Oliver Rowland dołączył do grona zwycięzców w Mistrzostwach Formuły E. Kierowca Nissana triumfował w przedostatnim wyścigu sezonu 2019/2020 na zmodyfikowanym torze Tempelhof w Berlinie, pokonując Robina Frijnsa i René Rasta.
Brytyjczyk utrzymał prowadzenie po starcie z pole position, mając za sobą Frijnsa i Neela Janiego. Kierowcę Porsche próbował objechać w pierwszym zakręcie René Rast, lecz sam wystawił się na atak ze strony Alexa Lynna, który awansował na czwartą lokatę. Rasta wyprzedził wkrótce także André Lotterer. Spośród mistrzów serii, którzy startowali z końca stawki, najwyżej plasował się António Félix da Costa, który przebił się z 21. na 16. lokatę.
Na szóstym okrążeniu Lotterer wyprzedził Lynna i awansował na czwartą lokatę. Niemiec stracił na tej walce sporo czasu, co wykorzystał jego zespołowy kolega Neel Jani, aby aktywować tryb ataku i pozostać na trzeciej pozycji. Na kolejnych okrążeniach z dodatkowej mocy skorzystali Frijns i Rowland, także zachowując swoje lokaty.
Lotterer zwlekał z aktywacją trybu ataku aż do 22. okrążeniu i pomimo skorzystania także z Fan Boost, został wyprzedzony przez Rasta. Kierowca Porsche już dwa okrążenia później odzyskał lokatę w pierwszym zakręcie, lecz znów został wyprzedzony po ponownej aktywacji trybu ataku na 27. okrążeniu.
Rast aktywował tryb ataku na kolejnym okrążeniu i spadł z powrotem za Lotterera, po czym próbował go nieskutecznie wyprzedzić, korzystając z dodatkowej mocy. Nieco dalej, Sébastien Buemi jako jedyny z mistrzów zdołał przebić się do punktowanej dziesiątki, wyprzedzając Toma Blomqvista na siedem okrążeń przed końcem.
Rowland utrzymywał tymczasem bezpieczny dystans nad Rowlandem i gdy obaj wykorzystali drugi tryb ataku, kolejność pozostała niezmieniona. Brytyjczyk zmierzał od tego momentu po swoje pierwsze zwycięstwo w dwuletniej karierze w Formule E, awansując w ten sposób z dziewiątej na drugą pozycję w klasyfikacji generalnej.
Frijns dojechał na pewnym drugim miejscu, z kolei walka o najniższy stopień podium rozegrała się na ostatnim okrążeniu. Lotterer musiał oszczędzać energię i odpuszczać gaz wcześniej przed zakrętami, co wykorzystał Rast, aby wcisnąć się po wewnętrznej w 12. zakręcie. Pomiędzy tą dwójką kilkukrotnie doszło do kolizji, a manewr został zakończony dopiero w 15 zakręcie, kiedy to Rast wykorzystał wewnętrzną linię przejazdu, aby wyjść na trzecią pozycję.
Za Lottererem, na piątej pozycji finiszował Alex Lynn, który na trzy okrążenia przed końcem wyprzedził Neela Janiego w pierwszym zakręcie. Siódmy był Mitch Evans, za którym uplasowali się Edoardo Mortara i Stoffel Vandoorne, a punktowaną dziesiątkę uzupełnił Buemi.
Nowy mistrz serii António Félix da Costa nie dojechał do mety z powodu awarii elektrycznej.
Ostatni wyścig sezonu 2019/2020 Mistrzostw Formuły E odbędzie się w czwartek.
P | Nr | Kierowca | Zespół | Rezultat | |||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 22 | Oliver Rowland | Nissan e.dams | 36 okr. | |||
2 | 4 | Robin Frijns | Envision Virgin Racing | + 1,903 | |||
3 | 66 | René Rast | Audi Sport ABT Schaeffler | + 7,490 | |||
4 | 36 | André Lotterer | TAG Heuer Porsche FE Team | + 7,863 | |||
5 | 94 | Alex Lynn | Mahindra Racing | + 11,441 | |||
6 | 18 | Neel Jani | TAG Heuer Porsche FE Team | + 12,922 | |||
7 | 20 | Mitch Evans | Panasonic Jaguar Racing | + 14,106 | |||
8 | 48 | Edoardo Mortara | ROKiT Venturi Racing | + 17,134 | |||
9 | 5 | Stoffel Vandoorne | Mercedes-EQ FE Team | + 18,949 | |||
10 | 23 | Sébastien Buemi | Nissan e.dams | + 19,731 | |||
11 | 27 | Alexander Sims | BMW i Andretti Motorsport | + 23,331 | |||
12 | 51 | Tom Blomqvist | Panasonic Jaguar Racing | + 24,807 | |||
13 | 19 | Felipe Massa | ROKiT Venturi Racing | + 27,775 | |||
14 | 17 | Nyck de Vries | Mercedes-EQ FE Team | + 28,723 | |||
15 | 6 | Sérgio Sette Câmara | Geox Dragon | + 31,132 | |||
16 | 64 | Jérôme d'Ambrosio | Mahindra Racing | + 31,524 | |||
17 | 7 | Nico Müller | Geox Dragon | + 34,140 | |||
18 | 25 | Jean-Éric Vergne | DS Techeetah | + 34,986 | |||
19 | 3 | Oliver Turvey | NIO 333 FE Team | + 44,377 | |||
20 | 2 | Sam Bird | Envision Virgin Racing | + 46,591 | |||
21 | 11 | Lucas di Grassi | Audi Sport ABT Schaeffler | + 1:15,119 | |||
NSK | 13 | António Félix da Costa | DS Techeetah | ||||
NSK | 33 | Daniel Abt | NIO 333 FE Team | ||||
NSK | 28 | Maximilian Günther | BMW i Andretti Motorsport |
Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.