcji kosztów. Zdecydowano również o ograniczeniu liczby modułów odzyskiwania energii MGU z dwóch do jednego – obecnie z dwóch takich urządzeń korzysta w swoim aucie Nissan.

Źródło: Z wykorzystaniem informacji prasowej FIA

Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.

Postaw mi kawę na buycoffee.to
Pokaż komentarze